مخابرات پروژه فیبر نوری تا منازل را در سراسر کشور اجرایی می‌کند

امتیاز دهید post

مخابرات ایران سعی دارد تا فیبر نوری را با تعرفه‌های مناسب به منازل آورده و در این راه قصد همکاری جدی با شهرداری‌های شهرها را نیز دارد. اینها بخش‌هایی از گفته‌های «مجید صدری» در جمع جلسه شورای اداری استان اصفهان بود که در آن گفته شد افرادی که مایل به دریافت فیبر نوری هستند بعد از ثبت نام، می‌توانند از خدمات این شبکه ارتباطی بهره مند شوند.

«مجید صدری» تاکید دارد که مخابرات ایران تنها شرکت مخابراتی در کشور است که سعی می‌کند زیرساخت‌های مطلوبی را برای مردم و بخش خصوصی فراهم کند به‌طوری‌ که رویکرد جدید این شرکت همکاری خوب و ثمربخش با بخش خصوصی است:

«تعرفه‌هایمان را باید مناسب کنیم، البته در همکاری جدی با شهرداری‌ها کارهای خوبی انجام شده، هم‌چنین برای برخی سازمان‌ها فیبر نوری را تهیه کرده‌ایم و برای مثال در سازمان تامین اجتماعی ۳۸ نقطه فیبرنوری را آماده کرده‌ایم. مخابرات در تلاش است تا پایان شش ماه اول سال آینده با اتصال فیبرنوری به اماکن، اقدام به ظرفیت‌سازی تا ۲.۵ میلیون پورت فیبرنوری در کل کشور نماید.»

فناوری اینترنت فیبرنوری تا منزل که با نام FTTH شناخته می‌شود، پیش‌تر با نام تانوما به طور آزمایشی برقرار شده بود و به نظر می‌رسد که مخابرات ایران قصد دارد تا این سرویس را همگانی کند و از فاز اول آن گذر کند. در فاز اول فیبرنوری منازل (FTTH) مخابرات، ۲۴۵ هزار پورت در تهران، ۸۵ هزار پورت در اصفهان، ۸۰ هزار پورت در مشهد، ۶۱ هزار پورت در شیراز، ۶۱ هزار پورت در اهواز، ۲۸ هزار پورت در کرج و ۲۰ هزار پورت در کرمانشاه از طریق این فناوری به شبکه اینترنت و شبکه ملی اطلاعات متصل شده بودند.

پیش‌تر مسئولین مخابراتی اعلام کرده بودند که با توجه به هزینه‌های بالای فراهم کردن این ساختار و نیاز به سرمایه‌گذاری‌های کلان، برای توسعه فیبرنوری باید توجیه اقتصادی در آن منطقه وجود داشته باشد؛ امروزه این توجیه اقتصادی در روزهایی که تکنولوژی و سرعت اینترنت در بسیاری از مناطق کشور حرف اول را می‌زند کاملا حس می‌شود.

فیبر نوری تا منازل

در این سرویس به جای استفاده از کابل مسی، از فیبر نوری برای انتقال اطلاعات تا ساختمان و یا محل مشتری استفاده می‌شود و می توان سرویس های گوناگونی از جمله تلفن، اینترنت، سرویس های چند رسانه ای و دیگر سرویس های بر بستر دیتا را با سرعت و کیفیتی بسیار بالاتر از کابل مسی در اختیار مشترکین قرار داد.

صدری همچنین حمایت از استارتاپ‌ها را مورد دیگری از عملکردهای اخیر شرکت مخابرات ایران اعلام کرد: «بحث حمایت از استارتاپ‌ها را در دستور کار داریم و تاکنون سه همایش را در راستای حمایت از استارتاپ ها برگزار کرده‌ایم.»

The post مخابرات پروژه فیبر نوری تا منازل را در سراسر کشور اجرایی می‌کند appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط