تکنولوژی دید در شب تازه ارتش آمریکا کوچک‍ترین جزییات چهره را نمایش می دهد

امتیاز دهید post

محققان آزمایشگاه ارتش ایالات متحده مشغول توسعه سیستم تصویربرداری حرارتی تازه ای هستند که از مادون قرمز پولاریزه شده برای مشخص ساختن جزییات چهره بهره می برد. این تکنولوژی به سربازان اجازه خواهد داد که قادر به مشاهده کوچک ترین جزییات در تله ها، مین های زمینی، سیم های خاردار و هواگردهای بدون سرنشین در تاریکی کاملاً مطلق باشند.

تکنولوژی دید در شب با فراهم آوردن امکان برگزاری ماموریت های شبانه و در تایمی غیر از تایم روشنایی روز، شکل نبردهای مدرن را دگرگون کرده است. تصویربرداری حرارتی به صورت خاص از آن جهت کارآمد است که در تاریکی مطلق کار می کند و نیازی به هیچ منبع نوری خارجی ندارد.

در حالی که سیستم های مشدد نور، به نور مادون قرمز بازتاب یافته از یک منبع خارجی -مانند لامپی که روی دیوایس دید در شب قرار گرفته- اتکا می کنند، تصویربرداری حرارتی با استفاده از اشعه های مادون قرمزی انجام می شود که توسط اشیایی با دمای بالاتر از صفر مطلق ساطع می شوند. این اشعات بسته به شدت حرارت شی متغیر هستند و به تولید تصویری با رنگ های اشتباه چه در روز و چه در شب منجر می شود.

مشکلی اصلی اینجاست که تصویربرداری حرارتی نوعی اثر مات کنندگی دارد و با از بین بردن جزییات صورت، چهره را شبیه به یک ماسک نمایش می دهند. اما وقتی نور مادون قرمز پولاریزه شده وارد میدان می شود و از الگوریتم های تشخیص چهره بهره می برد، وضوح تصویر واقعا تحسین برانگیز است.

سیستم دید در شب جدید ارتش آمریکا از فناوری هایی بهره می برد که از دهه 80 و 90 میلادی در دسترس بوده اند، اما به اندازه کافی پیشرفته نبودند. حالا اما هدف اصلی محققان ساخت نوعی سیستم دوربین جدید است که می تواند چیزهایی را ببیند که قبلاً با پیشرفته ترین دوربین های حرارتی هم قابل رصد نبوده اند. نمونه های ساخته شده فعلی هنوز در مرحله آزمایش به سر می برند اما انتظار می رود که در آینده نزدیک امکان استفاده نظامی و تجاری از این دوربین ها مهیا شود.

The post تکنولوژی دید در شب تازه ارتش آمریکا کوچک‍ترین جزییات چهره را نمایش می دهد appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط