هدست واقعیت مجازی و مستقل آکیلس کوئست معرفی شد؛ نتیجه چند دهه رویاپردازی

امتیاز دهید post

به نظر می رسد پروژه سانتا کروز بالاخره از فاز پیش تولید درآمده است. در رویداد آکیلس کانکت 5 که از ساعتی پیش مشغول برگزاریست مشخص شد هدست واقعیت مجازی جدید آکیلس که در عین قدرتمندترین بودن، به شکلی کاملاً مستقل عمل می کند حالا رسماً «آکیلس کوئست» نام گرفته و قرار است طی بهار 2019 با قیمت معقول 399 دلار عرضه شود. البته این قیمت مدل پایه دستگاه است که حافظه ای 64 گیگابایتی دارد.

آکیلس کوئست رزولوشن 1600×1440 پیکسل را در مقابل هر چشم قرار می دهد و همراه با 50 بازی عرضه می شود. علاوه بر این توسعه دهندگان مشغول پورت برخی از برجسته ترین بازی های هدست آکیلس ریفت، مانند Moss ،The Climb و Robo Recall به پلتفرم جدید آکیلس هستند.

آکیلس کوئست از آن دست هدست هایی است که وعده شان را از همان ابتدای کار واقعیت مجازی شنیده بودیم اما مثل رویایی دوردست به نظر می رسیدند. آکیلس قول داده که با هدستی بسیار قدرتمند و کاملاً مستقل طرف هستیم که چشم انداز چند ده ساله واقعیت مجازی را به واقعیت تبدیل می کند. و باید گفت که هرچیزی تا به امروز شنیده ایم تاییدی بر این ادعا بوده است.

آکیلس کوئست در غایی ترین حالت قرار است گیمینگ حرکتی را در دیوایسی مستقل ارائه دهد که از آزادی عمل شش درجه ای و قابلیت های وایرلس برخوردار است. هیچ سنسور یا کابلی به هدست متصل نیست و در عوض از پایش داخلی برای تشخیص حرکات گیمر استفاده می شود. آکیلس این تکنولوژی را «Insight» می خواند و می گوید که برای تحقق آن از چهار سنسور فوق عریض و الگوریتم های بینایی رایانه ای استفاده شده تا حرکت های بازیکن و کنترلرهای حرکتی به درستی پایش شوند.

کوئست تفاوت قابل توجهی به هدست 200 دلاری و مستقل آکیلس گو دارد. آکیلس گو هدستی شبیه به Gear VR است که البته به جای استفاده از یک موبایل هوشمند، از مشخصات سخت افزاری رایج یک موبایل هوشمند بهره می برد. آکیلس کوئست اما قرار است هم رده دیگر هدست های مخصوص پی سی قرار بگیرد؛ البته این بار بدون هیچ سیمی.

The post هدست واقعیت مجازی و مستقل آکیلس کوئست معرفی شد؛ نتیجه چند دهه رویاپردازی appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط