وزیر توسعه دیجیتال و ارتباطات روسیه: زمینه های فراوانی برای همکاری با ایران داریم

امتیاز دهید post

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه اجلاس وزیران اتحادیه منطقه ای کشورهای مستقل مشترک المنافع در زمینه ارتباطات (RCC) با کنستانتین نوسکوف وزیر توسعه دیجیتال، مخابرات و ارتباطات جمعی فدراسیون روسیه دیدار و گفت و گو کرد. در این دیدار وزیر ارتباطات کشورمان پیشنهاد تشکیل یک بازار منطقه‌ای 1.5 میلیاردی نفری در حوزه اینترنت و ارتباطات را در منطقه داد.

«محمد جواد آذری جهرمی» در این ملاقات با تاکید بر اینکه اقتصاد دیجیتال چهره دنیا را عوض کرده و تاکید کرد که تکنولوژی دیگر مانند گذشته فقط رابط میان افراد نیست بلکه در تمامی ابعاد زندگی اجتماعی ملت‌ها موثر است. او در مورد پیشنهادش برای تشکیل یک بازار منطقه‌ای بیشتر توضیح داد و گفت:

« این بازار منطقه ای می تواند میان ایران، روسیه، ترکیه، آذربایجان و هند بر مبنای پول ملی این کشورها تشکیل شود. در قدم اول باید زمینه ایجاد این بازار و حمایت از بخش خصوصی و شرکت ها برای ورود به آن میسر شود تا در مراحل بعدی نظام اداره این بازار به طور کامل به شرکت ها و فعالان بخش خصوصی منتقل شود.»

«کنستانتین نوسکوف» وزیر توسعه دیجیتال و مخابرات و ارتباطات جمعی فدراسیون روسیه نیز با اشاره به تحریم های آمریکا علیه ایران و کشورهای مختلف جهان گفت:

« اقدامات آمریکا تجارت آزاد در جهان را با تهدید مواجه کرده و اکنون بسیاری از کشورها درک بهتری از مواضع ایران پیدا کرده اند. زمینه های فراوانی برای همکاری های ایران و روسیه در زمینه های IT و اقتصاد دیجیتال وجود دارد که باید فعال شوند.»

نوسکوف از پیشنهاد جهرمی استقبال کرد و البته تاکید داشت که این کار چندان راحت نخواهد بود ولی اگر مسیر درستی را پیش بگیریم، می‌توان این موضوع را پیمایید و به تحقق رسانید.

در این دیدار طرفین ضمن تاکید بر ارتقا سطح همکاریای دو کشور در حوزه ارتباطات برای برگزاری دومین جلسه کمیسیون مشترک ICT در آینده نزدیک توافق کردند.

The post وزیر توسعه دیجیتال و ارتباطات روسیه: زمینه های فراوانی برای همکاری با ایران داریم appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط