اوبر به خاطر پنهانکاری به پرداخت 148 میلیون دلار جریمه محکوم شد

امتیاز دهید post

بنابر گزارش های تازه، رسوایی سال 2016 اوبر، یعنی زمانی که این کمپانی از یک رخنه بزرگ اطلاعات باخبر شد و باجی 100 هزار دلاری به هکرها پرداخت، در واقع 148 میلیون دلار روی دست اوبر هزینه گذاشته است. این سرویس هم سفری آنلاین هم اکنون به زیر پا گذاشتن قوانین متهم شده و در همین راستا با 50 ایالت آمریکا به توافق رسیده تا مبلغ 148 میلیون دلار را به عنوان غرامت پرداخت کند.

رخنه امنیتی سال 2016، اطلاعات بیش از 57 میلیون نفر از مشتریان و رانندگان اوبر در سراسر جهان را در اختیار هکرها قرار داد اما اخبار مربوط به این حمله تا پیش از سال 2017 اعلام عمومی نشد. در واقع اوبر از این هک باخبر بود اما سعی داشت آن را لاپوشانی کند و به همین خاطر 100 هزار دلار به هکرها پرداخت تا اطلاعات به سرقت رفته را از بین ببرند.وکیل ایالات کالیفرنیا، «خاویر بِکِرا» می گوید که «تصمیم اوبر در راستای مخفی نگه داشتن این موضوع، به صراحت اعتماد عمومی را زیر پا می گذارد. این کمپانی نتوانست از اطلاعات کاربران محافظت کند و به هنگام دزدیده شدن آنها مراجع قانونی را باخبر نکرد.»

گفتنی است که رخنه امنیتی سال 2016 در زمان مدیریت تراویس کالانیک صورت گرفت و در زمانی که اوبر با مشکلات داخلی فراوان مواجه بود. در آگوست سال 2017 دارا خسروشاهی جایگزین کالانیک شد و از آن زمان در تلاش بوده تا برخی از رویه های تجاری پیشین را اصلاح کند. مدیرعامل جدید اوبر می گوید تنها مدت کوتاهی قبل از اعلام عمومی از این هک باخبر شده و اعتراف می کند که اوبر باید به محض آگاهی از حمله، مراجع قضایی را باخبر می کرد.

گفتنی است که غرامت 148 میلیون دلاری میان تمام ایالت ها تقسیم می شود و چگونگی استفاده از این پول به هر خود ایالات بستگی دارد. اوبر همچنین با استفاده از سیستم های امنیتی تازه ای که از هک های بیشتر در آینده جلوگیری می کنند موافقت کرده و قصد دارد فرهنگ سازمانی خود را نیز دستخوش تغییرات فراوان کند.

The post اوبر به خاطر پنهانکاری به پرداخت 148 میلیون دلار جریمه محکوم شد appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط