درآمدی کمتر از 10 دلار در هر ساعت؛ رانندگان اوبر در ایالات متحده زیر خط فقر هستند

امتیاز دهید post

کمپانی اوبر سعی می کند با ترویج شعار رئیس خود باش و "پول زیادی با اتومبیلت به جیب بزن" افرادی را که دارای خودرو هستند، جذب کند. اما در این بین یک مساله مهم وجود دارد و آن اینکه منظور از پول زیاد دقیقا چقدر است؟

به تازگی موسسه Ridester که در زمینه تحلیل صنعت اشتراک گذاری مسیر و سفرهای گروهی فعالیت می کند، اعلام نموده هر راننده اوبر در ایالات متحده به طور متوسط در هر ساعت 14.73 دلار درآمد دارد. این رقم فقط شامل دستمزد شده و هزینه هایی مثل بیمه، بنزین و استهلاک خودرو را در بر نمی گیرد.

با در نظر گرفتن 5 دلار هزینه استهلاک برای هر ساعت کارکرد خودرو، این رقم به 9.73 دلار کاهش می یابد که البته آن هم در بهترین شرایط ممکن بوده و در عمل احتمالا کمتر نیز خواهد شد.

با این حساب بدون در نظر گرفتن هزینه های جانبی، 40 ساعت کار در هفته برابر با درآمد سالانه 31 هزار دلار می شود. با کم کردن هزینه ها این رقم به 20 هزار دلار تقلیل پیدا می کند که البته بخشی از آن نیز باید به عنوان مالیات پرداخت شود.

در هر حال با فرض درآمد سالانه 20 هزار دلاری باید گفت رانندگانی که سرپرستی خانواده ای سه نفره را بر عهده دارند زیر خط فقر ایالات متحده به سر می برند؛ همچنین این میزان درآمد در مقایسه با رقم ادعایی 70 الی 90 هزار دلار که اوبر برای رانندگان خود در بازارهای اصلی متصور شده بود، بسیار پایین تر است.

جدول خط فقر در ایالات متحده بر اساس تعداد اعضای خانواده

جدول خط فقر در ایالات متحده بر اساس تعداد اعضای خانواده

این مساله از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که شغل های پاره وقت – مثل رانندگی برای اوبر – در ایالات متحده رو به گسترش بوده و روز به روز بر تعداد شاغلان آن افزوده می شود. نگاهی به آمارهای موجود نشان می دهد که سال گذشته 5 درصد از نیروی کار آمریکا به طور پاره وقت مشغول کار بوده اند، در حالی که در سال 2013 این رقم برابر با 2 درصد بوده است.

Best- and worst-paying U.S. cities for UberX drivers

جدول بیشترین و کمترین درآمد رانندگان اوبر در شهرهای مختلف ایالات متحده

مساله دیگر اینکه به دلیل قراردادی بودن، افرادی که از طریق شغل های پاره وقت گذران زندگی می کنند، معمولا بیمه نشده و از مزایا محروم هستند. یکی از عواملی که باعث شده تا شکاف قابل توجهی بین نتایج تحقیق Ridester و رقم ادعایی اوبر ایجاد شود، به افزایش تعداد رانندگان این شرکت و در نتیجه کم تر شدن درآمد میانگین برای هر فرد مربوط است.

uber 2

بد نیست اشاره کنیم به غیر از اوبر دیگر کمپانی های فناوری نیز با انتقادات زیادی در رابطه با میزان و نحوه پرداخت ها به کارکنان روبرو شده اند. آمازون یکی دیگر از این موارد است که به دلیل حجم گسترده انتقادها اخیرا حداقل دستمزد خود را به 15 دلار در ساعت افزایش داده است.

The post درآمدی کمتر از 10 دلار در هر ساعت؛ رانندگان اوبر در ایالات متحده زیر خط فقر هستند appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط