نگاهی به کارنامه‌ تابستانی کمپانی برادران وارنر: پیروزی از نوع هالیوودی

امتیاز دهید post

با توجه به پایان رسیدن فصل تابستان رقابت تنگاتنگ میان غول‌های سینمای هالیوود نیز به اتمام می‌رسد و ما قصد داریم در این مقاله نگاهی به کارنامه‌ی تابستانی کمپانی برادران وارنر و سایر استودیوها و کمپانی‌های رقیب از جمله دیزنی بیاندازیم. پس با ما همراه باشید.

امروز صبح دو خبر مهم درباره‌ی فیلم آسیایی‌های ثروتمند دیوانه(Crazy Rich Asians) منتشر شد. اولین خبر حاکی از آن است که در روز سه شنبه این فیلم اقتباسی به کارگردانی جان ام.چو از رمان کوین کوان مبلغ پنج میلیون و پنجاه و دو هزار دلار در باکس آفیس درآمد داشته است. این میزان نسبت به فروش سه میلیون و ششصد هزار دلاری روز دوشنبه پنجاه و دو درصد افزایش به همراه داشته است و حتی از فروش روز اول اکران آن در هفته گذشته نیز بیشتر است. این فیلم با بودجه‌ی سی میلیون دلاری تاکنون چهل و چهار میلیون و چهارصد و بیست و هشت هزار دلار در اولین هفته اکران در آمریکای شمالی فروش داشته‌است. به گزارش هالیوود ریپورتر کمپانی برادران وارنر قصد دارد دنباله‌ای براساس جلد دوم سه‌گانه‌ی کوان که دوست دختر ثروتمند چینی(China Rich Girlfriend) نام دارد؛ بسازد.

بنابراین اگر بخواهیم مبنای قضاوت را بر اساس میزان فرنچایزهای جدیدی که ساخته شده‌اند قرار دهیم برادران وارنر احتمالا برنده‌ی غیررسمی این نبرد خواهد بود. فیلم های والت دیزنی حدود چهل و چهار درصد کل فیلم‌های اکران شده در این تابستان را در برمی‌گیرد و از این چهل و چهار درصد بیست و دو درصد آن فقط از دو فیلم به شدت مورد انتظار انتقام جویان جنگ ابدیت(Avengers: Infinity War) و شگفت انگیزان دو(Incredibles 2) متشکل است.

کارنامه‌ تابستانی کمپانی برادران وارنر

درنتیجه با حضور این دو فیلم و سایر فیلم‌های متعلق به دیزنی که در ادامه در مورد آن‌ها صحبت خواهیم کرد، این کمپانی عنوان برنده‌ی باکس آفیس تابستان ۲۰۱۸ را از آن خود کرد. کمپانی‌های یونیورسال/کام کست بیشترین فروش را با فیلم نه چندان ابرقهرمانی دنیای ژوراسیک:سقوط پادشاهی (Jurassic World: Fallen Kingdom) داشته‌اند. اما برادران وارنر به نسبت سایر کمپانی‌ها فیلم‌های کمتری برای ارا‌ئه داشت و تنها سه فرنچایز جدید با پتانسیل بالا را به مخاطبان خود عرضه نمود. من همیشه گفته‌ام که کمپانی برادران وارنر فراتر از بتمن و هری پاتر است و فیلم‌هایی که از جانب این کمپانی در تابستان امسال منتشر شد مهر تاییدی بر حرف‌های من بود.

کارنامه‌ تابستانی کمپانی برادران وارنر

فیلم آسیایی‌های ثروتمند دیوانه یکی از سه فیلم موفق برادران وارنر در تابستان امسال بود و این موفقیت می‌تواند رؤسای این کمپانی را تشویق کند تا کار ساخت بر روی دنباله‌ی این فیلم را هر چه سریع ‌تر آغاز کنند. از آن جایی که فیلم آسیایی‌های ثروتمند دیوانه از کتابی با نام مشابه اقتباس شده انتظار می‌رود که دنباله‌ی این فیلم نیز از روی جلد دوم این سه‌گانه که در ابتدای مقاله به نام آن اشاره شد( دوست دختر ثروتمند چینی ) ساخته شود.

اکران فیلم آسیایی‌های ثروتمند دیوانه یک هفته پس از آن که فیلم مگ (The Meg) همه را با عملکرد چشمگیر خود در آمریکای شمالی با فروش چهل و پنج میلیون دلاری در روز اول حضور در گیشه‌ها غافلگیر کرد، آغاز شد. فیلم مگ با هنرنمایی جیسون استاتهم در برابر کوسه‌ای ماقبل تاریخی با بودجه‌ی صد و سی میلیون دلاری تاکنون موفق به گردآوری هشتاد و نه میلیون دلار در آمریکا و سیصد و پنجاه میلیون دلار در باکس آفیس بین المللی شده‌است.

کارنامه‌ تابستانی کمپانی برادران وارنر

فیلم مگ جان ترتلتاب به احتمال زیاد با باکس آفیس بالای صد و بیست وپنج میلیون دلار در آمریکا و چهارصد و پنجاه تا پانصد میلیون در باکس آفیس جهانی به کار خود پایان می‌دهد. این فیلم اولین در نوع خودش است از آنجایی که جزء فرنچایزی با بودجه‌ی سرسام‌آور و محصول مشارکت کمپانی‌های چینی و هالیوودی که از پیش وجود داشته نیست و با این حال به درآمدی چشمگیر هم در آسیا و هم در آمریکا دست یافته است.

بله فیلم تبدیل شوندگان:عصر انقراض(Transformers: Age of Extinction) درآمد باکس آفیس خود را با همتای چینی خود در سال ۲۰۱۴ تقسیم کرد. همین موضوع برای انیمیشن استودیوی دریم‌ورکز پاندای کونگفوکار۳ (Kung Fu Panda 3)در سال ۲۰۱۶ و فیلم ترسناک خارجی(The Foreigner) نیز صادق است. داستان فیلم مگ در چین جریان دارد و در کنار استاتهام بازیگر نقش مکمل وی لی بینگ بینگ به ایفای نقش می‌پردازد. این فیلم در تمام بخش‌هایی که فیلم‌هایی مثل آسمان‌خراش(Skyscraper)، وارکرفت(Warcraft) و دیوار بزرگ(The Great Wall ) با شکست روبه رو شدند، به موفقیت دست یافت.

کارنامه‌ تابستانی کمپانی برادران وارنر

رمان مشهور سال ۱۹۹۷ استیو آلتن به نام Meg: A Novel of Deep Terror تا به حال پنج کتاب دیگر در پی داشته است که به زودی شاهد اضافه شدن کتاب دیگری به این مجموعه خواهیم بود. می ‌توانیم تنها امیدوار باشیم که سازندگان این فرنچایز راه پارک ژوراسیک را درپیش بگیرند و در فیلم‌های آینده بخش‌های به یاد ماندنی‌ای که متاسفانه از فیلم اول حذف شده بودند را در این فیلم‌های جدید جای دهند. حال که مردم از این فرنچایز استقبال کرده‌اند ممکن است دنباله‌ای برای فیلم مگ که در آن مگ یک تیرانوسوروس رکس را از پای درآورده یا مانند بخشی از کتاب بعدی(خطر اسپویل) که مگ نهنگ قاتلی که به تازگی آزاد شده را می کشد دوباره مردم را به پای گیشه‌ها بکشاند.

با وجود تمام مطالبی که درباره‌ی فیلم مگ گفته شد ساخت دنباله‌ی مگ که در مجموعه‌ی آلتن The Trench نام دارد در حد گمانی زنیست. اما با توجه به بازخوردهای مناسب نسبت به فیلم اول می‌توان گفت که مردم از این دست فیلم‌ها با آغوش باز استقبال می‌کنند و برای تماشای آن‌ها به سینماها می‌روند.

در نهایت می‌رسیم به فیلم هشت یار اوشن(Ocean’s 8). فیلم هشت یار اوشن به کارگردانی گری راس از لحاظ فنی اسپین آف سیزده یار اوشن(Ocean’s 13 ) محسوب می‌شود و ما در این فیلم شاهد چند حضور کوتاه از بازیگران فیلم سیزده یار اوشن و همچنین اشاره به مرگ دنی اوشن؛ شخصیت جرج کلونی، که در زمانی در طی یازده سال گذشته فوت شده‌است، بودیم. با این حال برادران وارنر موفق به فروش قابل توجه این فیلم با وجود تماما زن بودن بازیگران آن(ساندرا بولاک، کیت بلانشت، ان هتوی، میندی کالینگ، هلنا بونهام کارتر، ریهانا، آوکافینا و سارا پالسون) در کنار حفظ عناصر فیلم‌های اصلی شد.

کارنامه‌ تابستانی کمپانی برادران وارنر

هشت یار اوشن با فروش چهل و یک میلیون دلاری در گیشه‌ها شروع خوبی داشت و تاکنون در آمریکا صد و سی و نه میلیون دلار فروش خانگی و در کل مبلغ دویست و نود میلیون دلار با بودجه‌ای هفتاد میلیون دلاری فروش داشته‌است.

از این موضوع که آیا کمپانی برادران وارنر علاقه‌ای به ساخت دنباله‌ی هشت یار اوشن دارد اطلاعاتی در دست نیست. اما ترکیب بولاک/بلانشت/هتوی و هم چنین (فیلم‌های مامامیا!دوباره شروع شد و آسیایی‌های ثروتمند دیوانه) نشان داده است که در حال حاضر فیلم‌هایی که اکثر بازیگران آن را زنان تشکیل می‌دهند از موفقیت تضمینی در باکس آفیس برخوردارند. و اگر وارنر برای ساخت دنباله‌ی این فیلم درجهتی که پیش گرفته حرکت کند دیگر آن جذابیت«هی! یه فیلم اوشن دیگه!» را نخواهد داشت بلکه تنها دنباله‌ای خاص با بازگشت این گروه خاص از بازیگران و دزدیدن اشیای گرانبهای بیشتر است. هشت یار اوشن تنها موفق به توسعه‌ی فرنچایز اوشن نشد بلکه فرنچایز جدیدی درون فرنچایزی که از پیش وجود داشت خلق کرد.

به صورت قطعی می‌توان پیش بینی کرد که تا دو سه سال آینده شاهد عرضه‌ی فیلم دوست دختر ثروتمند چینی خواهیم بود. همچنین عدم عرضه‌ی فیلم The Trench در تابستان ۲۰۲۰ یا ۲۰۲۱ با توجه به فروش فیلم مگ در باکس آفیس دور از انتظار است. پیش بینی زمان تقریبی اکران فیلم نه یار اوشن یا هرنامی که به آن تخصیص بدهند دشوارتر از فیلم‌های مذکور است. با این حال باید در نظر داشت که هشت یار اوشن حدود چهار برابر بودجه‌اش در باکس آفیس فروش داشت و فیلم به گونه‌ای به پایان رسید که دست سازندگان را برای ساخت دنباله‌های دیگر باز گذاشت.

کارنامه‌ تابستانی کمپانی برادران وارنر

این سه فرنچایز جدید تابستان ثمربخشی را برای کمپانی برادران وارنر رقم زدند. این در حالی بود که فیلم‌های پرفروش دیزنی در این تابستان همگی دنباله‌های فرنچایزهایی بودند که از قبل وجود داشتند. فیلم‌های پرفروش یونیورسال و سونی هم همه دنباله‌ی فرنچایزهای متعلق به این کمپانی‌ها بودند. برادران وارنر سه فیلم مخاطب پسند و موفق «قسمت اولی» عرضه کرد که می ‌تواند به سادگی آن‌ها را به «قسمت دوم» و یا بیشتر منتهی کند.

سونی با اکولایزر۲ ( Equalizer 2 )و هتل ترنسلیوانیای ۳(Hotel Transylvania 3) ، پارامونت/وایاکام با ماموریت غیرممکن: فال اوت(Mission: Impossible – Fallout) و یونیورسال با چهارمین فیلم پاکسازی (The Purge)، دومین فیلم مامامیا(Mamma Mia ) و پنجمین فیلم پارک ژوراسیک/دنیای ژوراسیک(Jurassic Park/Jurassic World) خود را در گردانه‌ی رقابت فیلم های تابستانی حفظ کردند. حتی دیزنی با اتکا بر روی سومین فیلم انتقام جویان(Avengers)، دهمین فیلم جنگ ستارگان(Star Wars) و دومین فیلم‌های شگفت‌انگیزان(Incredibles) و مرد مورچه‌ای(Ant-Man) با سایر رقبای خود مقابله کرد. از سوی دیگر بیشتر فیلم‌های پرفروش و معروف‌تر وارنر هنوز به سینماها راه نیافته‌اند ( ستاره‌ای متولد شده است A Star is Born، جانوران شگفت انگیز:جنایات گریندل‌والد Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald و آکوامن‌Aquaman) که به احتمال زیاد تا انتهای سال جاری عرضه خواهند شد.

The post نگاهی به کارنامه‌ تابستانی کمپانی برادران وارنر: پیروزی از نوع هالیوودی appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط