داستان‌هایی از سلطان وحشت،استفن کینگ، که به زودی تبدیل به فیلم می‌شوند

امتیاز دهید post

استفن کینگ را کمتر کسی نمی‌شناسد. نویسنده‌ امریکایی که بیش از ۵۰ رمان تا به امروز تالیف کرده و بالغ بر ۲۰۰ قصه کوتاه در ژورنال‌های مختلف به چاپ رساند. کینگ موفقیت و شهرتش را مدیونِ تخیل بی‌نظیرش می‌داند؛ قوه تخیلی که باعث شده کارگردان و کمپانی‌های فیلم‌سازی به سمت قصه‌های کینگ تمایل داشته باشند.

تقریبا در کتابخانه هر فرد به اصطلاح نِرد، حداقل یک رمان از استفن کینگ (Stephen King) وجود دارد. کینگ به قدری مخاطبش را در داستان‌های وحشتناک و رازآلود غرق می‌کند که روز به روز با قصه‌های تکامل‌یافته‌تری از وی روبه‌رو هستیم.

در این مطلب، لیستی از آثار این نویسنده محبوب امریکایی را بررسی می‌کنیم که توسط کمپانی‌های ریز و درشت هالیوود قرار است به زودی تبدیل به یک فیلم سینمایی شوند. البته این نکته را هم باید اضافه کرد اطلاعات جامعی از فیلم‌های اقتباسی این لیست بلند بالا در زمان نگارش در دسترس نیست.

۱. آینا / Ayna

قصه Ayna در پاییز سال ۲۰۰۷ میلادی توسط مجله Paris Review در قالب یک داستان کوتاه به چاپ رسید. شبکه NBC از تولید یک سریال بر اساس این داستان کوتاه خبر داد. هر چند کارگردان و شورانری برای این سریال هنوز به صورت رسمی معرفی نشده است. جوردن کِرنِر و بن هابِر دو تهیه‌کننده این سریال خواهند بود. اطلاعات چندانی هنوز از این سریال در اختیار عموم قرار نگرفته و باید منتظر اخبار تکمیلی بمانیم.

استفن کینگ

۲. شیوه تنفس / The Breathing Method

استفن کینگ در این رمان، ماجرای یک کلوب شبانه در نیویورک را تعریف می‌کند که آدم‌های این مکان، برای همدیگر قصه‌های عجیب و غریبی تعریف می‌کنند. ماجرا از نقطه‌ای شروع می‌شود یک دکتر، قصه‌ای ترسناک درباره یک زن جوان تعریف می‌کند.

استودیو بلام‌هاوس قرار است با استفاده از درون‌مایه و کاراکترهای این رمان، اقتباسی بیافریند. در کارنامه این استودیو فیلم‌های تحسین‌برانگیزی نظیر برو بیرون (Get Out)، شوم (Sinister)، فعالیت‌های ماورالطبیعه (Paranormal Activity) و سری فیلم‌های موذی (Insidious) دیده می‌شود. گویا اسکات دریکسون، عهده‌دار نقش کارگردانی این عنوان خواهد بود. فردی که پیش از این با کارگردانی فیلم‌های متنوعی نظیر شوم و دکتر استرنج توانسته خودش را در دنیای هالیوود تا حدوی ثابت کند.

استفن کینگ

۳. بچه‌های ذرت / Children of the Corn

از رمان بچه‌های مزرعه تا به امروز ۹ فیلم سینمایی ساخته شده و باید اعتراف کرد این مجموعه نتوانسته رسالت خودش را به رمان، به یک سرانجام برساند. جدا از اشکالات فنی فیلم‌های این سری، رمان به اندازه کافی می‌تواند شما را به قصه‌اش جذب کند. استفن کینگ ماجرای زوجی را تعریف می‌کند که به دام فرقه‌ای از بچه‌های قاتل میفتند. کمپانی برادران وارنر پشت این سری حضور داشته و در تلاش هستند تا دهمین فیلم، یک ریبوت اساسی از این رمان باشد. درن لین بوسمن (Darren Lynn Bousman) کارگردان این فیلم را قبول کرده که پیش از این اره ۲، ۳ و ۴ را به مرحله اکران رساند. جان بوکن‌کمپ (Jon Bokenkamp) نیز به واسطه فیلم‌نامه بسیار خوب و جذابِ سریال بلک لیست، به عنوان فیلم‌نامه‌نویس به تیم این فیلم سینمای اضافه شد. به نظر می‌رسد همه چیز برای یک ریبوت جانانه، به خوبی فراهم شده. هر چند با دانستن این اطلاعات، صبر و انتظار برای تماشای فیلم Children of the Corn کار بسیار سختی است!

استفن کینگ

۴. دکتر اسلیپ / Doctor Sleep

بد نیست بدانید دکتر اسلیپ، دنباله‌ای است بر رمان پر طرفدار درخشش. پسربچه فیلم درخشش را یادتان هست؟ این رمان روایتگر همان پسربچه‌ فلک‌زده ماجراست که حالا در سن میان‌سالی به سر می‌برد و بنا بر اتفاقاتی قرار است دختربچه ۱۲ ساله‌ای را از حوادث ماورالطبیعه نجات دهد. رمان دکتر اسلیپ در سال ۲۰۱۳ میلادی منتشر شده و به واسطه فضاسازی‌های جذابش، به شدت طرفدار پیدا کرد.

خوشبختانه کینگ به همراه آکیوا گولداسمیت، فیلم‌نامه این فیلم سینمایی را می‌نویسند. گولداسمیت را بیشتر با فیلم‌نامه یک ذهن زیبا (A Beautiful Mind) می‌شناسیم.

دکتر اسلیپ می‌تواند یک اثر موفق در ژانر وحشت باشد. چون مایک فلاناگن (Flanagan) کارگردانی این فیلم را قبول کرده که پیش از این، نحوه کارگردانی‌اش را در فیلم‌های قابل احترامی در سبک وحشت همچون Oculus و Hush مشاهده کردیم.

گل سر سبد تیم بازیگری که رسما حضورش تایید شده کسی نیست جز ایوان مک‌گرگور. از دیگر اعضای این پروژه می‌توان به ماهر احمد و مایکل فیمورگناری نیز اشاره کرد که به ترتیب به عنوان طراح صحنه و سینماتوگرافر به تیم سازنده اضافه شدند. به همین خاطر نسبت به این فیلم به شدت خوش‌بین هستیم.

استفن کینگ

۵. آتش‌بازان سرمست / Drunken Fireworks

این یک رمان کمدی است. نه! به قصه کینگ طعنه نمی‌زنیم. واقعا این داستان، صد و هشتاد درجه با آنچه کینگ می‌نویسد از لحاظ درون‌مایه و تم، تفاوت دارد. این رمان در سال ۲۰۱۵ میلادی منتشر شد و در همان زمان جیمز فرانکو، حق امتیاز این رمان را برای یک فیلم سینمایی خرید. ظاهرا جیمز فرانکو، خودش می‌خواهد هم کارگردان این اثر باشد و هم بازیگر و تولیدکننده‌اش! مت راجر (Matt Rager) در حال نگارش فیلم‌نامه این اثر کمدی است و به نظر می‌رسد کم کم باید منتظر یک تریلر جذاب از این فیلم باشیم.

استفن کینگ

۶. آتش‌افروز/ Firestarter

رمان Firestarter روایتگر داستان زن و شوهری است که دولت روی آنها تحقیقات گسترده‌ای انجام داده و پس از مدتی، این زوج بچه‌دار می‌شوند. جریان قصه از نقطه ای شروع می‌شود که دختربچه‌شان، از همان بچگی قابلیت آتش زدن به همه چیز را دارد. جیسون بلام حق امتیاز این رمانِ استفن کینگ را نیز خریده و ظاهرا قرار است آکیوا گولداسمیت نیز در پروژه این فیلم حضور داشته باشد. اخبار و اطلاعات زیادی همانند دیگر آثار نام برده در این لیست در دسترس نیست ولی می‌دانیم فِیث آکین (Faith Akin) کارگردان این عنوان خواهد بود. آخرین اثر این کارگردان خوش ذوق ترکی، فیلم سینمایی «محو شدگی» (In the Fade) در ژانر درام است که با استقبال همه جانبه منتقدین همراه شد.

از رمان آتش‌افروز در سال ۱۹۸۴ میلادی نیز یک فیلم سینمایی بلند تهیه شد که با سیلی از انتقادات روبه‌رو شد. شاید تنها فایده این فیلم نه چندان جذاب، در شناساندن درو بریمور (Drew Barrymore) به بقیه بود. یک مینی سریال ۴ قسمتی هم در سال ۲۰۰۲ میلادی تهیه شد که چنگی به دل نمی‌زد. به شدت امیدواریم فیث آکین این طلسم را بشکند و دوباره شاهد خلق یک فاجعه نباشیم.

استفن کینگ

۷. سالن بزرگ / Grand Central

گرند سنترال در حقیقت داستان کوتاهی است که در نیویورک تایمز به چاپ رسیده و قرار است دست مایه یک سریال در شبکه ABC باشد. سم ارنِست و جیم دان به عنوان شو رانرهای این سریال معرفی شدند. این پروژه از سال ۲۰۱۴ میلادی در دست ساخت قرار دارد و هنوز معلوم نیست چه زمانی با محصول نهایی روبه‌رو می‌شویم.

استفن کینگ

۸. قلب‌ها در آتلانتیس / Hearts in Atlantis

تقریبا در هجده سال گذشته، اسکات هیکس از ماجرای این رمان، یک فیلم سینمایی نسبتا قابل قبولی ساخته که آنتونی هاپکینز، نقش اول این فیلم را برعهده داشت. در این فیلم قصه یک مادر بیوه به همراه پسرش را می‌بینیم که فردی مرموز به زندگی آنها وارد می‌شود. هر چند در رمان با پنج قصه در بازه زمانی ۱۹۶۰ میلادی طرف حساب هستیم که به هم ربط پیدا می‌کنند.

جوهانز رابرتس کارگردانی این فیلم اقتباسی را برعهده گرفته و ارنست ریرِرا (Ernest Riera) فیلم‌نامه‌ این پروژه را می‌نویسد. فیلم‌نامه در فیلم اسکات هیکس، فقط به دو قصه می‌پردازد. به همین خاطر رابرتس برای ساخت فیلم جدید از این رمان، چالش و درگیری خاصی ندارد. با این اوصاف نام فیلم جدید، همچنان Hearts of Atlantis خواهد بود.

استفن کینگ

۹. در میان علف‌زار بلند / In the Tall Grass

کینگ به همراه پسرش جو هیل، رمانی تحت عنوان «در میان علف‌زار بلند» نوشت و وینچنزو ناتالی، کارگردان فیلم Splice تصمیم گرفته با اقتباس از این رمان، یک اثر سینمایی در خور توجه بسازد.

قصه این رمان درباره برادر و خواهری است که در حین سفر جاده‌ای، صدای فریادهای مهیبی می‌شنوند. این دو فرد از سر کنجکاوی وارد علف‌زار بزرگی می‌شوند تا منبع صدا را پیدا کنند ولی مگر کینگ اجازه می‌دهد شخصیت‌های داستان‌هایش به همین راحتی از مهلکه قسر در بروند؟! فیلم این پتانسیل را دارد تا به یک اثر ماندگار تبدیل شود. چون پاتریک ویلسون، نقش اول این فیلم را قبول کرد. فیلم سینمایی In the Tall Grass قرار است در سال ۲۰۱۹ میلادی اکران شود.

استفن کینگ

۱۰. آن: فصل ۲ / It: Chapter 2

رمان It شاید بهترین اثر استفن کینگ نباشد ولی بدون شک از لحاظ جذابیت، دست کمی از دیگر آثارش ندارد. در سالی که گذشت، فیلم It به کارگردانی اندی موشیتی، ماجراهای گروهی از بچه‌ها را در مقابله با موجودی عجیب در هیبت یک دلقک (پنی وایز) تعریف می‌کند.

با پایان‌بندی نه چندان خوب در فصل اول، همه منتظر خبر تایید دنباله‌ای بر این فیلم به صورت رسمی بودیم. در قسمت دوم، همان تیم کارگردانی فیلم اول حضور دارند. با این تفاوت که قصه‌ی فصل دوم، بیست و هفت سال پس از رویدادهای قسمت اول روایت می‌شود. فیلم It: Chapter 2 در سال ۲۰۱۹ میلادی اکران خواهد شد و قصه‌ی هیولای این رمان را به یک سرانجام خواهد رساند.

استفن کینگ

۱۱. ژانت / The Jaunt

ژانت در قالب یک داستان کوتاه توسط مجله توایلایت زون در سال ۱۹۸۱ منتشر شد. قصه رمان ژانت در قرن بیست و چهارم، جریان پیدا می‌کند. زمانی که قابلیت تله‌پورت بین سیاره‌های مختلف در منظومه شمسی چیز عجیبی نیست و کینگ، این قابلیت نقل و انتقال سریع را «ژانت» می‌نامد. استفن کینگ در این قصه، از رگه‌های سیاسی نیز استفاده کرده و به همین خاطر، جو حاکم بر داستانش قرار نیست مطلقا ترسناک باشد.

اخبار جسته و گریخته‌ای درباره ساخت فیلم ژانت در دنیای مجازی وجود دارد. عده‌ای اعتقاد دارند اندی و باربارا موشیتی قرار است فیلم The Jaunt را بسازند. شایعه دیگری نیز وجود دارد کمپانی برد پیت در تلاش است اقتباسی از این داستان جذاب در دستور کار خود قرار دهد. هنوز اطلاعات و مستندات معتبری در دست نیست ولی از آنجایی که موشیتی به شدت درگیر پروژه‌های خودش است، به این زودی خبر از فیلم The Jaunt نخواهد شد.

۱۲. سرزمین شادی / Joyland

قصه جوی‌لند دست کمی از ماجراهای فیلم جمعه سیزدهم (Friday the 13th) ندارد؛ عده‌ای دانشجو که در دام یک قاتل روانی در یک شهربازی بزرگ میفتند. تیت تیلور (Tate Taylor) قرار بود این عنوان را در سال ۲۰۱۵ میلادی به مرحله اکران برساند ولی گفته می‌شود پس از سه سال تاخیر، فیلم‌نامه این اثر همچنان در دست نگارش است. صرفا می‌دانیم این رمان کینگ، در نهایت به یک فیلم سینمایی تبدیل خواهد شد.

استفن کینگ

۱۳. قصه لیزی / Lisey’s Story

رمان مورد علاقه کینگ به اعتقاد خودش، قصه‌ی لیزی است. جاش بون (Josh Boone) در آینده نزدیک تصمیم دارد اقتباسی از این رمان داشته باشد. هر چند این پروژه در اولویت جاش بون به علت مشغله‌هایش در سایر پروژه‌ها، فعلا جایگاهی ندارد. «قصه لیزی» درباره اسکات، یک نویسنده موفق است که شهرتش را مدیون اهریمنی به نام «بویامون» می‌داند. لیزی، شوهرش را طی حادثه‌ای از دست می‌دهد. به همین خاطر حالا نوبت لیزی است که با اهریمن موجود در خانه روبه‌رو شود. باید منتظر ماند تا ببینیم جاش بون که سابقه‌ درخشانی در ساخت و تولید فیلم در سبک وحشت را ندارد، آیا قادر است اثری جذاب و تحسین‌برانگیز خلق کند یا خیر.

استفن کینگ

۱۴. یک پیاده‌روی طولانی / The Long Walk

رمان «پیاده‌روی طولانی»، اولین کتاب استفن کینگ بود که به اسم مستعار «ریچارد باکمن» در سال ۱۹۷۹ میلادی منتشر شد. این رمان بسیار پرفروش، داستان یک مسابقه پیاده‌روی را تعریف می‌کند که صد نفر در آن شرکت کردند. هیچکس اجازه خارج شدن از مسیر را ندارد و در صورت تخطی از قوانین، سه بار به طرف هشدار داده شده و در نهایت با افراد خاطی، به بدترین شکل ممکن برخورد می‌شود.

فرانک دارابونت برای ساخت و تولید یک فیلم سینمایی اقتباسی از این رمان، اعلام آمادگی کرد. دارابونت در گذشته توانسته فیلم‌های مه (The Mist) و مسیر سبز (The Green Mile) را به بهترین شکل ممکن تحویل مخاطبش بدهد. به همین خاطر به جرئت می‌توان پیش‌بینی کرد «یک پیاده‌روی طولانی»، بهترین اثر اقتباسی از آثار استفن کینگ تبدیل خواهد شد. اطلاعاتی درباره تیم بازیگری و تاریخ اکران هنوز در دسترس نیست.

استفن کینگ

۱۵. گورستان حیوانات / Pet Semetery

از رمان Pet Semetery در سال ۱۹۸۹ یک فیلم سینمایی ساخته شد که استفن کینگ به شخصه فیلم‌نامه‌اش را نوشت. با اینکه فضاسازی و ضرب‌آهنگ جالبی در این فیلم حاکم بود، این اثر توسط منتقدین مطرح در رسانه‌های مختلف به باد انتقاد گرفته شد. به همین خاطر پس از ۳۰ سال، Kevin Kölsch به خودش جرئت داد تا یک بار دیگر این قصه را به شیوه‌ای مدرن و (شاید) بهتر روی پرده‌ نقره‌ای سینما نشان دهد.

ماجرا از این قرار است که یک خانواده فلک‌زده، در نزدیکی خانه‌شان گورستانی از حیوانات وجود دارد که بنا به دلایلی ماورالطبیعه، شب هنگام اجساد مجددا زنده می‌شوند. جیسون کلارک، جان لیتگو و امی لیمتز حضورشان در این فیلم تایید شده و این فیلم با درجه‌بندی سنی نامعلوم قرار است در سال آینده میلادی اکران شود.

استفن کینگ

۱۶. احیا / Revival

در توضیح قصه لیزی از مشغله‌های دیگر جاش بون گفتیم. کارگردانی فیلم Revival یکی از اولویت‌ها و مشغله‌ جاش بون بوده و استفن کینگ هم تصمیم دارد جزو تهیه‌کننده‌های این فیلم باشد. استفن کینگ به شدت اصرار دارد تا جاش بون برای کارگردانی رمان «احیا» باقی بماند. این خبر نیز وجود دارد راسل کرو، نقش اول این فیلم را فعلا بر عهده گرفته. کمپانی یونیورسال هنوز تاریخ اکرانی برای این فیلم اعلام نکرده و به زودی باید منتظر انتشار تریلرهایی از این فیلم بمانیم. ماجرای رمان «احیا» درباره کشیشی است که پس از حوادثی از زادگاهش خارج شده و پس از چند سال بازگشت، به یک موعظه‌خوان حرفه‌ای تبدیل می‌شود که برای خودش مریدانی دست و پا می‌کند. کشیش هدفی در سر دارد و آن چیزی نیست جز زنده کردن مردگان!

استفن کینگ

۱۷. زیبارویان خفته / Sleeping Beauties

پنج ماه پیش از انتشار این رمان، منبعی ناشناس اعلام کرد این قصه از استفن کینگ وارد دنیای تلویزیون می‌شود. مایکل شوگر و اشلی زِلتا به عنوان تهیه‌کننده‌های این سریال انتخاب شدند. هر چند رمان از دید هواداران کینگ مثل دیگر آثارش از لحاظ تعلیق و ترس قدرتمند ظاهر نشد.

ماجرای این رمان در آینده نزدیک روایت می‌شود. اتفاقات ترسناکی برای زن‌ها در هنگام خواب رخ می‌دهد و در دنیایی که کینگ نوشته، مردها از اجتماع طرد شدند. بعید نیست سریال اقتباسی از این رمان، به خاطر وجود المان‌های فمینیسمی از دید منتقدین و حتی عموم مورد انتقاد قرار بگیرد. در هر صورت باید منتظر ماند.

استفن کینگ

۱۸. ابلیس/ The Stand

جاش بون به کمک کمپانی برادران وارنر، ورتیگو و CBS فیلمز در تلاش است تا اقتباسی وفادار به رمان The Stand خلق کند. حتی خود استفن کینگ نیز به تیم تولیدکننده‌های این عنوان اضافه شده و ظاهرا قرار است کل ماجرا در چهار فیلم به تصویر کشیده شود.

در سال ۱۹۹۴ یک مینی سریال از این رمان استفن کینگ ساخته شد. پس از اینکه طاعون مسبب کشته شدن انسان‌های زیادی شده، بازمانده‌ها در دو گروه خیر و شر در تلاش هستند تا کلک گروه مقابل را برای همیشه بکنند. هر چند همه چیز به این سادگی نیست و استفن کینگ، ویروس جذاب و پیچیده‌ای را در دنیای فانتزی رمان خودش خلق کرده که تهیه‌کننده‌ها می‌توانند تولید چند فصل را نیز در دستور کار خود قرار دهند. همانطور که مارول توانسته از این رمان، یک کمیک جذاب خلق کرده و در طی چهار سال به خورد مخاطبینش بدهد، احتمالا شورانرهای سریال ابلیس هم می‌توانند تا چند سال با قصه این رمان، با ذهن ما بازی کنند.

استفن کینگ

۱۹. طلسم / The Talisman

و باز هم جاش بون! این بار با کمک استودیو ایمبلین (Amblin) و شخص استفن کینگ به عنوان تهیه‌کننده و ناظر پروژه. رمان «طلسم» یکی از تاثیرگذارترین آثار استفن کینگ محسوب می‌شود. جک ساویر، قهرمان ماجرا که پسربچه‌ی کوچکی است، پدرش را از دست داده و مادرش نیز با مرگ دست و پنجه نرم می‌کند.

جک به واسطه تجربه اتفاقاتی عجیب، ناامیدانه در تلاش است تا مادرش را از بیماری که به آن گرفتار شده نجات دهد. «طلسم» به قدری جذاب به نظر می‌رسد که به موفقیت فیلم سینمایی این عنوان امیدوار باشیم.

It’s Good to be King: Every Stephen King Adaptation Currently in Development

The post داستان‌هایی از سلطان وحشت،استفن کینگ، که به زودی تبدیل به فیلم می‌شوند appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط