پاناسونیک دوربین‌های فول فریم سری S را معرفی کرد

امتیاز دهید post

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی محصولات دیجیتال، دانش و فناوری و بازی

بالاخره انتظارات به سر رسید و در نمایشگاه فوتوکینا، پاناسونیک از اولین دوربین فول فریم خود پرده برداری کرد. آقای Yosuke Yamane، مدیر بخش دوربین پاناسونیک، به روی صحنه آمد و رسما اعلام کرد که دو دوربین سری لومیکس اس، «مخصوص کاربران حرفه‌ای ساخته شده» و برای این ادعای خود، چنده وعده برای دوربین‌های جدید داد که از اوایل سال ۲۰۱۹ عرضه خواهند شد.

دوربین‌های لومیکس S از لرزشگیر اپتیکال سنسور و لنز پشتیبانی می‌کنند و آنطور که پاناسونیک اعلام کرده، بالاترین سرعت شاتر و همینطور بالاترین نرخ همگام‌سازی فلش با شاتر را خواهند داشت. ویوفایندر OLED این دو دوربین بالاترین کیفیت و دقت را در بین تمام دوربین‌های بدون آینه دارند و «بسیار شبیه به بینایی انسان» خواهند بود. هنوز عدد و رقم و به قولی مشخصات سخت‌افزاری در رابطه با دو جمله‌ای که گفتیم اعلام نشده و این‌ها تنها دو ادعا بودند که باید تا سال ۲۰۱۹ برای فهمیدن آن صبر کنیم. درواقع این دوربین‌ها هنوز «کاملا آماده عرضه» نیستند اما خب نمایشگاه فوتوکینا بهترین زمان برای معرفی اجمالی آن‌ها است و بهار آینده این دو دوربین عرضه خواهند شد. یکی از این دوربین‌ها که با نام S1R شناخته می‌شود، سنسور فول فریم ۴۷ مگاپیکسلی و دیگری که S1 نام دارد، سنسور فول فریم ۲۴ مگاپیکسلی خواهد داشت.

دوربین‌های کنونی پاناسونیک با سنسور میکرو سه چهارم، از جمله محبوب‌ترین دوربین‌ها مخصوصا برای کسانی است که با فیلم‌برداری سر و کار دارند. درواقع این دوربین‌ها برای ویدیوگرافر‌های تقریبا حرفه‌ای عالی است اما پاناسونیک با معرفی این دو دوربین جدید، ویدیوگرافرهای تماما حرفه‌ای را هدف قرار داده و برای این منظور هم قابلیت فیلم‌برداری ۴K با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه همراه با لرزشگیر دوگانه سنسور و لنز، در این دو دوربین حاضر خواهند بود. پاناسونیک همچنین وعده داده که این دوربین برای شرایط بارانی و مرطوب نیز فوق العاده خواهند بود چرا که هر درز و دکمه‌ای که در این دوربین وجود دارد، از ورود آب و گرد و غبار به دوربین محافظت شده‌اند. همچنین طبق گفته پاناسونیک، یک نمونه از این دوربین‌ها به قطب جنوب هم فرستاده شده و در دمای منفی ۴۰ درجه سانتی‌گراد هم مشکلی در عملکرد آن وجود نداشته است.

هر سیستم جدید دوربینی که معرفی می‌شود، در ابتدا مشکل بزرگی در زمینه لنز خواهد داشت. امسال گویا سال سیستم‌ها و مانت‌های جدید است و پس از نیکون و کانن، حالا نوبت به پاناسونیک رسیده است. البته پاناسونیک در این زمینه هوشمندانه عمل کرده و ترجیح داده به جای توسعه یک مانت جدید، سراغ مانت‌های L شرکت همکار خود یعنی لایکا برود. درواقع سه شرکت لایکا، پاناسونیک و سیگما، یک اتحادی به نام «اتحاد مانت L» تشکیل داده‌اند و قرار است در آینده این سه شرکت با همکاری یک‌دیگر، نه تنها دوربین‌هایی با این مانت بلکه لنز‌های مختلف برای این مانت تولید کنند.

با چنین اقدامی، در حال حاضر دوربین‌های جدید پاناسونیک می‌توانند از لنز‌های مانت L لایکا استفاده کنند و این یعنی ۸ لنز همین الآن برای این دوربین‌ها قابل خریداری هستند. علاوه بر این لنز‌ها، خود پاناسونیک سه لنز شامل ۵۰ میلی‌متری اف۱.۴، لنز ۲۴-۱۰۵ میلی‌متری زوم و یک لنز ۷۰-۲۰۰ میلی‌متری تله‌فوتو برای این مانت توسعه داده است. سیگما نیز قول داده در سال ۲۰۱۹ لنز‌های زیادی را به این مانت بیاورد و حتی بعید نیست خود سیگما هم دوربینی با مانت L معرفی کند. در مجموع پاناسونیک قول داده تا قبل از پایان ۲۰۱۹، حداقل ۱۰ لنز جدید برای دو دوربین S1 و S1R عرضه شده باشد.

این‌ها تمام اطلاعاتی بود که از اولین دوربین‌های فول فریم پاناسونیک به دست آورده‌ایم و معرفی مفصل و عرضه این دوربین به فصل بهار موکول شده است. همچنین پاناسونیک قیمت دوربین‌ها را هم اعلام نکرد اما با توجه به چیزهایی که تا همین الان می‌دانیم، این دو دوربین قطعا بالای ۲۰۰۰ دلار قیمت خواهند داشت. شما درباره این دو دوربین چه فکر می‌کنید؟

منبع: TheVerge

The post پاناسونیک دوربین‌های فول فریم سری S را معرفی کرد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

مطالب مرتبط