با Anymal آشنا شوید؛ رقیب تازه ربات بوستون داینامیکس [تماشا کنید]

امتیاز دهید post

سال پیش بوستون داینامیکس موفق شد با سیستم های منحصر به فرد طراحی شده خود به ربات SpotMini یاد بدهد که درها را باز کرده و حتی در را برای دوستان خود نگه دارد. سیستم طراحی شده‌ی این کمپانی به قدری جزئیات را در نظر گرفته بود که کمی بعد ویدیوی منتشر نمود تا نشان دهد بشر ضعیف مانعی برای این ربات و سیستم بوستون داینامیکس نخواهد بود.

حال به تازگی ویدیویی در فضای مجازی منتشر شده که نشان می‌دهد SpotMini دیگر تنها رباتی نیست که می‌تواند در‌ها باز کند و ربات Anymal شرکت Robotic Systems Lab هم به جرگه‌ی این ربات‌ ها پیوسته است.

این ربات می‌تواند یک لیوان نوشیدنی را جابجا کند، بدون آنکه قطره‌ای زمین بریزد

در این ویدیو Anymal قابلیت‌ های بسیاری از خود نشان می دهد که می‌توان باز کردن در، رد شدن از آن، برداشتن یا جابجا کردن یک لیوان نوشیدنی بدون آنکه قطره‌ای از به زمین بریزد، ثابت نگاه داشتن بازوی مکانیکی در نقطه‌ای خاص، استفاده از آسانسور، برداشت زباله از حیاط و انداختنشان در سطل آشغال اشاره نمود.

جالب اینجاست در این ویدیو‌ ها هر از گاهی فردی از مهندسان شرکت Robotic Systems Lab مزاحم کار Anymal شده و سعی کرده با حل دادنش، روند فعالیتش را مختل کند. با این وجود مشکلی در کار ربات یاد شده پیش نیامده و توانسته تحت هر شرایطی تعادل خود را حفظ نماید.

به گفته‌ی Robotic Systems Lab، این ویدیو‌ ها نمایانگر استفاده از سیستم منحصر به فردی در این ربات‌هاست که ALMA نام دارد. مهندسان شرکت یاد شده ALMA را این گونه توضیح داده‌اند:

«کنترل گشتاور سیستم این امکان را فراهم می‌آورد که پیاده سازی حرکات سخت در ربات‌ ها آسانتر شود. این مسئله اجازه می‌دهد که کاربر بتواند با ربات‌ ها به صورت طبیعی تعامل داشته باشد.»

The post با Anymal آشنا شوید؛ رقیب تازه ربات بوستون داینامیکس [تماشا کنید] appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط