500 کیلومتر در ساعت؛ اولین اطلاعات از رکورد شکنی بزرگ هنسی ونوم F5

امتیاز دهید post

کمپانی هنسی از برنامه خود برای عبور از مرز سرعت 300 مایل (معادل 482 کیلومتر) و دستیابی به رکورد 311 مایل (500 کیلومتر) در ساعت خبر داده است. این تیونر و خودروساز تگزاسی اخیرا اعلام کرده که قصد دارد با ابر خودروی ونوم F5 مرزهای سرعت زمینی برای یک اتومبیل خیابانی را جابجا کند.

در مصاحبه ای که مدیرعامل و بنیانگذار این شرکت با نشریه آنلاین Motor Authority داشته، گفته:

در حال حاضر تست های CFD و مهندسین ما می گویند که برای دستیابی به سرعتی بیش از 300 مایل به قدرتی در حدود 1520 اسب بخار نیاز داریم. من دوست دارم به سرعت 500 کیلومتر در ساعت دست پیدا کنیم.

یکی از چالش هایی که پیش روی هنسی قرار دارد، یک مسیر مستقیم طولانی است تا ونوم F5 بتواند به رکورد یاد شده دست پیدا کند. باند مرکز فضایی کندی که هنسی معمولا در آنجا اقدام به رکوردگیری می کند، فضای کافی برای رسیدن به سرعت 280 مایل (معادل 450 کیلومتر) را دارد.

آقای هنسی معتقد است برای ثبت چنین رکورد شگفت انگیزی احتمالا یک اتوبان طولانی را موقتا خواهند بست، مثل کاری که کوئنیگ زگ با سوپر اتومبیل Agera RS به منظور ثبت رکورد 444.6 کیلومتر در مسیری خالی در نوادا انجام داد.

در طول همایش خودرویی مونته ری، هنسی از موتور شگفت انگیز ونوم F5 رونمایی کرد. این موتور V8 حجمی برابر با 7.6 لیتر داشته و از طریق دو توربوشارژر تغذیه می شود. با چنین مشخصات قابل توجهی، موتور آلومینیومی هنسی توانایی تولید 1600 اسب بخار قدرت و 1762 نیوتن متر گشتاور را دارد که در نوع خود بی نظیر است.

هنسی سعی می کند وزن ابر خودروی ونوم F5 را در حوالی 1360 کیلوگرم نگه دارد. برای دستیابی به این هدف استفاده گسترده از فیبر کربن در دستور کار قرار گرفته؛ شاسی اختصاصی نیز به احتمال زیاد از مواد سبک وزن ساخته خواهد شد.

ضریب درگ 0.33 دیگر فاکتوری است که هنسی بر روی آن تاکید می کند. این ضریب اگر چه رقمی قابل تحسین است، اما با رقیبی مثل SSC تواتارا کمی فاصله دارد.

طبق برنامه ریزی های انجام شده، تنها 24 دستگاه از هنسی ونوم F5 با قیمت 1.6 میلیون دلار تولید می شود. از این تعداد 12 دستگاه مخصوص خاک ایالات متحده در نظر گرفته شده؛ جالب اینکه از 24 دستگاه موجود، تنها 7 دستگاه آن هم برای مشتریان دیگر کشورها باقی مانده است.

hennessey-venom-f5-monterey (1)

ناگفته نماند برای ثبت رکورد خارق العاده 500 کیلومتر در ساعت توسط هنسی ونوم F5 باید تا اواخر 2019 منتظر بمانیم. در کنار چالش های فنی و ایرودینامیکی باید دید آیا این کمپانی نیز با چالش تایرهای مناسب برای سرعت های بسیار بالا مواجه خواهد شد یا خیر.

آیا بوگاتی شیرون می تواند به سرعت 500 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند؟

The post 500 کیلومتر در ساعت؛ اولین اطلاعات از رکورد شکنی بزرگ هنسی ونوم F5 appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط