تقویت زبان با اپلیکیشن Knudge.me؛ بازی کنید و انگلیسی یاد بگیرید

امتیاز دهید post

شاید نشود برنامه‌‌های آموزش زبان را به دسته‌های مشخصی طبقه‌بندی کرد، ولی یک نکته مشترک در مورد تمام‌شان وجود دارد: یا برای «آموزش از صفر» طراحی شده‌اند یا می‌خواهند به آموخته‌های قبلی شما چیز جدیدی اضافه کنند.

Knudge.me را باید جزو دسته دوم بدانیم چرا که به وضوح برای افرادی طراحی شده که به زبان انگلیسی آشنایند، ولی این آشنایی به حدی نیست که بتوانند جمله‌های دلخواهشان را به راحتی بسازند و هنوز درک درستی از لغات و اصطلاحات این زبان ندارند. Knudge.me به جای آنکه چیزی را از صفر آموزش بدهد می‌خواهد که با تمرین و ممارست به دانسته‌های قبلی‌تان چیزهای جدیدی بیفزایید.

سازندگان اپ برای رسیدن به این هدف سه مسئله را محور تمرکز خود قرار داده‌اند. یکی این که مطابق «الگوریتم‌های علمی» پیش بروند، دانش را در درس‌های «کوتاه ولی مستمر» انتقال دهند و مفاهیم مهم را از طریق بازیوارسازی یا «گیمیفیکیشن» در ذهن کاربر جا بیندازند. نتیجه خلق اپلیکیشنی بوده که ضمن قرارگیری در فهرست برترین اپ‌های سال ۲۰۱۷ گوگل‌پلی موفق شده که میانگین امتیاز بسیار خوب ۴.۸ را از کاربران اندروید دریافت کند.

Knudge.me روش کار جالبی دارد. هر روز به شما سقلمه می‌زند و نوتیفیکیشن می‌فرستد که آموخته‌هایتان را برای یادگیری بهتر مرور کنید. اما این آموخته‌ها چه هستند؟ در درجه اول آشنایی با لغات جدید، و در درجات بعدی اصطلاحات انگلیسی، افعال دو قسمتی و کلماتی که به خاطر شباهت زیاد معمولا اشتباهی به جای همدیگر به کار می‌روند.

آشنایی با لغات جدید در Knudge.me سه سطح دارد. از سطح مبتدی تا متوسط و پیشرفته، کلمات جدیدی یاد می‌گیرید و پله پله پیشرفت می‌کنید. یک نکته خوب در مورد اپلیکیشن هم این که کلمات را به صورت اینفوگرافیک آموزش می‌دهد. به این شکل که در کنار توضیح کلمه، تصویر متناسبی هم قرار گرفته. بنابراین می‌توانید معنای کلمه را با نگاه کردن به تصویر راحت‌تر به خاطر بسپرید.

Knudge.me

این روزها گیمیفیکیشن کاربردهای زیادی پیدا کرده. حتی شرکت‌های تبلیغاتی هم برای ارائه آگهی‌های مؤثر به این شیوه روی آورده‌اند. بنابراین عجیب نیست که Knudge.me هم به عنوان یک اپ آموزش زبان از گیمیفیکیشن استفاده کند؛ به معنای دقیق‌تر استفاده از بازی و سرگرمی برای آنکه آموزش بهتری به شما بدهد. برای همین بعضی آزمون‌های این اپلیکیشن به شکل سؤال و جوابند و بعضی‌ دیگر به شکل مسابقه و بازی.

طبیعتا بازی‌ها هم مفرح‌ترند و هم مفاهیم را بهتر به شما یاد می‌دهند. مثلا در یکی از جذاب‌ترین این بازی‌ها، بالنی از بالای صفحه به سمت پایین حرکت می‌کند و شما باید با انتخاب گزینه درست مانع سقوط بالن شوید. یا مثلا در یک بازی دیگر به اسم Echo، باید کلمه‌ گفته شده توسط گوینده را تشخیص داده و املای درست آن را در جای خالی بنویسید.

Knudge.me

کمی که با اپلیکیشن کار کنید، متوجه می‌شوید که این سیستم بازی و سرگرمی چقدر خلاقانه‌است و به ارتقای مهارت‌های زبان‌تان کمک می‌کند. Knudge.me با همین سبک و سیاق می‌تواند شما را به سطحی برساند که برای آزمون‌هایی مثل آیلتس و تافل و حتی سطوح بالاتری مثل GRE هم آماده شوید. هر چند که برای رسیدن به این سطوح باید حق اشتراک اپلیکیشن را بپردازید.

Knudge.me فقط تا حد مشخصی اجازه می‌دهد که به طور رایگان از آموزش‌ها استفاده کنید. وقتی به سطح مشخصی رسیدید، از آن به بعد بایستی حق اشتراک بدهید که ماهیانه ۳ یورو هزینه برایتان در پی دارد. اما در صورت استفاده از نسخه Pro اپلیکیشن دیگر محدودیتی در انتخاب دروس نخواهید داشت و لازم نیست برای باز شدن درس‌های جدید منتظر بمانید.

اگر احساس می‌کنید که دایره لغات انگلیسی‌تان نیاز به تقویت دارد، بد نیست که شیوه خاص و منحصر به فرد Knudge.me را امتحان کنید. شاید سماجت این اپلیکیشن در یاد دادن زبان برایتان به انگیزه‌ای تبدیل شد که وقت‌های خالی‌ تان را به تقویت زبان اختصاص دهید. Knudge.me را می‌توانید همین حالا و به رایگان برای iOS و اندروید دانلود کنید.

Knudge.me

  • Knudge.me
  • قیمت: رایگان (با پرداخت درون‌برنامه‌ای)
  • سازنده: Knudge.me
  • سیستم عامل: iOS و اندروید
  • حجم: 80 / 11.7 مگابایت
  • دانلود:
  • اپ استور
  • گوگل پلی

The post تقویت زبان با اپلیکیشن Knudge.me؛ بازی کنید و انگلیسی یاد بگیرید appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط