جولیان آسانژ سردبیر جدید ویکی لیکس را انتخاب کرد

امتیاز دهید post

چند وقتی است که دولت اکوادور دسترسی جولیان آسانژ ، موسس ویکی‌لیکس به ارتباطات اینترنتی را قطع کرده و وی دیگر قادر به ارسال توییت یا هر پیام دیگری از سفارت این کشور در لندن نیست. حال از آنجایی که او دیگر نمی‌تواند مسئولیت سردبیری ویکی لیکس را عهده دار شود، تصمیم گرفته تا فرد جدیدی بنام کریستین هرافنسون (Kristinn Hrafnsson) را به عنوان جایگزین خود برگزیند.

آسانژ طی 6 سال اخیر در سفارت این کشور زندگی کرده تا از دستگیری خود به اتهام تجاوز جنسی در کشور سوئد جلوگیری کند. دولت جدید اکوادور به حفاظت از «جولیان آسانژ»، بنیانگذار ویکی لیکس در سفارت این کشور تمایل چندانی ندارد و او را چیزی فراتر از دردسر خوانده است. ظاهرا این مسئله وارد فاز جدیدی شده چرا که منابع آگاه در گفتگو با نشریه «تایمز لندن» و CNN از اخراج قریب الوقوع او خبر داده اند.

حال تمامی این اتفاقات موجب شده که کریستین هرافنسون خبرنگار ایسلندی الاصل و مدیر پروژه‌های قانونی ویکی لیکس به عنوان سردبیر فعلی این سایت برگزیده شود. حال آسانژ با اینکه نمی‌تواند در روند مطالب ویکی لیکس دخالت کند، هنوز قصد دارد به عنوان ناشر فعالیتش در کمپانی یاد شده را ادامه دهد.

جولیان آسانژ

گزارش شده انتصاب مدیریت جدید قرار نیست روند عملیات روزانه‌ی ویکی لیکس را تغییر دهد چرا که انتصاب هرافنسون بیشتر حالتی تشریفاتی دارد و وی تنها قصد دارد کمپانی را در وضعیت فعلی‌اش ثابت نگاه دارد.

البته ثابت نگه داشتن شرایط می‌تواند مسئولیت دشواری برای مدیر جدید تلقی شود چرا که چندی پیش ۱۲ تبعه روس به هک سیستم های انتخاباتی آمریکا متهم شدند و کارشناسان آمریکایی باور دارند که هکر‌ها این مدارک را در اختیار ویکی لیکس قرار دادند تا آنها بالغ بر ۵۰ هزار سند سرقت شده توسط جاسوسان روسی را در مقیاسی گسترده منتشر کنند.

جولیان آسانژ

این مسئله جدای از ادعاهای قانونی مطرح شده یکی از اصلی‌ترین دلایل تعقیب سردبیر اسبق ویکی لیکس به شمار می‌رود. حال مشخص نیست پس از رهایی آسانژ، او دوباره به فعالیت خود با عنوان سردبیری ادامه خواهد داد یا خیز.

The post جولیان آسانژ سردبیر جدید ویکی لیکس را انتخاب کرد appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط