هنسی Goliath 6X6 جدیدترین رقیب مرسدس G63 AMG 6×6؛ با هیولای 6 چرخ تگزاسی آشنا شوید

امتیاز دهید post

تیونر تگزاسی هنسی که تخصص بالایی در ارتقای انواع خودروها دارد، در اقدامی غیر منتظره از یک پیکاپ 6 چرخ رونمایی کرد. این پیکاپ بر اساس شورولت سیلورادو شکل گرفته و Goliath (برگرفته از جالوت) نام دارد.

طبق روال مرسوم هنسی، در کنار تغییرات ظاهری گسترده و اضافه شدن یک اکسل دیگر، در زیر کاپوت نیز تغییرات زیادی رخ داده و موتور دیگری جایگزین نمونه استاندارد شده است.

در بخش فنی مهندسین هنسی یک موتور 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ نصب کرده اند. این موتور که با کد HPE700 شناخته می شود، در مدل های دیگر نیز به کار گرفته شده و می تواند 705 اسب بخار قدرت و 915 نیوتن متر گشتاور تولید کند.

hennessey-goliath-6x6 (1)

علی رغم بدنه ای تنومند، هنسی Goliath 6X6 برای رسیدن به سرعت 60 مایل در ساعت (96.5 کیلومتر) به زمانی در حدود 4.5 ثانیه نیاز دارد. این زمان تقریبا برابر با سدان اسپرت آئودی S4 است.

تگزاسی ها درباره وزن دست پرورده جدید خود حرفی به میان نیاورده اند، اما به دلیل افزایش ارتفاع 8 اینچی با کمک یک کیت اختصاصی و اضافه شدن اکسل دیگر رقم مربوطه باید بسیار بیشتر از نسخه استاندارد سیلورادو باشد.

hennessey-goliath-6x6 (3)

هنسی Goliath 6X6 از سیستم تعلیقی کاملا متفاوت و پیچیده در محورهای عقب بهره می برد. این خودرو برای فتح انواع ناهمواری ها بر روی تایرهای غول پیکر 37 ایچی BF-Goodrich حرکت می کند.

hennessey-goliath-6x6 (4)

این پیکاپ شش چرخ در جلو و عقب به سپرهای ویژه ای مجهز شده؛ همچنین وظیفه تامین روشنایی بر عهده چراغ های LED گذاشته شده است، وجود میله های ضخیم در قسمت بار هم چهره این خودرو را خاص تر کرده اند.

هنسی برای پیکاپ 6 چرخ خود وارانتی سه ساله یا 36 هزار مایلی (حدود 58 هزار کیلومتر) در نظر گرفته است. این تیونر معروف به علاقه مندان پکیجی را پیشنهاد می کند که در صورت سفارش آن قدرت موتور به 808 اسب بخار ارتقا می یابد؛ همچنین ترمزهای برمبو به Goliath 6X6 افزوده شده و در داخل کابین از اجزای دلخواه استفاده می شود. نکته نه چندان جالب اینکه این پکیج مشمول وارانتی نیست.

hennessey-goliath-6x6 (5)

و اما قیمت؛ چنانچه فردی به هنسی Goliath 6X6 علاقه مند باشد، باید حداقل 375,000 دلار برای آن کنار بگذارد. از این پیکاپ خاص تنها 24 دستگاه تولید خواهد شد.

The post هنسی Goliath 6X6 جدیدترین رقیب مرسدس G63 AMG 6×6؛ با هیولای 6 چرخ تگزاسی آشنا شوید appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط