باکس آفیس هفته سوم آگوست: آسیایی‌های دیوانه به سینماها حمله کردند

امتیاز دهید post

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی محصولات دیجیتال، دانش و فناوری و بازی

آگوست ماه بدنامی برای فروش فیلم‌های سینمایی است. فیلم‌های اکشن، ابرقهرمانی‌ها و بلاک‌باسترها که زودتر از این‌ها اکران شده‌اند و فیلم‌های مهم فصل جوایز هم هنوز به نمایش درنیامده‌اند. علیرغم این ماجرا کمپانی برادران وارنر در ماه آگوست حضور قوی در گیشه داشت. هفته گذشته فیلم «مگ» بالاتر از انتظارات ظاهر شد و این هفته هم با قدرت در گیشه سینماهای جهان فروخت. در حالی که فیلم آسیایی های ثروتمند دیوانه (Crazy Rich Asians) که تازه اکران شده، به فروش ۳۴ میلیونی در پنج روز اول نمایش‌اش رسید. به این ترتیب با این دو فیلم برادران وارنر جایگاه خودشان را در صدر گیشه تثبیت کردند. متاسفانه دو فیلم جدید دیگری که تازه روانه سینماها شدند یعنی «مایل ۲۲» و «آلفا» نتوانستند شروع چندان درخشانی داشته باشند.

به جز آمریکا فیلم «آسیایی‌های ثروتمند دیوانه» که با نام «آسیایی‌های خرپول» هم شناخته می‌شود فقط در شش بازار جهانی روی پرده رفت و فروش جهانی‌اش به ۷۳۰ هزاردلار رسید که بیشترین فروش در هلند با ۲۰۸ هزاردلار بوده است.

برای فروش فیلم «آسیایی‌های ثروتمند دیوانه» کارشناسان تخمینی کمتر از این‌ها زده بودند. این فیلم تاثیر عمیقی روی بازار سینما داشته چون اولین فیلم آسیایی است که بعد از ۲۵ سال توانسته چنین فروشی در گیشه هالیوود و جهان داشته باشد. ربع قرن پیش‌تر فیلم «The Joy Luck Club» این شانس را داشت که به عنوان یک فیلم آسیایی سینماها را تسخیر کند. فروش فیلم در آمریکای شمالی مشخصا از ۱۰۰ میلیون دلار عبور خواهد کرد.

بودجه تولید فیلم «آسیایی‌های ثروتمند دیوانه» نزدیک به ۳۰ میلیون دلار تخمین زده شده و فیلم علاوه بر فروش خوب توانسته به اعتبارات بیشتری هم دست پیدا کند. از جمله اینکه منتقدان نقدهای مثبتی روی آن نوشتند و امتیاز ۷۴ از ۱۰۰ را در سایت متاکریتیک دریافت کرد. تماشاگران هم در سایت سینمااسکور به فیلم امتیاز A دادند. جان.ام.چو کارگردان فیلم اصالتا آسیایی اما اهل ایالات متحده آمریکاست. این فیلم یک کمدی-رمانتیک معاصر و اقتباس از یک رمان پرفروش است. داستان دختر نیویورکی با اصالت آسیایی که به سنگاپور سفر می‌کند تا با اقوام نامزدش دیدار کند. سوژه‌ای قدیمی که کارگردان توانسته اینجا از کلیشه‌هایش به خوبی استفاده کند. منتقدان می‌گویند که کارگردان لحن جدیدی برای فیلمش برگزیده و فیلمی جسورانه و به شدت بامزه و سرگرم‌کننده ساخته است. فیلمی که از لحاظ احساسی چند لایه است و خیلی خوب تفاوت‌های فرهنگی را به تصویر می‌کشد.

سال گذشته با سوژه‌ای مشابه کمدی-رمانتیک مستقل «بیمار بزرگ» را داشتیم که عاشقانه میان یک پسر پاکستانی و یک دختر آمریکایی و تفاوت‌های فرهنگی‌شان بود.

باکس آفیس

فیلم بیمار بزرگ (The Big Sick)

به جز آمریکا فیلم «آسیایی‌های ثروتمند دیوانه» که با نام «آسیایی‌های خرپول» هم شناخته می‌شود فقط در شش بازار جهانی روی پرده رفت و فروش جهانی‌اش به ۷۳۰ هزاردلار رسید که بیشترین فروش در هلند با ۲۰۸ هزاردلار بوده است. بازارهای کلیدی برای این فیلم مثل استرالیا قرار است از نیمه سپتامبر آن را اکران کنند.

«مگ» فیلم دوم جدول فروش، اکشن ترسناک علمی-تخیلی است که ستاره‌اش جیسون استاتهام یکی از عوامل مهم فروش‌اش محسوب می‌شود. از آن فیلم‌هایی که درباره حمله یک کوسه به کشتی و داستان‌هایی است که متعاقب آن رخ می‌دهد. منتقدان معتقدند که تنها نکته قابل توجه فیلم بازی استاتهام است و بقیه نکاتش واقعا بی‌ارزش‌اند. منتقد ورایتی بهترین توصیف را از فیلم دارد و می‌گوید: «مشکل فیلم فقط این نیست که به اندازه کافی خوب نیست بلکه مشکل بزرگتر این است که حتی به اندازه کافی بد هم نیست!»

فیلم ناامیدکننده جدول فروش «مایل ۲۲» ساخته پیتر برگ است که اکشن‌های خوبی در کارنامه‌اش دارد ولی فیلم آخرش شکست خورده مطلق است. مارک والبرگ نقش یک افسر اطلاعاتی را دارد که درگیر ماموریت جدیدی می‌شود. ماموریتی که یک سر آن هم یک پلیس اف.بی.آی است. منتقدان فیلم را به شدت ناامیدکننده توصیف کرده‌اند. آنقدر بد است که به آن می‌خندید و درامش هیچ ارتباطی با حقیقت ندارد. انگار که فیلم روی زمین نمی‌گذرد.

«آلفا» فیلم جدید آلبرت هیوز حداقل پیش منتقدان وضع بهتری دارد. فیلم در دوران ماقبل تاریخ اتفاق می‌افتد. یک مرد که از قبیله‌اش جدا افتاده سعی دارد خودش را به خانه برساند. این وسط شکار بوفالو و پیدا کردن یک گرگ گمشده هم جزو چالش‌هایش هستند. منتقدان معتقدند که فیلم به طرز خوشایندی در روایتش کلاسیک عمل می‌کند اما در تکنیک فیلمسازی به شدت مدرن است. بازیگران فیلم هیچ‌کدام چهره‌های چندان شناخته‌شده‌ای نیستند و همین که فیلم در جدول پرفروش‌ها قرار گرفته مایه تعجب است. فیلم جدیدترین محصول کمپانی سونی است.

بقیه فیلم‌های باکس‌آفیس همچنان همان فیلم‌های هفته گذشته هستند. «ماموریت: غیرممکن-فال اوت» با درخشش تام کروز همچنان توانسته جایگاه خودش را در جدول حفظ کند. «کریستوفر رابین» و «بلک‌کلنزمن» هم در رده‌های بعدی قرار دارند.

نام فیلم هفته اکران فروش
آسیایی‌های ثروتمند دیوانه (آسیایی‌های خرپول) ۱ ۳۴
مگ ۲ ۸۳.۸
مایل ۲۲ ۱ ۱۳.۶
آلفا ۱ ۱۰.۵
ماموریت غیرممکن: فال اوت ۴ ۱۸۰.۷
کریستوفر رابین ۳ ۶۶.۹
بلک‌کلنزمن ۲ ۲۳
اسلندرمن ۲ ۲۰
هتل ترانسیلوانیا ۳: تعطیلات تابستانی ۶ ۱۵۳.۹

بیشتر بخوانید: باکس آفیس هفته: تام کروز از وینی پو هم جلو زد

The post باکس آفیس هفته سوم آگوست: آسیایی‌های دیوانه به سینماها حمله کردند appeared first on دیجی‌کالا مگ.

مطالب مرتبط