جستجوی ویندوز ۱۰، بینگ و دیگر سرویس‌های مایکروسافت ادغام می‌شود

امتیاز دهید post

چه خوشتان بیاید چه نه، مایکروسافت با سیستم عامل ویندوز ۱۰ بیشترین استفاده بین توسعه دهندگان و گیمر‌ها را در آمریکا دارد. اگرچه بسیاری مخالف برخی از تصمیمات این غول آمریکایی هستند -مثل هشدار به کاربران ویندوز ۱۰ در استفاده از مرورگری به جز Edge- اما خیلی از این تغییرات را می‌توان مثبت تلقی کرد.

استفاده از این سیستم عامل به مراتب ساده تر است و بسیاری از ویژگی‌های آزار دهنده‌ی مایکروسافت در ویندوز ۱۰ قابلیت غیر فعال شدن دارد. حالا مایکروسافت در نظر دارد تا یک تصمیم بحث برانگیز دیگر بگیرد. از امروز، مایکروسافت ویژگی جدیدی به نام Microsoft Search را ارائه کرده که به هوش مصنوعی قدرتمندی مجهز شده و همه‌ی نتایج جستجو های Office 365، بینگ و ویندوز ۱۰ را با هم ادغام می‌کند.

در واقع هیچ اهمیتی ندارد که برای جستجو از کدام سرویس مایکروسافت استفاده کنید. برای مثال اگر به دنبال واژه‌ی «رزومه» در بینگ بگردید، ممکن است علاوه بر نتایجی که از اینترنت دریافت می‌کنید، برخی از فایل‌هایی که مربوط به رزومه هستند را در ویندوز ۱۰ یا Office 365 هم مشاهده کنید.

ویژگی جستجوی مایکروسافت همچنین از بازخورد کاربران مطالب جدیدی یاد می‌گیرد و سعی می‌کند خود را با نحوه‌ی کار هر کاربر وفق دهد. برای مثال ممکن است با کلیک کردن روی نوار جست و جو در ویندوز ۱۰، بتوانید به راحتی اطلاعات دوستانتان که بیشتر با آن‌ها در ارتباط هستید را مشاهده کنید.

این ایده به نظر جالب می‌رسد اما در عمل نمی‌توان راجع به عملکرد مطلوب آن مطمئن بود. اگرچه این ویژگی به طور انحصاری مربوط به ویندوز ۱۰ نیست، اما کاربران این سیستم عامل به نظر کمترین بهره را از آن خواهند برد.

چرا که وقتی بخواهید به دنبال یکی از فایل‌ها در کامپیوتر خود بگردید، انتظار دارید فایل‌هایی را مشاهده کنید در کامپیوتر شما وجود دارد. نه نتایجی که بینگ، یا ایمیل Outlook یا Office.com ارائه می‌کنند. واضح است که اگر به دنبال چیزی در اینترنت باشیم، از مرورگر استفاده خواهیم کرد و اگر بخواهیم ایمیل‌های دریافتی را بخوانیم به سراغ نرم افزار یا وبسایت مربوط خواهیم رفت.

در حال حاضر نتایج جستجوها در ویندوز ۱۰ قابلیت فیلتر شدن دارد. به این شکل که می‌توان با کلیک کردن روی "App" فقط اپلیکیشن‌ها را مشاهده کرد یا با انتخاب "Files" یا "Web" نتایج به دست آمده را دسته بندی کرد. ولی با تغییرات جدید ممکن است این بخش با پیچیدگی‌های خاصی رو به رو شود.

با توجه به همه‌ی این مسائل باید دید که ویژگی‌ یاد شده در عمل چگونه خواهد بود. البته با این که جستجوی مایکروسافت از امروز به صورت رسمی کار خود را آغاز کرده است، اما فقط برای بینگ، Outlook، SharePoint و Office.com در دسترس قرار دارد. این ویژگی تا نیمه‌ی اول ۲۰۱۹ برای ویندوز ۱۰ عرضه نخواهد شد.

The post جستجوی ویندوز ۱۰، بینگ و دیگر سرویس‌های مایکروسافت ادغام می‌شود appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط