ادغام دو دستیار دیجیتالی الکسا و کورتانا از امروز آغاز شد

امتیاز دهید post

مایکروسافت و آمازون طی هفته جاری، مشغول ادغام دستیارهای دیجیتالی خود با یکدیگر هستند. به تازگی نسخه پیش نمایشی از این ادغام در اختیار کاربران کورتانا و الکسا قرار گرفته و از این پس می توان از هر دستیار، برای فراخواندن دستیار دیگر و دسترسی به اپلیکیشن ها و سرویس های اضافه استفاده کرد. ادغام کورتانا و الکسا برای نخستین بار طی سال گذشته میلادی اعلام شد و مایکروسافت در کنفرانس Build 2018 هم آن را به نمایش در آورد؛ اما حالا نوبت به عرضه عمومی و دریافت فیدبک از سوی کاربران رسیده.

ادغام دو دستیار دیجیتالی مورد اشاره، هم اکنون در حالتی بسیار ابتدایی صورت گرفته و باید در پروسه ای نه چندان کاربر پسند، هر دستیار را احضار کنید. عبارت «الکسا، کورتانا را باز کن – Alexa, Open Cortana»، دستیار مایکروسافت را روی دیوایس های اکو فرا می خواند و با گفتن عبارت «هی کورتانا، الکسا را باز کن – Hey Cortana, Open Alexa» می توانید همین کار را روی پی سی های مبتنی بر ویندوز 10 یا اسپیکر اینووک Harman Kardon انجام دهید.

گفتنی است که هم الکسا و هم کورتانا، در نقش یک مهارت روی پلتفرم دیگری ظاهر می شوند و به همین خاطر، می توانید برای دسترسی به قابلیت های ویندوز یا آفیس روی دیوایس های اکو، کورتانا را فر بخوانید یا بالعکس، به مهارت ها و قابلیت های هوشمند خانگی الکسا روی پی سی دسترسی داشته باشید.

اگرچه ادغام صورت گرفته، آنطور که باید و شاید روان نیست اما آمازون و مایکروسافت به دنبال بهبود آن در آینده هستند. به گفته سخنگوی مایکروسافت «هدف نهایی، داشتن دو دستیار ادغام شده است که قادر به انجام فعالیت های مرتبط به ابعاد گوناگون زندگی روزمره هستند». قابلیت هایی مانند استریم موسیقی یا تنظیم آلارم هنوز از راه نرسیده اند، اما مایکروسافت می گوید که به مرور زمان، مهارت ها و قابلیت های بیشتری اضافه خواهد شد. در صورتی که مایل به تجربه ادغام دو دستیار دیجیتالی هستید، می توانید دو عبارت کلیدی را روی پی سی های مبتنی بر ویندوز 10 یا دیوایس های اکو به کار ببرید.

The post ادغام دو دستیار دیجیتالی الکسا و کورتانا از امروز آغاز شد appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط