هواوی: چیپست جدید اپل از کایرین ۹۸۰ ضعیف‌تر است

امتیاز دهید post

در حالی که تنها یک هفته از معرفی آیفون های جدید با چیپست قدرتمند اپل A12 بیونیک می گذرد، هواوی مدعی شده کایرین ۹۸۰ این پردازنده را از اریکه قدرت به زیر خواهد کشید.

هواوی خود را برای معرفی پرچمدار میت ۲۰ پرو آماده می کند که میزبان چیپست کایرین ۹۸۰ خواهد بود. این پردازنده در کنار A12 بیونیک تنها تراشه های ۷ نانومتری موبایل هستند اما هواوی روز گذشته طی رویدادی در دبی مدعی شده که قدرت چیپست آنها از رقیب آمریکایی بیشتر است.

چیپست هشت هسته ای کایرین ۹۸۰ از دو هسته توربو، دو هسته برای عملکرد طولانی مدت و چهار هسته ضعیف تر برای پردازش های روزمره تشکیل شده که به بهینه سازی مصرف انرژی کمک می کنند.

این چیپست به لطف ۶.۹ میلیارد ترانزیستور و پردازشگر گرافیکی Mali-G76 نسبت به کایرین ۹۷۰ حداقل ۷۵ درصد سریعتر و ۵۷ درصد کم مصرف تر است. از نظر پردازش گرافیکی نیز ۷۵ درصد پر سرعت تر و ۱۷۸ درصد کارآمدتر از مدل قبلی خواهد بود.

از سوی دیگر چیپست جدید اپل نیز از همین تعداد ترانزیستور بهره برده و در زمینه های کارایی و مصرف بهینه انرژی نیز بهبودهای قابل توجهی را به ارمغان آورده بنابرین نمی توان از برتری هر یک بر دیگری با اطمینان سخن گفت.

با این حال مواردی نظیر واحد پردازش عصبی دوگانه، پردازنده سیگنال تصویر دوگانه، مودم Cat.21 با سرعت ۱.۴ گیگابیت بر ثانیه و پشتیبانی از رم های LPDDR4X با فرکانس کاری ۲۱۳۳ مگاهرتز، هواوی را متقاعد ساخته که این چیپست را از A12 بیونیک قوی تر بداند.

اسنپدراگون ۸۵۵ یکی دیگر از تراشه های ۷ نانومتری موبایل است که احتمالا تا پایان سال شاهد معرفی آن خواهیم بود. کمپانی هواوی در حالی چنین ادعایی را مطرح کرده که اسنپدراگون ۸۵۵ در یک بنچمارک تایید نشده نتوانسته بود از پس چیپست A12 بیونیک برآید.

The post هواوی: چیپست جدید اپل از کایرین ۹۸۰ ضعیف‌تر است appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط