چگونه از مدت زمان کار با مایکروسافت ورد مطلع شویم؟

امتیاز دهید post

یکی از موضوعاتی که شاید نویسنده‌ها به آن علاقمند باشند، مدت زمانیست که به نوشتن اختصاص می‌دهند. اگر از مایکروسافت ورد استفاده می‌کنید خبر خوش اینجاست که به راحتی قادر خواهید بود مدت زمان کار با ورد را متوجه شوید.

وقتی یک پرونده را با استفاده از مایکروسافت ورد اجرا می‌کنید، تایمر این نرم افزار آغاز می‌شود. وقتی یک فایل را ذخیره می‌کنید، مدت زمانی که صرف ویرایش آن متن کرده‌اید هم ذخیره می‌شود. هر زمان که کار روی یک پرونده‌ی جدید را آغاز می‌کنید و سپس به ذخیره‌سازی فرایند کار خود می‌پردازید، این اتفاق تکرار می شود. این اتفاق منجر به جمع شدن میزان دقایقی می‌شود که هر کاربر از مایکروسافت ورد استفاده می‌کند. یافتن میزان دقایقی که برای ویرایش یک پرونده صرف می‌کنید به راحتی از طریق نرم افزار ورد و همچنین سیستم عامل ویندوز امکان پذیر است.

این اطلاعات در صورتی که بخواهید مدت زمان کار با ورد را بفهمید بسیار مفید خواهد بود. این وقتی بیشتر مفید واقع می‌شود که بخواهید مدت زمان کارکرد خود را به اطلاع مشتری یا رئیس‌تان برسانید.

البته در هنگام بررسی این اطلاعات یک نکته‌ی مهم وجود دارد. مایکروسافت ورد به طور کلی مقدار زمانی که پرونده باز مانده است را حساب می‌کند. بنابراین اگر یک پرونده را باز کنید و چند روز بدون استفاده رهایش کنید، تعداد دقایق باز بودن پرونده محاسبه خواهد شد.

یافتن مدت فعالیت روی یک پرونده با استفاده از نرم افزار ورد

در نرم افزار مایکروسافت ورد و در حالی که پرونده‌ی مورد نظرتان باز است، به منوی File بروید.

سپس از پنل سمت چپ، روی دستور Info کلیک کنید.

مدت زمان کار با ورد

در سمت راست اطلاعات مربوط به پرونده‌ی شما نمایش داده خواهد شد. در بخش Properties موردی به نام Total Editing Time مشاهده می‌کنید که رو به رویش مقداری نوشته شده. این مقدار مدت زمان کار با ورد برای این پرونده به شمار می‌رود. به یاد داشته باشید که ورد همیشه این مقدار را به دقیقه نشان خواهد داد.

مدت زمان کار با ورد

یافتن مدت فعالیت روی یک پرونده در فضای ویندوز

برای مشاهده‌ی مدت زمان کار با ورد حتی نیاز نیست که یک پرونده‌ را باز کنید. به جای این کار کافیست به بخش Properties فایل بروید.

برای این کار، روی فایل ورد مورد نظر کلیک راست کنید و سپس گزینه‌ی Properties را بزنید.

مدت زمان کار با ورد

در پنجره‌ی Properties به سربرگ Details رفته و به دنبال گزینه‌ی Total Editing time

مدت زمان کار با ورد

با طی کردن همین چند قدم ساده، می‌توانید به راحتی مدت زمان کار روی یک فایل ورد را مشاهده کنید. به یاد داشته باشید که این زمان به هیچ عنوان دقیق نیست. چرا که این نرم افزار مدت زمانی که فایل ورد باز باشد را حساب می‌کند و نه لزوما مدت زمانی که شما به تایپ کردن می‌گذرانید.

بیشتر بخوانید

مانیومنت ولی فیلم می‌شود

تقویت زبان با اپلیکیشن Knudge.me؛ بازی کنید و انگلیسی یاد بگیرید

مشکلات رایج زیرنویس فارسی و راه های برطرف کردن آن ها

The post چگونه از مدت زمان کار با مایکروسافت ورد مطلع شویم؟ appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط