سناتورهای آمریکا به دنبال پاسخی روشن درباره «چیپ جاسوس» چینی هستند

امتیاز دهید post

اپل شاید تمام تلاشش را کرده باشد تا به کنگره آمریکا اطمینان خاطر دهد که هیچ مدرکی دال بر دستکاری سرورهای آمریکایی از سوی چینی ها و جاسوسی از دیتا ترافیک آنها وجود ندارد، اما سناتورهای این کشور به همین راحتی قانع نمی شوند. سناتور ریچارد بلومنتال و سناتور مارکو روبیو اخیراً نامه ای خطاب به شرکت Super Micro نوشته و خواستار پاسخی درباره چیپ های جاسوس چینی شده اند. این دو می خواهند بدانند که آیا سوپر مایکرو به بررسی زنجیره تامین کنندگان خود با هدف کشف هر نشانه ای از دستکاری پرداخته یا خیر.

این کمپانی ضمناً در فوریه 2017 به خبرگزاری اینفورمیشن گفت که مامورانی مستقل، مسئولیت بازرسی از «پروسه» هایش و ایجاد تغییراتی در آن را پس از ادعای اپل مبنی بر وجود چند آسیب پذیری برعهده گرفته اند. سناتورها حالا می پرسند که اگر سوپر مایکرو یک بازرسی ترتیب داده، نتایج آن چه شده اند؟

بلومنتال و روبیو می خواهند این را هم بدانند که آیا سوپر مایکرو در رابطه با گزارش های دستکاری با مراجع قانونی آمریکا ارتباط برقرار کرده، چه راهکاری می توان برای حل مشکل به کار گرفت (مانند به روزرسانی فرمور یا تغییرات سخت افزاری) و آیا طرف های چینی هیچوقت خواستار اطلاعات امنیتی بوده یا دسترسی به آنها را قطع کرده اند؟ سیاستمداران آمریکایی تا 17 اکتبر به سوپر مایکرو برای پاسخ وقت داده اند.

گفتنی است که نامه سناتورهای آمریکا، شرکت تایوانی-آمریکایی سوپر مایکرو را در شرایط سختی قرار می دهد اما مشخص نیست که این درخواست نتیجه خاصی به همراه خواهد داشت یا خیر. این شرکت و دیگر شرکت هایی که گفته می شود از سرورهای آسیب پذیر استفاده کرده اند -مانند اپل و آمازون- تا به امروز کوچک ترین جزییات گزارش بلومبرگ را تکذیب کرده اند. سوپر مایکرو هم بعید است رویکرد خود را تغییر دهد، چه حقیقت را بگوید و چه نه. و زمانی که آژانس امنیت ملی آمریکا دلیلی برای بررسی هرچه بیشتر موضوع نمی بیند، احتمالاً این پرونده راه به جایی نخواهد برد؛ مگر اینکه سوپر مایکرو ناگهان اطلاعاتی حیرت انگیز منتشر کند.

The post سناتورهای آمریکا به دنبال پاسخی روشن درباره «چیپ جاسوس» چینی هستند appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط