تبلیغات شیائومی در رابط کاربری MIUI کاربران را فراری می دهد

امتیاز دهید post

کمپانی شیائومی یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تلفن هوشمند در دنیا و پر فروش ترین برند اسمارتفون در بازار بزرگ هند، اخیراً دست به اقدامی زده که از نظر بسیاری از کاربران و تحلیلگران چندان مشتری مدارانه نیست.

بر اساس گزارش کاربران، شیائومی در گوشی هایی که از رابط کاربری MIUI بهره می برند، تبلیغاتی نمایش می دهد که نمی توان آنها را غیر فعال کرد. در ضمن تبلیغات مذکور در همه جا، از داشبورد اپلیکیشن ها و نرم افزارهایی مانند Mi Music گرفته تا ابزارهایی مانند فایل منیجر، جلوی چشم کاربر هستند که این موضوع می تواند آزاردهنده باشد.

البته سیاست مذکور با توجه به مدل کسب و کار شیائومی که سخت افزار را با قیمت پایین در اختیار کاربران قرار می دهد، کمی قابل توجیه است؛ چرا که شرکت چینی محصولات رده بالا را با قیمتی نزدیک به میان رده ها در اختیار مشتریان قرار می دهد که همین امر نیز باعث شده در مدت کوتاهی، بسیاری از بازارها را فتح کند.

شیائومی سخت افزار را با قیمت پایین در اختیار کاربران قرار می دهد

اما نمایش تبلیغات در جای جای رابط کاربری برای کسب درآمد، آن هم وقتی که امکان غیرفعال کردنشان وجود ندارد، چندان کاربرپسند نیست و در زمینه فروش شیائومی را با مشکل مواجه خواهد کرد. هرچند کمپانی مذکور از سرویس های آنلاینی مانند Mi Music و Mi Video نیز کسب درآمد می کند و سیاست درآمدی اش بر فروش خدمات آنلاین استوار است.

با این حال شیائومی می توانست در زمینه تبلیغات از آمازون الگوبرداری کند که پیش از این نمایش آگهی ها را در تبلت ها و کتابخوان های خود امتحان کرده بود. اما مدل آمازون تفاوت مهمی داشت و کاربر می توانست با پرداخت مبلغی، از شر تبلیغات مزاحم راحت شود.

گفتنی است در حال حاضر کمپانی چینی تصمیمی برای توقف پخش تبلیغات اجباری ندارد، اما به احتمال زیاد در آینده نه چندان دور با کاهش فروش (خصوصاً در بازار هند) رو به رو خواهد شد و این موضوع حتماً مدیران شیائومی را مجبور به تغییر روند خواهد کرد.

موزیلا فایرفاکس به صورت پیش فرض ردیاب‌های تبلیغاتی را مسدود خواهد کرد

The post تبلیغات شیائومی در رابط کاربری MIUI کاربران را فراری می دهد appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط