اطلاعات کاربران اندرویدی تا 50 برابر بیشتر از کاربران آیفون به سرورهای گوگل ارسال می‌شود

امتیاز دهید post

بنابر گزارشی که اخیراً توسط پروفسور داگلاس اشمیت از دانشگاه وندربیلت منتشر شده، سرورهای گوگل اطلاعاتی را از یک موبایل آماده به کار اندرویدی دریافت می کنند که تا 10 برابر از اطلاعات دریافتی از موبایل های آیفون بیشتر هستند. این گزارش در حالی منتشر می شود که در خبرها خواندیم گوگل به خاطر توضیحات گمراه کننده درباره قابلیت لوکیشن هیستوری به دادگاه خواهد رفت؛ این رسوایی ضمناً گوگل را مجبور به تغییراتی در صفحه راهنمای Location History کرد تا اطلاعاتی که در صورت خاموش کردن این قابلیت کماکان پایش می شوند، به شکلی واضح تر به کاربران توضیح داده شوند.

پروفسور اشمیت در گزارش خود می گوید موبایلی اندرویدی که در حالت آماده به کار به سر برده و مرورگر کروم را در پس زمینه به اجرا می آورد، طی بازه ای 24 ساعته، اطلاعات لوکیشن را برای 340 بار به سرورهای گوگل فرستاده؛ یا به عبارت دیگر، 14 بار در ساعت. جالب است بدانید که این رقم، 50 برابر از اطلاعات ارسالی به گوگل از آیفونی که مرورگر سافاری را به اجرا در آورده و در حالت آماده به کار به سر می برد بیشتر است.

مرورگر موبایل اپل، اطلاعات چندانی به سرورهای گوگل ارسال نمی کند؛ مگر اینکه شخص به صورت فعالانه در حال استفاده از دیوایس خود باشد. در تست های انجام شده، دیوایس های اندرویدی اطلاعاتی 4.4 مگابایتی به سرورهای گوگل فرستادند که 6 برابر از اطلاعاتی که روزانه از آیفون به سرورهای گوگل ارسال می شوند بیشتر است.

در قسمتی ترسناک از این گزارش آمده که «بخش اعظمی» از تلاش گوگل برای جمع آوری اطلاعات زمانی رخ می دهد که کاربر به صورت مستقیم مشغول استفاده از موبایل خود نیست. با در نظرگیری این موضوع که هم اکنون بیش از 2 میلیارد نفر در جهان از موبایل های اندرویدی استفاده می کنند، دلایل ترسناک بودن این ماجرا کاملاً واضح است. گوگل ضمناً قادر به یکپارچه سازی اطلاعات ناشناخته با اطلاعات به دست آمده از موبایل های اندرویدی است که به این کمپانی در ساخت پروفایل های دقیق کمک می کند. در صورت تمایل، قادر به مطالعه گزارش پروفسور اشمیت از طریق این لینک هستید.

The post اطلاعات کاربران اندرویدی تا 50 برابر بیشتر از کاربران آیفون به سرورهای گوگل ارسال می‌شود appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط