نمایشگر هوشمند هوم هاب گوگل رسما معرفی شد

امتیاز دهید post

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

دقایقی پیش، گوگل از نمایشگر هوشمند هوم هاب پرده‌برداری کرد. نمایشگر هوشمندی که قرار است با محصولاتی مانند آمازون اکو شو رقابت کند. کاربران با استفاده از این گجت، علاوه بر ارتباط شنوایی با گوگل اسیستنت، می‌توانند به‌صورت بصری از امکانات این دستیار دیجیتالی بهره ببرند. گوگل گفته سرویس‌هایی مانند موتور جست‌وجو، یوتیوب، گوگل مپس، تقویم و گوگل فوتوز را طوری برای هوم هاب تنظیم کرده که بتوانند اطلاعات را به‌صورت صوتی از کاربر دریافت کنند و نتایج را به‌صورت خلاصه و مفید و در حالت بصری نشان دهند.

هوم هاب

نکته‌ی جالب توجه در رابطه با این گجت این است که برخلاف آمازون اکو شو، از وب‌کم بهره نمی‌برد و به همین خاطر نمی‌توان برای ویدیوچت از آن استفاده کرد. هرچند برخی از کاربران طرفدار این مشخصه هستند، اما احتمالا طرفداران حفظ حریم خصوصی، از فقدان این مشخصه خوشحال خواهند شد. در زمانی که هوم هاب مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، می‌تواند آن را طوری تنظیم کرد که عکس‌های موجود در اکانت گوگل فوتوز کاربر را نمایش دهد. گوگل می‌گوید حتی با مشخص کردن افراد موردنظر، این سیستم با بهره‌گیری از یادگیری ماشینی می‌تواند عکس‌هایی که این افراد در آن‌ها حضور دارند را تشخیص دهد و با استفاده از این عکس‌ها، آلبوم‌هایی را برای این گجت ایجاد کند.

این گجت همچنین می‌تواند صدای کاربران مختلف را تشخیص دهد و مواردی مانند تقویم، یادآوری‌ها و موارد این چنینی را نمایش دهد. همانند دیگر گجت‌های سری هوم، از این گجت می‌توان به‌عنوان اسپیکر استفاده کرد و به لطف پشتیبانی از سرویس‌هایی مانند یوتیوب موزیک، اسپاتیفای و پاندورا، قادر به پخش آهنگ از سرویس‌های مختلف است.

هوم هاب

هوم هاب از نمایشگر ۷ اینچی LCD بهره می‌برد و این نمایشگر به‌لطف سنسور مخصوص، شدت روشنایی خود را با نور محیط تنظیم می‌کند. در ضمن این گجت از بلوتوث ۵.۰ هم پشتیبانی می‌کند. هوم هاب در رنگ‌های سبز، صورتی، خاکستری تیره و سفید روانه‌ی بازار خواهد شد و خریداران آن از ۶ ماه اشتراک رایگان سرویس یوتیوب پریمیوم بهره‌مند خواهند شد. این گجت در تاریخ ۲۲ اکتبر (۳۰ مهر) در کشورهای آمریکا، بریتانیا و استرالیا روانه‌ی بازار می‌شود و برای خرید آن باید مبلغ ۱۴۹ دلار بپردازید.

منبع: The Verge

The post نمایشگر هوشمند هوم هاب گوگل رسما معرفی شد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

مطالب مرتبط