دوربین پیکسل 3 چه قابلیت هایی دارد

امتیاز دهید post

گوگل در رویداد محصولات سخت افزاری خود که شب گذشته برگزار شد از گوشی های سری پیکسل 3 رونمایی کرد که دروبین بخشی از تغییرات مهم آن را تشکیل می داد. بی شک دوربین پیکسل 2 از بهترین ها در دنیای گوشی های هوشمند بود اما گوگل در پیکسل 3 باز هم قانع نشده و دوربین را بهبود داده است. دوربین سری پیکسل 3 حالا زاویه دید عریض تر، زوم بهبود یافته، تشخیص صحنه و بسیاری قابلیت های دیگر را ارائه می دهد و البته تمامی اینها در شرایطی است که تنها یک دوربین اصلی دارند. در ادامه به اصلی ترین تغییرات دوربین سری پیکسل 3 می پردازیم.

بازطراحی دوربین

نرم افزار دوربین باز طراحی شده و اکنون تب هایی به رابط کاربری آن افزوده شده است. کاربران می توانند با سوایپ، بین حالت های مختلف عکاسی جابجا شوند. همچنین می توان تایمر، حرکت، توازن سفیدی و … را به راحتی از بخش بالایی نمایش داده شده در اپ کنترل کرد.

در بخش سمت چپ صفحه اصلی اپ دوربین حالت پرتره یا پانوراما قابل انتخاب است و از سمت راست هم می توان ویدیو را انتخاب کرد. در تب «More» حالا مواردی قرار گرفته که پیش از این در منوی کشویی قرار گرفته بود. از جمله مورد این بخش فوتو اسفر، اسلوموشن و لنز هستند. کلیدی برای ورود به تنظیمات نیز در اینجا قرار دارد.

به لطف لنز عریضی که در جلوی گوشی قرار گرفته کاربر می تواند بین 3 سطح مختلف زوم کند. قابلیت های بهبود چهره هم در سه حالت طبیعی، نَرم و غیر فعال قابلیت انتخاب دارند.

گوگل لنز

گوگل لنز که در رویداد I/O سال جاری گوگل معرفی شد با استفاده از یادگیری ماشینی می تواند تنها در کسری از ثانیه میلیارها کلمه، مکان و … را شناسایی کند. با اجرا کردن اپ دوربین و گرفتن دوربین به سمت اشیا می توان کارهای مختلفی را انجام داد. به عنوان نمونه گوگل لنز می تواند ایمیلی در یک کارت ویزیت را تشخیص دهد و پیشنهادهایی برای باز کردن جی میل را ارائه دهد. البته در صورت تمایل می توانید قابلیت گوگل لنز را غیر فعال کنید.

تاپ شات و Photobooth

با استفاده از تاپ شات، هوش مصنوعی گوگل فریم هایی از تصاویر را پیش از اینکه کلید شاتر را فشار دهید و نیز پس از آن ثبت می کند. با استفاده از الگوریتم های یادگیری ماشین بهترین تصاویر ممکن بر اساس لبخندها و چشمان باز افراد حاضر در تصویر ثبت می شود. در نهایت این تصاویر با رزولوشن بالاتر و در حالت HDR ثبت می شوند.

در این تصاویر بخش های کم اهمیت تر رزولوشنی در حدود 3 مگاپیکسل دارند در حالی که بیشتر بخش های مهم به لطف +HDR رنگ های زیبایی را به نمایش می گذارند.

اما اگر بیشتر به سلفی علاقه داشته باشید قابلیت Photobooth به کارتان می آید. هوش مصنوعی می تواند تشخیص دهد که چه زمانی لبخند می زنید و خود دوربین بدون فشردن کلید شاتر از شما عکس می گیرد.

نایت شات

این قابلیت به کاربر امکان ثبت تصاویر بدون نیاز به فلش را می دهد البته قرار است از ماه آینده میلادی عرضه شود. فلش ها معمولاً موجب ثبت تصاویر مصنوعی و نورها و سایه های نامطلوب می شوند. یادگیری ماشین سری پیکسل 3 بهترین رنگ ها را بر اساس محتویات تصویر انتخاب می کند.

دوربین پیکسل 3

تصویر سمت چپ با آیفون XS و تصویر سمت راست با گوگل پیکسل 3 ثبت شده است.

اما موضوعی که ممکن است برای کاربران مشکل ساز شود نیاز به ثابت نگه داشتن دوربین در این حالت است و علاوه بر این باید سوژه هم ثابت باشد.

زوم با کیفیت

Super Res Zoom در پیکسل 3 تصاویر متعددی را ثبت می کند. در نهایت این تصاویر با استفاده از الگوریتم های ویژه پردازش می شوند تا تصویری زوم شده تهیه شود. مزیت این روش این است که با زوم دیجیتال (و نه اپتیکال)، تصویری با کیفیت ایجاد می شود که شفاف است و ظاهری پیکسلی یا دانه دانه ندارد. البته برای ثبت این تصاویر نیاز به ثابت نگه داشتن گوشی دارید.

سلفی گروهی

به لطف لنز عریض، Group Selfie در مقایسه با آیفون XS زاویه دید 184 درصد بیشتر را ارائه می دهد. تنها با 2 بار فشردن کلید پاور به راحتی می توانید دوربین را فعال کنید و با دو بار تکان دادن مچ دست حالت سلفی را اجرا کنید.

ارتقای حالت پرتره

کاربران می توانند افکت بوکه را در تصاویر اعمال کنند. به عبارتی میزان محو شدگی پس زمینه و پیش زمینه قابل انتخاب است و علاوه بر این می توان نقطه فوکوس را نیز در هر لحظه تغییر داد.

با استفاده از گوگل فوتوز نیز می توان تصویر را به گونه ای تغییر داد که سوژه اصلی رنگی باشد در حالی که هر آنچه در پس زمینه قرار دارد به رنگ سیاه و سفید در آید. جالب اینکه اپل در آیفون های XS و XS Max محو کردن پس زمینه را با استفاده از دو دوربین انجام می دهد اما گوگ، در پیکسل 3 تنها به یک دوربین متکی است.

فایل های RAW

Google Camera حالا گزینه ای دارد که با استفاده از آن تصاویر با فرمت RAW نیز علاوه بر JPG ذخیره می شوند. این قابلیت را می توان از منوی Advanced فعال کرد. مزیت تصاویر RAW این است که در واقع اطلاعات ثبت شده تصاویر، خام هستند و در آنها خبری از دستکاری های فراوانی که دروبین و نرم افزارها روی فایل های JPG انجام می دهند نیست. این موضوع برای عکاسانی که قصد ویرایش حرفه ای تصاویر را دارند اهمیت دارد.

پلِی گراند

دوربین پیکسل 3

با این قابلیت می توانید استیکرهای متحرک آب و هوا، حیوانات خانگی و … را به سلفی های خودتان یا تصاویر و ویدیوهای دیگر اضافه کنید. گوگل همچنین کاراکترهایی از جمله هالک و آیرون مَن را افزوده. به این ترتیب می توانید با آنها عکس بگیرید.

ردیابی فوکوس خودکار

در اپ دوربین پیکسل 3 به راحتی می توان فوکوس خودکار را روی یک سوژه قفل کرد تا سوژه همواره در فوکوس باقی بماند. قابلیت دیگری که باید به آن اشاره کرد مجهز شدن دوربین جلویی به لرزشگیر تصویر است.

لایو آلبوم

باز هم هوش مصنوعی گوگل یک ویژگی جالب دیگر را ارائه کرده است. حالا ساده تر می توانید تصاویر یک فرد خاص را به اشتراک بگذارید. به عنوان مثال اگر چندین بار تصویر فرزندتان را به مادربزرگش می فرستید می توانید یک لایو آلبوم ایجاد کنید. پس از آن هرگاه که تصویری از فرزندتان می گیرید گوگل به طور خودکار آن را به آلبوم اضافه می کند و نیازی نیست هیچ کار اضافه ای انجام دهید.

The post دوربین پیکسل 3 چه قابلیت هایی دارد appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط