اپل به خاطر نقض پتنت در نرم افزارهایش به دادگاه می رود

امتیاز دهید post

اپل از جمله شرکت هایی است که همواره به دلیل مسائل مربوط به دارایی های فکری و نقض پتنت با دیگر کمپانی ها درگیر بوده و در دادگاه های مختلف، نقش شاکی و متهم را بازی کرده است.

حالا کمپانی فنلاندی «MPH Technologies» به خاطر نقض هشت پتنت مربوط به «روش و سیستم ارسال پیام از طریق ارتباط امن» و همچنین انتقال (فوروارد) پیام با این سیستم از اپل شکایت کرده است. طبق ادعای MPH، اپل در اپلیکیشن های iMessage و FaceTime بدون پرداخت حق بهره برداری، از فناوری های شرکت فنلاندی استفاده کرده.

شکایت MPH همچنین شامل پروتکل های مورد استفاده اپل در سرویس های شبکه خصوصی مجازی نیز می شود که در بعضی از نرم افزارها مورد استفاده قرار می گیرد.

اپل مذاکرات را به صورت یک طرفه پایان داده است

البته درخواست دادخواهی MPH به طور ناگهانی مطرح نشده و این شرکت دو سال پیش برای مذاکره بر سر پتنت های مورد مناقشه، با اپل تماس گرفته است. دو کمپانی پس از چند دوره مذاکره و جلسه، به توافق خاصی نرسیدند و اپل نیز اظهار کرد که مدارک لازم برای اثبات عدم نقض پتنت های MPH را ارائه خواهد کرد؛ اما موفق به این کار نشد.

آخرین تبادل اطلاعات رسمی دو شرکت پیش از اقامه دعوی از سوی MPH نیز تابستان سال گذشته بود که در نهایت اپل به این نتیجه رسید که هیچ قانونی را نقض نکرده و مذاکرات را به صورت یک طرفه پایان داد.

کمپانی فنلاندی هم چند ماهی برای تجدید نظر به اپل فرصت داد اما بالاخره دیروز رسماً شکایت خود را تسلیم دادگاه کرد و از شرکت آمریکایی به دلیل نقض پتنت ها و ضرر مالی شکایت نمود.

گفتنی است نتیجه دعوی حقوقی دو شرکت ممکن است چندین ماه و یا حتی چند سال طول بکشد، اما در صورت پیروزی MPH و به دلیل اهمیت iMessage و FaceTime برای اکوسیستم اپل، شرکت فنلاندی رقم بسیار بالایی را به عنوان جریمه از اپل دریافت خواهد کرد.

The post اپل به خاطر نقض پتنت در نرم افزارهایش به دادگاه می رود appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط