قابلیت Call Screen؛ منشی هوشمند برای پیکسل ۳

امتیاز دهید post

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

هرچند پیش از رونمایی گوشی‌های پیکسل ۳ بیشتر جزییات این مراسم لو رفته بود، ولی در این مراسم قابلیتی معرفی شد که حضار را غافلگیر کرد. این قابلیت Call Screen نام دارد و به گوگل اسیستنت اجازه می‌دهد که به جای کاربر با تماس‌گیرنده صحبت کند و از او بخواهد که خواسته‌ی خود را از این تماس مطرح کند. در همین حین، رونوشت مکالمه انجام شده به‌صورت زنده در نمایشگر گوشی نشان داده می‌شود و کاربر با توجه به محتوای مکالمه می‌تواند برای جواب دادن یا ندادن به این تماس تصمیم خود را بگیرد.

کارکرد قابلیت Call Screen بدین صورت است که در هنگام زنگ خوردن گوشی، گزینه‌ی Screen Call به نمایش درمی‌آید. با ضربه زدن بر این گزینه، گوگل اسیستنت فعال می‌شود و به تماس گیرنده می‌گوید که کاربر موردنظر فعلا امکان جواب دادن ندارد و برای همین از او می‌خواهد که خواسته‌ی خود را بیان کند. در این فرایند، کاربر مذکور می‌تواند محتوای این مکالمه را به‌صورت کتبی مشاهده کند و مثلا با ضربه بر یک گزینه به گوگل اسیستنت این اجازه را می‌دهد که به طرف مقابل بگوید در زمانی دیگر با او تماس می‌گیرد یا کاربر می‌تواند شماره موردنظر را بلاک کند و انجام دیگر کارهای از این قبیل.

قابلیت Call Screen

این قابلیت به‌خصوص برای اوقاتی که شماره ناشناس تماس می‌گیرد، بسیار سودمند است و همچنین در مواقعی که امکان پاسخ دادن وجود ندارد ولی یکی از دوستان تماس می‌گیرد، با این کار می‌توان فهمید که آیا کار طرف موردنظر واجب است یا می‌توان این مکالمه را به زمانی دیگر موکول کرد. به گفته‌ی گوگل، کاربران پیکسل ۳ از همان ابتدا می‌توانند از این قابلیت بهره ببرند و در ماه آینده این قابلیت برای کاربران نسل‌های قدیمی گوشی‌های پیکسل هم ارائه می‌شود.

منبع: Android Police

The post قابلیت Call Screen؛ منشی هوشمند برای پیکسل ۳ appeared first on دیجی‌کالا مگ.

مطالب مرتبط