ایلان ماسک از ریاست هیئت مدیره تسلا کناره‌گیری کرد؛ باقی ماندن در مقام مدیرعامل

امتیاز دهید post

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

چند روز پیش، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) از ایلان ماسک برای تلاش انفرادی در راستای خصوصی‌سازی شرکت تسلا شکایت کرد. در نتیجه‌ی این شکایت، ایلان ماسک با این کمیسیون به توافق رسیده که در عرض ۴۵ روز آینده، از ریاست هیئت مدیره این شرکت کناره‌گیری می‌کند و تا سه سال آینده هم نمی‌تواند به این مقام تکیه بزند. در این مدت او همچنان مدیرعامل تسلا باقی خواهد ماند.

ایلان ماسک در عرض ۴۵ روز آینده، از ریاست هیئت مدیره این شرکت کناره‌گیری می‌کند و تا سه سال آینده هم نمی‌تواند به این مقام تکیه بزند.

علاوه بر این توافق، SEC اتهام عدم بهره‌گیری از پروسه‌های مرسوم و ناهماهنگی در مورد توییت‌های منتشر شده ایلان ماسک هم مطرح کرده بود. در رابطه با این موضوع، تسلا و خود ایلان ماسک اعلام کردند که هرکدام مبلغ ۲۰ میلیون دلار را به‌عنوان جریمه می‌پردازند و این مبلغ در اختیار سرمایه‌گذارانی قرار می‌گیرد که در این حین متحمل ضرر و زیان شده‌اند. همچنین بر اساس گفته‌های SEC، تسلا باید دو عضو هیئت مدیره مستقل را منصوب کند. این کمپانی همچنین باید وکیلی را برای نظارت بر ارتباطات و توییت‌های ایلان ماسک استخدام کند.

این شکایت بعد از توییت‌های جنجالی ماسک مطرح شد که در یک سری توییت اعلام کرد می‌خواهد شرکت تسلا را خصوصی کند. او در این رشته توییت‌های مدعی شده بود که منبع مالی این کار را فراهم کرده و پشتیبانی سرمایه‌گذاران هم به دست آورده است. هرچند طبق گزارش‌ها، ایلان ماسک جلسات متعددی را با صندوق سرمایه‌گذاری عربستان برگزار کرده بود، اما SEC در شکایت خود این موضوع را مطرح کرده بود که در هنگام انتشار توییت‌ها هنوز قراردادی مشخصی بین طرفین امضا نشده بود و به همین خاطر توییت‌های او برای سرمایه‌گذاران «اشتباه و گمراه‌کننده» بوده است.

اولین جلسه دادگاه مربوط به شکایت SEC قرار بود در ماه فوریه برگزار شود که پیش از برگزاری آن، ایلان ماسک با این نهاد قانونی به توافق رسید. در ضمن طبق گزارش‌ها به نظر می‌رسد وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا پرونده‌ای را در مورد این خصوصی‌سازی ناموفق تشکیل داده و تعدادی از سهام‌داران به دلیل ضرری که در این فرایند متحمل شده‌اند، از ایلان ماسک شکایت کرده‌اند.

منبع: The Verge

The post ایلان ماسک از ریاست هیئت مدیره تسلا کناره‌گیری کرد؛ باقی ماندن در مقام مدیرعامل appeared first on دیجی‌کالا مگ.

مطالب مرتبط