با Mantis Q آشنا شوید؛ پهپادی که با فریاد، ژست‌های حرکتی و حتی لبخند کنترل می‌شود

امتیاز دهید post

کمپانی Yuneec اخیراً از پهپاد تازه ای به نام Mantis Q رونمایی کرده که احتمالاً مشابه اش را کمتر در این بازار دیده باشید. در ازای قیمت 500 دلار، Mantis Q قابلیت های گوناگونی مثل تصویربرداری 4K، کنترل صوتی، تشخیص چهره و پرواز با سرعت 44 مایل بر ساعت و عمر باتری 33 دقیقه ای را ارائه می دهد. این پهپاد حدوداً نیم کیلو وزن دارد و می توان با تا کردن پره هایش، آن را درون کوله پشتی قرار داد که برای خانواده ها و عکاسان کژوال، گزینه ای ایده آل به حساب می آید.

پهپاد Mantis Q سه حالت پرواز خودکار دارد: حالت «Journey» که به صورت مستقیم در مسیری از پیش معین پرواز می کند، حالت «نقطه تمرکز» که به دور شی مشخصی می چرخد و حالت «بازگشت به خانه» که پهپاد را به صورت خودکار به محل آغاز پرواز باز می گرداند.

Mantis Q قادر به تشخیص چهره ها از ارتفاع 4 متری از سطح زمین است و به طرق گوناگون، از شما تصویربرداری می کند؛ در واقع این پهپاد هم از طریق ژست های حرکتی مانند دست تکان دادن، هم از طریق فرمان های صوتی مانند «از من سلفی بگیر» و هم از طریق تشخیص لبخند، قادر به تصویربرداری از شماست.

تا پیش از رونمایی از Mantis Q، اصلی ترین محصول کمپانی Yuneec، پهپاد Breeze 4K بود که 400 دلار قیمت داشت و با هر بار شارژ، تنها برای 12 دقیقه در آسمان باقی می ماند. Mantis Q اما آمده تا با پهپادهایی نظیر DJI Spark رقابت کرده و با قابلیت های متفاوتش، توجه مشتریان را به خود جلب نماید. اگرچه این پهپاد 100 دلار از پهپاد DJI گران قیمت تر است، اما عمر باتری سه برابر بیشتر و قابلیت های تشخیص صوت و ژست می توانند ویژگی های ارزش افزوده مهمی باشند.

The post با Mantis Q آشنا شوید؛ پهپادی که با فریاد، ژست‌های حرکتی و حتی لبخند کنترل می‌شود appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط