مدیر سایت سکه ثامن ۵۰ میلیارد تومان پول و چند ملک دارد

امتیاز دهید post

رییس اتحادیه طلا و جواهر درباره وضعیت سکه ثامن اظهار داشته که این پرونده توسط دستگاه قضایی در حال رسیدگی است و مالباختگان سکه ثامن نیز به منظور معلوم شدن تعدادشان و رقم کلاهبرداری به دادگاه مراجعه کنند تا پرونده از طریق قانونی حل و فصل شود. او درباره سرمایه های رییس این سایت نیز خبر داده که با توقیف حساب های وی مشخص شده که حدود 50 میلیارد تومان در حساب های بانکی اش دارد و صاحب چندین ملک و زمین است که می توان از این مبالغ برای جبران خسارت مالباختگان استفاده کرد.

«آیت محمد ولی» تاکید داشته که این اتحادیه یا بانک مرکزی مسئول جبران خسارات مردم نیست چرا که بارها درباره معاملات سکه و طلا به صورت آنلاین هشدار داده شده بود:

«اتحادیه طلا و جواهر تهران با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت به‌دنبال توقف فعالیت سایت‌های فروشنده طلا و سکه به‌صورت آن‌لاین است چرا که بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار در سال 1393 معامله هرگونه ارز و سکه در فضای مجازی ممنوع است و سایت‌های طلا تا زمانی که این حوزه ساماندهی نشده و مجوزهای لازم را اخذ نکرده‌اند باید متوقف شوند و در همین راستا نیز مکاتباتی انجام شده و در حال ادامه روند پیگیری‌های قانونی است.»

با وجود اظهارات رییس اتحادیه طلا و جواهر مبنی بر غیر قانونی بودن فروش ارز و سکه در فضای مجازی، باید گفت که مجموعه سکه ثامن سالیان سال بود که در این زمینه با مجوزهایی که از سازمان‌های دولتی نظیر اتحادیه طلا و جواهر استان بناب گرفته بود، فعالیت می‌کرد. همچنین با اینکه سایت ای‌نماد اعلام کرده که بعد از مشاهده فروش آنلاین سکه به سایت مذکور هشدار داده ولی بعد از این هشدار تا مدت‌ها فعالیت سایت ادامه داشته و تا زمان ورشکستگی، هیچ اقدامی علیه این سایت صورت نگرفته است.

شرکت بازرگانی آریو پرگاس آیلین با عنوان سکه ثامن در زمینه مرکز معاملات سکه و طلای آب‌شده، معاملات حواله شنبه‌ای طلا، معاملات جهانی اونس طلا، گشایش اعتبارات و ال‌سی، واردات و صادرات کالاهای مجاز، اخذ وام و اعتبارات ارزی و ریالی از تمام بانک‌های خارجی و داخلی بالغ بر دو سال بر روی بستر فضای مجازی کار می‌کرد و بنا به گفته کاربران این سایت، تا اواسط شهریور ماه به خوبی فعالیت می‌کرد و در روزهای اخیر با توقف‌هایی مقطعی، در نهایت اعلام ورشکستگی کرده است.

مدیر سایت سکه ثامن

بر اساس اطلاعات غیررسمی بالغ بر 3هزار سرمایه‌گذار و 15هزار میلیارد تومان سرمایه توقیف‌شده در پرونده سکه ثامن موجود است. اخبار ضد و نقیضی درباره مدیر عامل این سایت منتشر می‌شود و با اینکه او در طی یک پیام ویدئویی اعلام کرده که در ایران حضور دارد، ولی هنوز علی رغم اعلام دادگاه، به آنجا مراجعه نکرده و پرونده کماکان در حال بررسی است.

The post مدیر سایت سکه ثامن ۵۰ میلیارد تومان پول و چند ملک دارد appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط