ارزکاوی مخفیانه هکرها با کمک نرم افزار جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا

امتیاز دهید post

مجرمان سایبری برای ارزکاوی مخفیانه به استفاده از ابزارهای پیشرفته ای روی آورده اند که توسط «آژانس امنیت ملی آمریکا» توسعه یافته اند.

استخراج ارزهایی نظیر بیت کوین، اتریوم یا مونرو به سرمایه قابل توجه برای تهیه سخت افزار و تامین انرژی نیاز دارد و همین امر باعث شده مجرمان سایبری به دنبال روش های جایگزین، نظیر بهره برداری مخفیانه از منابع سخت افزاری دیگران باشند.

یکی از ابزارهایی که هکرها در این روش بکار می برند، نرم افزار EternalBlue است که توسط آژانس امنیتی ملی آمریکا یا NSA و با هدف جاسوسی از موبایل و لپ تاپ قربانیان توسعه یافته است. این نرم افزار سال گذشته و توسط گروه موسوم به «شَدو بروکرز» (The Shadow Brokers) در اینترنت به فروش می رسید.

پتانسیل بسیار بالای این نرم افزار باعث شده هکرها پس از استفاده از آن برای توسعه باج افزار حالا برای ارزکاوی مخفیانه هم به آن متوسل شوند. ظاهرا تا کنون ۴ هزار سایت به بدافزارهایی از این دست آلوده شده اند که برخی از آنها به دولت ها تعلق دارند.

بر اساس این گزارش میزان ارزکاوی مخفیانه طی سال گذشته ۴۵۹ درصد افزایش پیدا کرده که آن را به خطری قابل توجه مبدل می سازد:

ارزکاوی مخفیانه از خطری نه چندان مهم به یک مشکل سایبری جهانی تبدیل شده است.

یکی از رمزپول های محبوب هکرها «مونرو» است که علی رغم قیمت پایین تر نسبت به بیت کوین، فاکتورهای دیگری دارد که مهاجمان سایبری را به سوی استخراج آن سوق داده است.

ESET مدعی شده که آلوده شدن موبایل اندرویدی به این بدافزارها باعث تحمیل سربار بسیار زیادی به پردازنده و در نتیجه افزایش دمای باتری می شود.

این افزایش حرارت ممکن است به انفجار باتری منجر شود که سلامت کاربران را تهدید می کند.محققان بر این باورند که هکرها با استفاده از نرم افزار EternalBlue حملات فوق العاده مخرب «واناکرای» را صورت دادند که به آلوده شدن بیش از ۲۰۰ هزار سیستم در بیش از ۱۵۰ کشور منجر شد.

The post ارزکاوی مخفیانه هکرها با کمک نرم افزار جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط