ناچ زشت پیکسل ۳ اکس‌ال را فراموش کنید؛ این گوشی فوق العاده خواهد بود

امتیاز دهید post

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

کمتر از سه هفته دیگر، گوشی‌های جنجالی گوگل که تا کنون همه چیز درباره آن‌ها لو رفته بود، بالاخره معرفی خواهند شد. شما را نمی‌دانیم اما ما تاریخ ۱۷ مهر را در تقویم خود ذخیره کرده‌ایم و بی صبرانه منتظریم پیکسل ۳ و پیکسل ۳ اکس‌ال معرفی شود.

قبل از این که شروع کنیم، بگذارید بگوییم که ما واقعا به گوشی‌های سری پیکسل علاقه داریم. این گوشی‌ها همیشه نوید بهترین دوربین در گوشی‌های هوشمند را می‌دهند و علاوه بر این موضوع، اندروید خام که توسط سازنده آن یعنی گوگل، روی این گوشی‌ها نصب شده و توسط همین شرکت پشتیبانی می‌شود. یعنی حداقل می‌توانیم بگوییم این بهترین تجربه اندروید روی یک گوشی هوشمند خواهد بود.

پیکسل ۳ اکس‌ال نیز قطعا دوربین بهتری از پیکسل ۲ خواهد داشت و همین الان هم اگر پرچمداری معرفی شود، دوربین آن حتما با پیکسل ۲ مقایسه می‌شود. البته که در بررسی وب‌سایت مشهور DxO Mark دوربین هواوی پی۲۰ پرو هنوز بهترین دوربینی است که در یک گوشی هوشمند پیدا می‌شود اما رنگ‌ها و نتیجه نهایی که دوربین پیکسل ۲ ارائه می‌کند، هنوز هم فوق العاده است.

دو دوربین سلفی، سنسور اینفرارد و یکی از دو بلندگوی اصلی، در این بریدگی قرار گرفته‌اند.

از پیکسل ۳ اکس‌ال تا کنون عکس‌های زیادی منتشر شده و کسی خجالت نمی‌کشد که ابراز تنفر از بریدگی بالای نمایشگر این گوشی داشته باشد چراکه نه تنها این بریدگی بزرگ‌ترین در بین گوشی‌های هوشمند است، بلکه قطعا فضای زیادی از این نمایشگر را هم به تسخیر خود درآورده. اما خب در این بریدگی یک بلندگوی قوی که با بلندگوی پایینی گوشی صدای استریو را پخش می‌کنند قرار گرفته و علاوه بر آن، دو دوربین سلفی هم در این بخش قرار دارد که بی صبرانه منتظر هستیم ببینیم چه عملکردی خواهد داشت. غیر از این‌ها، احتمالا یک سنسور اینفرارد هم در این بخش برای فناوری تشخیص چهره قرار گرفته تا در تاریکی مطلق هم بتوان با تشخیص چهره، گوشی را آنلاک کرد. البته که بازهم فناوری تشخیص چهره در این گوشی به دقت و امنیت آیفون XS اپل نخواهد بود چراکه سه بعدی نیست اما همچنان نسبت به نسل قبلی، پیشرفت خیلی خوبی محسوب می‌شود.

علاوه بر این سنسورها و بلندگو، کاربران به بریدگی نمایشگر عادت پیدا کردند (چراکه دیگر کمتر گوشی بدون این بریدگی‌ها معرفی می‌شود) و پس از مدتی استفاده از گوشی‌های دارای ناچ، حضور آن را فراموش می‌کنند. پیکسل ۳ اکس‌ال هم از این قضیه مستثنی نخواهد بود.

پیکسل 3

بریدگی نمایشگر پیکسل ۳ اکس‌ال

نکته هیجان انگیز بعدی درباره این گوشی، سخت‌افزار آن خواهد بود. نمایشگر دستگاه نسبت به پیکسل ۲ اکس‌ال بزرگ‌تر است و از همه مهم‌تر، انتظار داریم کیفیت پنل OLED دستگاه، از پنل P-OLED سال گذشته هم بسیار بهتر باشد که اگر یادتان باشد، مشکلات زیادی برای آن به وجود آمد.

نکته بعدی بلندگوهای دستگاه هستند. انتظار داریم که گوگل کیفیت بلندگوها در پیکسل ۳ و پیکسل ۳ اکس‌ال را افزایش داده و صدای بلندتر و با کیفیت‌تری را تولید کنند. یکی از مشکلات پیکسل ۲ در بخش بلندگو بود که خر خر زیادی داشت و گوگل هم به این مشکل آگاه بوده و گوشی‌های مشکل دار کاربران را تعویض می‌کرد. درواقع انتظار داریم در پیکسل ۳ اکس‌ال دیگر اینقدر شاهد مشکلات مختلف سخت‌افزاری در بخش نمایشگر و بلندگوها نباشیم و با تجربه‌ای که گوگل کسب کرده، شاهد تلفن‌های هوشمند کاملا بهتری باشیم.

دوربین را هم که یک بار اشاره کردیم و بد نیست دوباره اشاره کنیم. فرقی ندارد از نظر نرم‌افزاری این دوربین بهتر شده، یا سنسور بزرگ‌تری وجود خواهد داشت و یا حتی چیپست پردازش تصویر جدید گوگل چقدر بهتر خواهد بود؛ هرچه باشد، دوربین پیکسل ۳ اکس‌ال قرار است از دوربین پیکسل ۲ بهتر باشد و این بهترین خبر درباره این گوشی است.

دوربین گوشی‌های شرکت‌های دیگر هم عالی هستند و برای مثال می‌توانیم به آیفون X یا حتی XS اشاره کنیم که عکس‌های خیلی خوبی ثبت می‌کنند. اما یک نکته همیشه درباره دوربین پیکسل ۲ وجود داشته و آن این است که بدون در نظر گرفتن چیزی، گوشی را از جیب خود درآورده، عکس می‌گیرید و می‌دانید عکسی که گرفتید نیاز به نگاه دوباره ندارد چراکه عکسی فوق العاده ثبت شده است. ویژگی اضافی هم در دوربین پیکسل ۲ وجود نداشت. خبری از فناوری‌های هوش مصنوعی با تشخیص صحنه وجود نداشت، فیلتر خاصی اعمال نمی‌شد و بدون هیچ چیز اضافه‌ای، با هربار لمس شاتر پیکسل ۲، عکسی عالی در گالری گوشی شما ذخیره می‌شود.

نمونه عکس‌های گرفته شده با پیکسل ۲ اکس‌ال

گوشی جدید گوگل نه تنها پرچمدار این شرکت در ادامه سال ۲۰۱۸ خواهد بود بلکه مدت زمان زیادی در سال ۲۰۱۹ نیز به عنوان یکی از بهترین گوشی‌های اندرویدی شناخته خواهد شد که به اندروید پای مجهز شده و سیستم ناوبری مبتنی بر ژست‌های حرکتی هم به آن اضافه شده است.

اگر آیفون X/XS/XS Max را کنار بگذاریم، هیچ سیستم ناوبری مبتنی بر ژست‌های حرکتی بهتری از چیزی که به صورت پیش فرض روی اندروید پای قرار گرفته، وجود ندارد. از آن‌جایی که در مورد گوشی گوگل صحبت می‌کنیم، اگر بروزرسانی و بهبودی برای این سیستم ساخته شود نیز اولین بار در همین گوشی‌ها شاهد آن خواهیم بود.

مثل نسل‌های قبلی، این بار هم انتظار داریم گوشی جدید گوگل واقعا سریع باشد و از آخرین پردازنده موجود یعنی اسنپ‌دراگن ۸۴۵ هم استفاده کند. همچنین مصرف باتری به لطف بهبودهای نرم‌افزاری در اندروید پای نیز به کمک این گوشی خواهد آمد تا عمر باتری خیلی خوبی داشته باشد.

در نهایت باید بگوییم پیکسل ۳ اکس‌ال از هر جهت نسبت به نسل قبلی خود گوشی بسیار بهتری خواهد بود و این جو منفی که درباره طراحی آن وجود دارد، باید از بین برود. شما درباره این گوشی چه فکر می‌کنید؟

منبع: GSMArena

The post ناچ زشت پیکسل ۳ اکس‌ال را فراموش کنید؛ این گوشی فوق العاده خواهد بود appeared first on دیجی‌کالا مگ.

مطالب مرتبط