میزان استفاده بی خطر کودکان از دستگاه های هوشمند در شبانه روز مشخص شد

امتیاز دهید post

بنابر تحقیقاتی تازه، کودکانی که بیشتر از دو ساعت از روز را صرف موبایل هوشمند خود یا تماشای تلویزیون می کنند در خطر آسیب مغزی هستند. محققان می گویند تجربه بیش از اندازه بازی های ویدیویی، شبکه های اجتماعی و تماشای برنامه های تلویزیونی می تواند به رشد ضعیف تر مغز منجر شود.

آمار و ارقام نشان می دهد کودکانی که اکثر وقت خود را صرف دیوایس های الکترونیکی یا تماشای تلویزیون می کنند عملکرد شناختی حدوداً 5 درصد ضعیف تری نسبت به دیگر کودکان 8 تا 11 ساله دارند. محققان باور دارند که کار با دیوایس های الکترونیکی و تماشای تلویزیون نمی تواند به اندازه کتاب خواندن در تحریک مغز موثر باشد و ضمناً کیفیت خواب کمتر را به همراه می آورد که فاکتور مهم دیگری در شکل گیری مغز کودک است.

دکتر جرمی والش که هدایت این تحقیقات را برعهده داشته می گوید کودکان باید تناسبی مناسب میان فعالیت های خود برقرار کنند. به گفته او رفتارها و فعالیت های روزانه بر رشد مغزی کودک موثر هستند و خواب هم به صورت جداگانه می تواند بر ادراک تاثیر بگذارد. «ما متوجه شدیم که استفاده بیش از دو ساعته [از موبایل های هوشمند یا تلویزیون] به رشد ضعیف تر ادراک در کودکان ارتباط دارد».

برای دستیابی به این نتایج، محققان به بررسی میزان استفاده از تلویزیون، میزان خواب و میزان فعالیت های فیزیکی 4500 کودک در ایالات متحده پرداختند. کودکان و والدین هم چنین به پرسش نامه هایی تخمینی درباره فعالیت های فیزیکی و خواب کودکان پاسخ دادند. از هر 20 کودک، تنها یکی از آنها خواب مناسب 9 الی 11 ساعته را تجربه می کند، یک ساعت فعالیت فیزیکی دارد و به صورت محدود به پای دیوایس های هوشمند یا تلویزیون می نشیند.

این کودکان سپس به انجام تست هایی درباره مهارت های زبانی، مهارت های تفکر، میزان توجه و سرعش پردازش پرداختند و مشخص شد که تقریباً یک سوم از کودکان هیچ یک از پیشنهادات محققان را رعایت نمی کنند و حدوداً 41 درصد دیگر از آنها تنها به یکی از پیشنهادات محققان پایبند هستند.

The post میزان استفاده بی خطر کودکان از دستگاه های هوشمند در شبانه روز مشخص شد appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط