تماشایی ترین عکس‌های زمین که از ایستگاه فضایی بین المللی گرفته شده

امتیاز دهید post

امسال ایستگاه فضایی بین المللی، ۲۰ سالگی حضور خود در فضا را جشن خواهد گرفت. با اینکه این ایستگاه یکی از مهمترین تلاش‌های جامعه‌ی علوم هوافضا در دهه اخیر است، پلتفرم مناسبی هم برای عکاسی از زمین به شمار می‌رود.

ساکنین ایستگاه فضایی بین المللی تا به حال موفق شده‌اند که با دوربین ‌های مخصوص تصاویر بسیار زیبایی از کوهستان‌ها، بیابان‌ها، دریاها و حتی شهرها به ثبت برسانند. این تصاویر به قدری چشم نوازند که تحقیقاً تماشایی ترین عکس‌هایی هستند که ساکنین ایستگاه فضایی بین المللی از زمین گرفته‌اند.

ایستگاه فضایی بین المللی که با مشارکت بیش از ۱۵ کشور ساخته شده است، ۱۰۹ متر طول دارد و انرژی را به وسیله‌ی پنل‌های خورشیدی مخصوصی به طول ۷۳ متر جذب می‌کند.

این ایستگاه فضایی در مدار نزدیک زمین و ارتفاع ۳۳۰ تا ۴۳۵ کیلومتری از سطح سیاره‌ی مادر حرکت می‌کند. ایستگاه یاد شده با سرعت ۸ کیلومتر بر ثانیه، هر ۹۰ دقیقه یکبار به دور زمین در حال گردش است و بدین ترتیب روزی ۱۶ بار به دور زمین می‌چرخد.

فاصله‌ی ایستگاه فضایی از زمین موجب شده که پلتفرم مناسبی برای عکاسی به حساب آید. فضانوردان نیز از این موقعیت بهره برده اند و تصاویر بسیار زیبایی از زمین ثبت کرده اند که موجب شده جزئیات زیادی از کره‌ی خاکی به تصویر کشیده شود.

در میان این عکس‌ها، مناظر طبیعی زیبا نظیر گرند کنیون تا زیبایی آسمان شهرهای بزرگ در شب، توجه هر شخص را جذب کرده و او را وادار می‌کند لب به تحسین بگشاید. البته روی دیگر زمین نیز در این تصاویر نمایان شده است؛ فوَران های آتشفشانی، آتش سوزی جنگل‌ها و گردباد ها نیز از دیگر سوژه‌های این تصاویر به شمار می‌روند که وجه دیگری از زیبایی‌های کره‌ی زمین را به نمایش می‌کشد.

کاربران علاقه‌مند می‌توانند برای مشاهده‌ی آرشیو کامل عکس‌های یاد شده به این لینک مراجعه کنند.

تماشا کنید: نمای متفاوت زمین از دید ایستگاه فضایی بین المللی

The post تماشایی ترین عکس‌های زمین که از ایستگاه فضایی بین المللی گرفته شده appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط