حداقل حقوق شهروندان ونزوئلا نیم واحد از پول دیجیتالی پترو اعلام شد

امتیاز دهید post

نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا به شهروندان این کشور وعده داده که ماهانه نیم واحد از پول دیجیتالی پترو را به عنوان حداقل حقوق دریافت خواهند کرد.

این کشور آمریکایی جنوبی با وجود بهره مندی از منابع غنی نفتی در سال های اخیر با تورمی کمر شکن مواجه شده که به کمیاب شدن مواد غذایی، دارو و مهاجرت میلیون ها نفر از شهروندان به کشورهای مجاور منجر شده است.

طرح های مادورو که قبلا راننده اتوبوس بوده، برای مهار این تورم افسار گسیخته تا کنون نتیجه چندانی در پی نداشته و حالا در پی پیاده سازی بسته ای مبتنی بر پول دیجیتالی پترو است.ارزش این پول دیجیتالی تاکنون مشخص نشده بود و حالا مادورو ارزش آن را ۶۰ دلار اعلام کرده که تقریبا برابر با یک بشکه نفتی است. بر اساس این به اصطلاح «بسته بزرگ اقتصادی» کمترین حقوق شهروندان ونزوئلایی نیم پترو یا سی دلار خواهد بود و این در حالی است که متوسط حقوق برزیلی ها در مجاورت این کشور حدود ۷۰۰ دلار است. پرداخت ۳۰ دلار در ماه برابر با افزایش ۶۰ برابری حداقل حقوق ونزوئلایی ها خواهد بود.

علاوه بر این ۵ صفر هم از واحد پول جدید این کشور به نام «بولیوار سابرینو» حذف خواهد شد. ارزش هر پترو در حال حاضر ۳۶۰ میلیون بولیوار است که با حذف صفرها به ۳۶۰۰ بولیوار سابرینو کاهش می یابد.

کارشناسان اعتقاد دارند که این بسته نه تنها کمکی به این اوضاع اقتصادی کشور نمی کند بلکه دامنه بحران را هم گسترده تر خواهد کرد. پول دیجیتالی پترومهاجرت میلیونی ونزوئلایی های ناامید از بهبود اوضاع به کشورهای مهاجر بحران هایی را به دنبال داشته و در روزهای اخیر نیروهای نظامی و پلیس شهر مرزی «پاکارایما» برزیل با این افراد درگیر شده اند. گزارش هایی از تخریب زاغه های محل اقامت این افراد در اکوادور هم منتشر شده است.

بر اساس پیش بینی های صندوق بین المللی پول نرخ تورم ونزوئلا تا پایان سال جاری میلادی به رقم عجیب یک میلیون درصد خواهد رسید.

The post حداقل حقوق شهروندان ونزوئلا نیم واحد از پول دیجیتالی پترو اعلام شد appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط