انتشار بنچمارک منتسب به اسنپدراگون 855؛ کارایی ضعیف تر نسبت به چیپ A11 اپل

امتیاز دهید post

چیپست اسنپدراگون 845 کوالکام در بسیاری از گوشی های پرچمدار جدید اندروید تعبیه شده و کم کم می توان آن را قدیمی به حساب آورد. جانشین آن قرار است اسنپدراگون 855 باشد که به تازگی بنچمارکی منتسب به آن منتشر شده است.

در بنچمارک گیکبنچ جدید اشاره ای به نام این چیپست نشده اما اسم رمز آن، «msmnile» ذکر شده. دستگاهی که در این بنچمارک به کار رفته از 6 گیگابایت رم بهره می برد و اندروید 9.0 را اجرا کرده است.

بر اساس این بنچمارک، اسنپدراگون 855 موفق شده به امتیاز چند هسته ای 10 هزار و 469 دست پیدا کند و به این ترتیب تقریباً امتیازی در حدود چیپ A11 بایونیک اپل را از خود نشان داده. البته این چیپ اپل به آیفون های سال گذشته نیرو می دهد.

در بخش تک هسته ای امتیاز 3697 حاصل شده که در مقایسه با امتیاز در حدود 4300 چیپست A11 همچنان عقب است. همچنین احتمالاً چیپست آیفون های اپل که در رویداد 21 شهریور معرفی می شوند نسبت به A11 هم کارایی بالاتری خواهد داشت.

اکنون تولید چیپست های 7 نانومتری اسنپدراگون 855 رسماً آغاز شده و انتظار می رود دستگاه های مجهز به آن در سال 2019 روانه بازارها شوند.

در نهایت باید اشاره کرد که ممکن است اسم رمز msmnile اشاره به چیپی برای گوشی های هوشمند نداشته باشد و در واقع چیپستی برای دستگاه های مبتنی بر ویندوز باشد چرا که کوالکام و مایکروسافت از مدت ها پیش در حال کار روی دستگاه های ویندوزی مبتنی بر پردازنده های با معماری ARM هستند.

The post انتشار بنچمارک منتسب به اسنپدراگون 855؛ کارایی ضعیف تر نسبت به چیپ A11 اپل appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط