اکانت ۵۰ میلیون کاربر فیسبوک هک شد

امتیاز دهید post

اگر قبلا از کاربران فیسبوک بوده اید حتما به خاطر دارید که با کمک قابلیتی در این شبکه اجتماعی میتوانستید ببینید حساب کاربری تان چطور برای دیگران نمایش داده می شود و چه بخش هایی را می بینند و چه بخش هایی را نمی بینند. حالا این شبکه اجتماعی اعلام کرده که با کمک همین قابلیت هکرها توانسته اند کنترل ۵۰ میلیون حساب کاربری آن را در دست بگیرند.

فیسبوک اعلام کرده که می داند هکرها چه کسانی هستند و محل استقرارشان کجاست. این شبکه اجتماعی همچنین خبر داده که مشکل را برطرف کرده و مقامات پلیس را در جریان این اتفاق قرار داده است. در جریان این حمله هکی امروز بیش از ۹۰ میلیون کاربر فیسبوک مجبور شدند که بنابر دلایل امنیتی از اکانت های خود خارج شوند.

امروز بنابر دلایل امنیتی دسترسی ۹۰ میلیون کاربر فیسبوک به اکانت هایشان قطع شد

طبق اعلام مدیران این شرکت مشخص نیست که آیا سوء استفاده ای هم از اکانت های هک شده به عمل آمده یا اینکه اطلاعات خصوصی کاربران در دسترس هکرها قرار گرفته یا نه. در هر حال به نظر می رسد که به موجب قابلیت موسوم به View as یا «مشاهده به عنوان دیگران» نفوذ به این حساب های کاربری ممکن شده است. گفته می شود بعد از اعمال تغییراتی روی قابلیت آپلود ویدیو در فیسبوک این آسیب پذیری در آن ایجاد شده.

هکرها نیز از توکن های دسترسی فیسبوک برای این منظور استفاده کرده اند که امکان لاگین دراز مدت افراد در اکانت هایشان را میسر می کند به نحوی که دیگر برای استفاده از حساب کاربری شان نیازی به لاگین مجدد نباشد. فیسبوک البته بعد از این اتفاق همه ۵۰ میلیون اکانت هک شده را ریست کرده و همزمان توکن های ۴۰ میلیون کاربر دیگر را هم محض اطمینان بیشتر از نو تنظیم نموده.

مارک زاکربرگ مدیرعامل این شرکت نیز در جریان گفتگوی خود با خبرنگاران اعلام کرد:

واقعیت این است که ما با حملات متعددی از ناحیه افرادی مواجه هستیم که می خواهند کنترل حساب های کاربری را در دست بگیرند یا اطلاعات افراد را به سرقت ببرند. ما باید کار بیشتری برای جلوگیری از بروز دوباره این اتفاق انجام دهید و این نوید را میدهم که بررسی های امنیتی ما در ادامه شدیدتر خواهند شد.

The post اکانت ۵۰ میلیون کاربر فیسبوک هک شد appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط