فیسبوک و RED از دوربین واقعیت مجازی Manifold با 16 سنسور رونمایی کردند

امتیاز دهید post

فیسبوک و RED بالاخره پس از چند ماه تبلیغ و پخش تیزر، از دوربین سه بعدی واقعیت مجازی خود تحت عنوان «Manifold» رونمایی کردند که به 16 سنسور Helium با کیفیت 8K (ساخت RED) مجهز شده و از لنزهای 180 درجه اشنایدر بهره می برد.

دوربین منیفولد از فاصله 100 متری قابل کنترل است

دوربین مورد بحث توانایی ضبط ویدیوهای واقعیت مجازی با نرخ 60 فریم در ثانیه را داشته که با برخورداری از فناوری های اختصاصی فیسبوک، از عمق میدان مناسبی برخوردارند. این ویدیوهای 360 درجه به کاربران اجازه می دهند هنگام تماشا، سر خود را به اطراف بچرخانند و سایر رویدادهای اطراف را هم مشاهده کنند. البته تجربه تماشای این ویدیوها مانند بازی های VR نیست و امکان قدم زدن در محیط وجود ندارد.

دوربین منیفولد همچنین انعطاف پذیری خوبی برای ضبط ویدیو دارد و می توان از فاصله 100 متری آن را کنترل کرد. لوازم پشتیبانی و محل ذخیره سازی فایل ها نیز تا همین مقدار می توانند از دوربین فاصله بگیرند که چنین قابلیتی به خلق آثار با کیفیت و حرفه ای کمک خواهد کرد.

برای تدوین ویدیوهای ضبط شده توسط Manifold، تدوین گران باید از ابزارهای Adobe و OTOY استفاده کنند؛ البته شرکت RED یک کیت توسعه نیز در نظر گرفته که امکان پشتیبانی از ابزارهای تدوین شخص ثالث را فراهم می کند.

گفتنی است شرکت های فیسبوک و RED هنوز تاریخ به خصوصی را برای عرضه Manifold مشخص نکرده اند و به گفته خودشان، فعلاً در مسیر تجاری سازی محصول هستند. با این حال بعید نیست چنین وسیله ای با 16 دوربین گران قیمت، برچسب قیمتی نجومی داشته باشد (دوربین OZO نوکیا با 8 سنسور 25 هزار دلار قیمت داشت) و صرفاً استودیوهای حرفه ای بتوانند آن را خریداری کنند.

دوربین 8K سه بعدی RED از گوشی هیدروژن وان به عنوان نمایشگر سه بعدی بهره خواهد برد

The post فیسبوک و RED از دوربین واقعیت مجازی Manifold با 16 سنسور رونمایی کردند appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط