درخشش تسلا مدل 3 در تست تصادف؛ رکوردی تازه برای ایلان ماسک [تماشا کنید]

امتیاز دهید post

سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراه های آمریکا – موسوم به NHTSA – یکی از معروف ترین ارگان های بررسی کننده وضعیت امنیت خودروها به شمار می رود. این سازمان که از سال 1979 شروع به کار کرده، اخیرا به سراغ تسلا مدل 3 رفته و ایمنی آن را ارزیابی نموده است.

تست های NHTSA نشان می دهند که ارزان ترین محصول تسلا عملکرد خیره کننده ای از خود به نمایش گذاشته و موفق به کسب 5 ستاره ایمنی شده است.

این سدان پاک در تمامی پنج تست برگزار شده به خوبی از سرنشینان فرضی خود محافظت کرده و توانسته امتیازهایی بسیار بالایی را به خود اختصاص دهد.

عملکرد مدل 3 به حدی درخشان است که ایلان ماسک به وجد آمده و با انتشار توئیتی به تمجید محصول خود پرداخته است. وی ضمن نامیدن مدل 3 به عنوان ایمن ترین خودروی آمریکایی، در این باره گفته:

تمام 5 ستاره ها مثل هم نیستند… "5 ستاره" به معنای این است که اتومبیل مورد تست با آستانه های معینی مطابقت دارد. اما این آمار مربوط به احتمال صدمه به سرنشینان است که به شما می گوید ایمنی خودرو تا چه حد است.

NHTSA به زودی نتایج نهایی مربوط به میزان صدمه احتمالی را منتشر خواهد کرد. مدل 3 این شانس را دارد که ایمن ترین خودروی تست شده لقب بگیرد.

همانطور که در ویدیوهای ضمیمه شده می توانید مشاهده کنید، به دلیل عدم وجود موتور درون سوز در زیر کاپوت جلو، مهندسین تسلا از فضای موجود به شکل بهینه ای استفاده کرده اند. در این بخش یک ناحیه شکست بزرگ دیده می شود که با جذب اثر ضربه، از انتقال آن به قسمت کابین جلوگیری می کند.

مثل دیگر خودروهای برقی، مدل 3 نیز به خاطر تعبیه پک باتری در کف اتاق و پایین آمدن مرکز ثقل، در برابر واژگونی مقاومت زیادی دارد. NHTSA خطر واژگونی این خودرو را برابر با 6.3 درصد اعلام کرده که در مقایسه با رقم 10 درصدی برای دیگر اتومبیل های هم اندازه، تا حد چشمگیری بهتر است.

tesla-model-3-get-five-star-rating-in-nhtsa-crash-tests_6

ناگفته نماند دیگر محصولات تسلا یعنی مدل S و مدل X نیز در تست های NHTSA خوش درخشیده و موفق به کسب 5 ستاره کامل شده اند.

پایان خوش برای مالک تسلا مدل 3 که با خودرویش چپ کرده بود

The post درخشش تسلا مدل 3 در تست تصادف؛ رکوردی تازه برای ایلان ماسک [تماشا کنید] appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط