کشف تغییری جدید در گوگل کروم 69 که امنیت آن را زیر سؤال می‌برد

امتیاز دهید post

همانطور که می‌دانید، آپدیت نسخه 69 گوگل کروم چند هفته‌ای هست که منتشر شده و تغییراتی را برای این مرورگر به ارمغان آورده که بعضی از آن‌ها با استقبال کاربران مواجه شده‌اند. اما یک سری تغییر هم در این مرورگر اتفاق افتاده که نگرانی‌هایی را در خصوص امنیت مرورگر به همراه داشته است.

تا پیش از نسخه 69 گوگل کروم، وقتی در یکی از سرویس‌های گوگل (مثلا جیمیل) لاگین می‌کردید، دیگر این لاگین شدن برای خود مرورگر اتفاق نمی‌افتاد. اما از نسخه 69، ورود به یکی از سرویس‌های گوگل کافیست که مرورگر هم به صورت اتوماتیک وارد حساب کاربری شما شود.

بر عکس این اتفاق هم صادق است. هر وقت که از حساب کاربری جیمیل خارج شوید، مرورگر هم بلافاصله از حساب گوگل شما خارج شده و تنظیمات آن به حالت پیش‌فرض بر می‌گردد. گوگل اعلام کرده که جدایی دو حساب کاربری در سیستم قبلی برای کاربران گیج‌کننده بوده و به همین خاطر در نسخه 69 مرورگر تصمیم به همگام کردن لاگین گرفته است.

با این وجود، همین موضوع نگرانی‌هایی را میان کاربران به وجود آورده چرا که با ورود به یکی از سرویس‌های گوگل ممکن است احتمال افشای اطلاعات خصوصی در سرورهای گوگل کروم وجود داشته باشد.

نکته عجیب اینجاست که گوگل هنگام ارائه آپدیت، مستقیما به ایجاد چنین تغییری اشاره نکرده و همین باعث ایجاد سوء ظن در میان برخی کاربران نکته‌سنج این مرورگر شده است.

The post کشف تغییری جدید در گوگل کروم 69 که امنیت آن را زیر سؤال می‌برد appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط