گوگل انتقادات را پذیرفت؛ ورود به حساب‌ کاربری در نسخه 70 کروم اصلاح می‌شود

امتیاز دهید post

همانطور که دیروز به شما خبر دادیم، یکی از مشکلات گوگل کروم 69 که از نظر امنیتی نگرانی‌هایی را در پی داشته مکانیزم متفاوت آن برای ورود به حساب‌ کاربری است. در نسخه 69 کروم با ورود به یکی از سرویس‌های گوگل، به طور همزمان در خود مرورگر هم لاگین می‌کنید.

این موضوع باعث برانگیخته شدن انتقاد کاربرانی شد که معتقد بودند گوگل با چنین سیستمی می‌تواند رفتار کاربران در مرورگر را تحت نظر بگیرد. «آدرین پورتر فلت»، یکی از مسئولین کروم در واکنش به این انتقادات علت به کارگیری چنین مکانیزمی را یادآوری به کاربران مرورگر توصیف کرد.

بدین معنا که وقتی با گوگل کروم در یکی از سرویس‌های گوگل (مثلا جیمیل) لاگین کنید، همزمان هم به حساب کاربری‌تان در کروم هم وارد خواهید شد اما تحت این شرایط بین جیمیل و کروم هیچ اطلاعاتی رد و بدل نمی‌شود.

اما به نظر می‌رسد که توضیحات پورتر فلت برای منتقدان قانع کننده نبود، چرا که امروز «پریسا تبریز»، یکی از مقامات ارشد امنیتی گوگل با انتشار یک توییت از اصلاح این رویه در نسخه 70 گوگل کروم خبر داد.

خانم تبریز اعلام کرده که در نسخه بعدی، کاربران می‌توانند ورود به حساب کاربری گوگل کروم را از حساب‌های سرویس‌های دیگر گوگل به طور کامل جدا کنند. البته این گزینه به طور پیش‌فرض فعال نیست و ظاهرا کاربران باید با مراجعه به بخش تنظیمات آن را به طور دستی تغییر بدهند.

همچنین اعلام شده که در نسخه 70، پاک شدن کوکی‌های مرورگر هم دچار تغییراتی می‌شود. در نسخه‌ جدید کوکی‌های مرتبط با احراز هویت گوگل به طور کامل پاک می‌شوند تا در صورت عدم تمایل برای ورود به حساب کاربری کروم، به طور اتوماتیک در حساب خود لاگین نکنید.

The post گوگل انتقادات را پذیرفت؛ ورود به حساب‌ کاربری در نسخه 70 کروم اصلاح می‌شود appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط