پاپریکا، پادکستی برای دوستداران سینما

امتیاز دهید post

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی محصولات دیجیتال، دانش و فناوری و بازی

پادکست پاپریکا یک برنامه صوتی اینترنتی با موضوع هنر است که مجری و تهیه‌کننده آن، طه حسین‌نژاد، در هر قسمت با یکی از هنرمندان ایرانی درباره یک موضوع به خصوص در حوزه هنر و سینما گفتگو می‌کند. این پادکست که از فروردین ماه ۱۳۹۷ شروع به کار کرده، با هدف تولید محتوای غنی در حوزه هنری و سینمایی تولید می‌شود و قصد دارد به جای پرداختن به حواشی، به مسائل فنی و هنری در سینما بپردازد.
در وبلاگ این پادکست نیز در این خصوص نوشته شده: «هدف اصلی پادکست پاپریکا پرداختن به موضوعات فنی و هنری سینما در قالب گفت و گوهای طولانی با هنرمندان فعال و با تجربه ی سینمای ایران است. با توجه به این خلاء موجود و با توجه به ماهیت پادکست و منافع آن، تصمیم گرفتیم فرصت ایجاد برنامه‌ای صوتی به صورت پادکست را مقتنم شماریم و به تولید محتوا در این رسانه به عنوان راه‌حلی جدی و محصولی با ارزش در سینمای ایران فکر کنیم. پس از تحقیق و تلاش فراوان و با حمایت مدرسه ملی سینمای ایران شروع به تولید پادکستی تحت عنوان «پادکست پاپریکا» کرده‌ایم و مفتخریم که اولین قسمت آن را در شروع سال ۱۳۹۷ همزمان با تعطیلات عید نوروز در اختیار مخاطبان سینما قرار دهیم.»
از ویژگی‌های بسیار مثبت این پادکست، گفت‌وگو با افراد مختلف، با تخصص‌های متفاوت سینمایی است. سازنده پادکست به خوبی توانسته جز کارگردان و بازیگر ، توجه مخاطب خود را به دیگر حوزه‌ها و تخصص‌های مهم سینمای ایران جلب کند و اهمیت آنها را برایش آشکار کند.
این موضوع باعث می‌شود تا اطلاعات شما به عنوان مخاطب این پادکست در حوزه‌های مختلف سینمایی به روز شود و بتوانید با نگاه جدیدی به آثار سینمایی نگاه کنید.

اپیزودهای منتشر شده این پادکست قرار زیرند:

  1. گفت‌وگو با کمال تبریزی، کارگران سینما
  2. گفت‌وگو با تورج منصوری، فیلمبردار با سابقه سینمای ایران
  3. گفت‌وگو با امیر اثباتی، طراح صحنه و لباس
  4. گفت‌وگو با مصطفی احمدی، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز
  5. گفت‌وگو با محمدرضا دلپاک، طراح صدا و صداگذار
  6. گفت‌وگو با علی نصیریان، بازیگر مطرح سینمای ایران
  7. گفت‌وگو با احمد عربانی، انیماتور
  8. گفت‌وگو با ابوالحسن داوودی، نویسنده و کارگردان
  9. گفت‌وگو با مهدی کرم‌پور، نویسنده و کارگردان
  10. گفت‌وگو با پرویز یشایایی، تهیه‌کننده سینما

شما می‌توانید تمام قسمت‌های پادکست پاپریکا را به صورت رایگان از سایت فیدیبو دانلود و گوش کنید.

دانلود رایگان پادکست از فیدیبو

The post پاپریکا، پادکستی برای دوستداران سینما appeared first on دیجی‌کالا مگ.

مطالب مرتبط