دریافت پسورد گجت های مسافران توسط گمرک نیوزیلند مجاز شد

امتیاز دهید post

اجازه دادن به ماموران گمرک برای تفتیش و بازرسی وسایل دیجیتالی مدت هاست که در برخی کشورهای غربی جنجال آفرین شده و دو مقوله حریم خصوصی و امنیت را مقابل یکدیگر قرار داده است. حال خبر رسیده مسئولین مرزی نیوزیلند اجازه یافته اند که بنابر تشخیص خود پسورد مربوط به گجت های الکترونیک مسافران را از آنها درخواست نمایند.

تغییرات در قانون عوارض و مالیات ۲۰۱۸ نیوزیلند از روز گذشته اعمال شده و حالا به موجب آن ماموران مرزی علاوه بر آنکه می توانند موبایل، لپ تاپ و دیگر دستگاه های الکترونیک مسافران را تفتیش کنند مجوز می یابند که از دارنده آن وسایل اطلاعات ورود به آنها یا هر گونه اطلاعات دیگری که برای این منظور نیاز است را درخواست نمایند.

مقامات مرزی نیوزیلند البته باید دلیل منطقی برای مظنون شدن به یک مسافر و درخواست اطلاعات دسترسی به گجت های وی را داشته باشند و سپس از مسافر بخواهند که پسورد و کلیدهای رمزنگاری شده اش را در اختیارشان قرار دهد.

اما نکته دیگر در این باره آنکه افسران گمرک نیوزیلند ممکن است برحسب تشخیص خود نسخه ای از اطلاعات ذخیره شده روی دستگاه را برای انجام بررسی های بیشتر نزد خود نگه دارند. و درست مانند ایالات متحده آمریکا صرفا بررسی اطلاعاتی امکان پذیر است که به صورت لوکال روی دستگاه ذخیره شده باشند و داده های موجود در کلاود (نظیر اکانت های کاربر در شبکه های اجتماعی) مشمول این قانون نمی شوند.

براساس قانون گمرک نیوزیلند دستگاه مسافر باید صحیح و سالم بعد از انجام بررسی ها به وی بازگردانده شوند (البته با فرض آنکه جرمی اتفاق نیافتاده باشد). علاوه بر این، نیروهای پلیس مرزی در صورتی که نسخه ای از اطلاعات فرد مظنون تهیه کرده باشند باید آن را پاک نمایند.

ماه گذشته گزارش شد که یک زن مسلمان از مقامات مرکزی نیوزیلند به خاطر تفتیش اطلاعات آیفونش توسط آنها و تهیه کپی از اطلاعات شخصی اش شکایت کرد.

The post دریافت پسورد گجت های مسافران توسط گمرک نیوزیلند مجاز شد appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط