جدیدترین قیمت خودرو های داخلی در بازار+ جدول

امتیاز دهید post

هرچند که انتظار می رفت كاهش تقاضا و همچنین پیش ‌فروشی اخیر ایران خودرو موجب کاهش قیمت خودروها شود، اما با توجه به افزايش قيمت ارز، قیمت خودرو نیز این روزها روند افزايشی در پیش گرفته است.
بر اساس گزارشات در حال حاضر بازار خودروی کشور در بخش محصولات داخلی، با افت شدید تقاضا مواجه است و با توجه به بالا بودن قیمت‌ ها، خرید و فروش چندانی صورت نمی‌ گیرد. به گفته فعالان بازار خودرو، دو پیش‌ فروشی که سایپا و ایران خودرو طی چند هفته اخیر اجرا کرده اند، نتوانست قیمت‌ ها را كاهش دهد. بنابراین در مجموع بازار خودروهای داخلی فعلا در رکودی تورمی به ‌سر می ‌برد و با آنکه تقاضای چندانی نیست، قیمت ‌ها متوقف نشده و حتی افزایش نیز یافته‌ اند.
امروز (در زمان نگارش این نوشته) یک دستگاه خودرو وانت آریسان با مبلغ ۵۰ میلیون تومان در بازار معامله می‌ شود البته به هیچ عنوان خارج از انتظار نیست که در زمانی که شما این مطلب را می خوانید قیمت این خودرو در بازار افزایش بیشتری را تجریه کرده باشد. قیمت محصولات ایران خودرو در بازار افزایش نسبی پیدا کرده اند، بطوری‌که سمند LX با دو میلیون تومان افزایش به ۵۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است.

ار طرف دیگر تلاش خودروسازان برای افزایش قیمت رسمی محصولاتشان هنوز به جایی نرسیده است و رئیس صنف نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران معتقد است که خودروسازان با کاهش میزان عرضه، به شکل تعمدی سطح قیمت ها در بازار را افزایش داده و کنترل وضعیت بازار را بر عهده گرفته اند. این درحالیست که به گفته ایشان سهم هفت درصدی قیمت ارز در خصوص خودروهایی با قیمت کمتر از 45 میلیون تومان، دلیل مناسبی برای افزایش قیمت شدید خودرو در کارخانجات محسوب نمی شود و خودروسازان علیرغم آگاهی از این مسئله، درصدد کسب سود از شرایط موجودند. اما در طرف مقابل خودروسازان و قطعه سازان با توجه به ارز بری بالای تولید قطعات یدکی در کشور، معتقدند که در عمل تاثیر افزایش نرخ ارز بر روی قیمت تمام شده خودروها بسیار بیشتر از هفت درصد مذکور است.

استعلام قیمت خودرو های داخلی از بازار تهران و کرج:قیمت خودرو

The post جدیدترین قیمت خودرو های داخلی در بازار+ جدول appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط