تخلیه اپل استور به خاطر ترس از انفجار آیپد

امتیاز دهید post

بعدازظهر روز گذشته فروشگاه اپل در آمستردام هلند به خاطر افزایش حرارت باتری آیپد و بیم از انفجار آن تخلیه شد.

یکی از کارکنان این فروشگاه برای جلوگیری از انفجار آیپد آن را درون سطلی پر از شن قرار داد که خوشبختانه مانع از آسیب دیدن دیگر کارکنان شده است.

با این حال سه نفر از افراد حاضر در محل که مشخص نیست جزو پرسنل یا مشتریان فروشگاه بوده اند، از مشکلات تنفسی خبر داده اند. از آنجا که دودی در محل مشاهده نشده احتمال دلیل این مساله نشتی باتری آیپد به دلیل افزایش حرارت و فشار داخلی و در نتیجه انتشار بخارهای سمی بوده است.در ساعت ۲:۲۰ بعدازظهر به وقت محلی آتش نشانی در محل حاضر شده و ۴۰ بعد پس از اطمینان از رفع خطر اجازه بازگشت به کارکنان را داده اند.

این نخستین بار نیست که شاهد وقوع چنین رویدادهایی هستیم و پیش از این در زوریخ هم حادثه ای مشابه روی داد. قبل از آن هم آتش گرفتن یک آیفون طی پروازی به مقصد هوایی باعث شد که برخی از ممنوع شدن ورود این گوشی ها به هواپیما سخن به میان آورند.

این مسائل باعث شده که اپل برای تعویض باتری مدل های قدیمی تخفیف در نظر بگیرد. ظاهرا کاربران بسیاری علی رغم مواجه بودن با مشکل باتری به دلیل هزینه بالا از تعویض این قطعه خودداری کرده بودند چون پس از ارائه تخفیف از سوی اپل نمایندگی های این شرکت با هجوم کاربرانی مواجه شد که خواهان تعویض باتری موبایل هایشان بودند.

مدل آیپد مورد بحث تاکنون اعلام نشده اما از آنجا که ظرفیت باتری تبلت های اپل چندین برابر از آیفون ۶ اس حادثه زوریخ بیشتر است، قرار دادن آن در سطل شن از سوی کارمند فروشگاه اقدامی هوشمندانه به نظر می رسد.

تماشا کنید: انفجار باتری آیفون به علت گاز گرفتن با دندان

The post تخلیه اپل استور به خاطر ترس از انفجار آیپد appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط