این مکعب روبیک به طور خودکار حل می شود [تماشا کنید]

امتیاز دهید post

اخیراً یک مخترع خلاق ژاپنی موفق شده مدل استانداردی از مکعب روبیک را توسعه دهد که می‌تواند به صورت خودکار حل شود.

یوتیوبر کانال Human Controller موفق شده که با کمک پرینتر‌ های سه بعدی و اتصال خانه‌ های رنگی به سروموتور یا موتور کنترل مکعب روبیک قابل حل کوچکی را توسعه دهد. علاوه بر این نرم افزار مخصوصی هم برای حل این مکعب طراحی شده که دستورات لازم را به سروموتور‌ های یاد شده انتقال می‌دهد تا فرآیند حل آن را ممکن کنند.

نحوه عملکرد آن بدین شکل است که ابتدا کاربر مکعب روبیک یاد شده را بهم می‌ریزد که در هنگام چرخش قسمت‌ های آن صدای سروموتور‌ ها شنیده می‌شود. پس از آن مکعب باید مدتی بی حرکت بماند تا سیستم طراحی شده بتواند به صورت خودکار چرخش‌ های لازم را انجام دهد و آن را حل کند. این مسسله موجب شده که حل شدن خودکار مکعب روبیک و غلتیدنش روی میز بدون دخالت دست، منظره‌ای جالب را رقم زند.

البته باید در نظر داشت که این مخترع ژاپنی یک شبه موفق نشده ایده‌ی خود را اجرایی کند و بارها مکعب‌ های بسیاری بزرگی برای پیاده سازی ایده خود ساخته است. این مسئله موجب شده که وی از ساخته‌ هایش درس بگیرد و بتواند اندازه‌ی مکانیزم پیچیده ی بکار رفته در سیستم طراحی شده‌‌ خود را کم کم کاهش دهد.

مکعب روبیک

حال مخترع خلاق ژاپنی موفق شده که با ایجاد سازه‌ای تشکیل شده از سیم‌ های به هم پیچ تابیده، گجت‌ های الکترونیکی و باتری‌ ها پلتفرمی برای پیاده سازی ایده‌ی خود بیافریند. این مسئله موجب شده که اندازه‌ی معکب‌ روبیک قابل حل بسیار کوچکتر از گذشته شود.

گفته شده این معکب در صورت تولید انبوه به شئی دکوری و تزیینی تبدیل شود. تصور کنید مکعب روبیکی دارید که هر زمان از بازی خسته شدید، آن را روی میز قرار دهید تا از پیچ خوردن و حل شدنش لذت ببرید.

The post این مکعب روبیک به طور خودکار حل می شود [تماشا کنید] appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط