ترک‌ها در اعتراض به تحریم‌ آمریکا آیفون‌هایشان را شکستند

امتیاز دهید post

چندی پیش رجب طیب اردوغان به دنبال وضع تحریم های آمریکا و سقوط ارزش لیر ترکیه اعلام کرد که کشورش دیگر محصولات الکترونیکی آمریکایی از جمله آیفون های اپل را خریداری نخواهد کرد. حال گزارش می‌شود که ترک‌ها در راستای حمایت از رییس جمهور خود و اعتراض به تعرفه‌های جدید آمریکا، آیفون‌های خود را می‌شکنند.

به تازگی ترک‌ها به نابود کردن تلفن‌های هوشمند اپل علاقه نشان می‌دهند و در این کشور آیفون به نماد مخالفت با آمریکا تبدیل شده است. از این رو کاربران ترک با نابود کردن آیفون‌ها و انتشار پست‌های متعدد در پلتفرم‌های مختلف نظیر توییتر، اینستاگرام و یوتیوب سعی دارند اعتراضشان را به گوش دولتمردان آمریکایی برسانند.

برای مثال در این ویدیو ۵ شهروند ترکیه را مشاهده می کنید که آیفون‌هایشان را با یک پتک می‌شکنند و هر ضربه‌ای که بر گوشی اپل وارد می‌کنند را نماد وفاداریشان به وطن می‌دانند.

چندی پیش روابط میان ترکیه و آمریکا به خاطر زندانی شدن یک شهروند آمریکایی در این کشور به اتهام دست داشتن در کودتای اخیر ترکیه به تیرگی گرایید. ترامپ نیز به دنبال این اتفاق، تعرفه‌های صادرات محصولات کشورش به ترکیه را دو برابر نمود تا این کشور را مجازات کند. به دنبال بالا رفتن تعرفه‌ها و شدیدتر شدن تحریم ها، ارزش لیر ترکیه مانند ریال ایران به شدت در حال سقوط است و این روند همچنان ادامه دارد.

پیش از این رئیس جمهور ترکیه طی سخنرانی خود در سمپوزیم آنکارا عنوان کرد که کسب و کارهای ترکیه باید به تولید و صادرات اجناس داخلی خود ادامه دهند و همزمان خاطرنشان نمود که کالاهای الکترونیک آمریکایی را مشمول تحریم خواهد کرد.

او در صحبت‌هایش به برندهای جایگزین نیز اشاره کرد و گفت:

«اگر آیفون وجود دارد در مقابلش سامسونگ هست و ما خودمان برندهای داخلی برای تلفن همراه داریم. ما در نظر داریم که به اندازه کافی این اجناس را تولید کنیم. باید کیفیت کالاهای تولیدی مان از آنچه وارد می کنیم هم بالاتر باشد.»

The post ترک‌ها در اعتراض به تحریم‌ آمریکا آیفون‌هایشان را شکستند appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط