نتیجه پیوستن نتفلیکس به فورتنایت: گوگل پلی و اپ استور چند میلیارد دلار ضرر خواهند کرد

امتیاز دهید post

تحقیقات جدید کمپانی مکواری (Macquarie) خبر از ضرر احتمالی فروشگاه گوگل پلی و اپ استور در چند سال آینده می‌دهند. با توجه به گفته یکی از آنالیزورهای این شرکت، پلی استور و اپ استور در حال حاضر از چند نقطه تحت فشار قرار گرفته‌اند و همین مسئله می‌تواند به کاهش میلیارد دلاری درآمد اهالی مانتن ویو و کاپرینو از مارکت‌هایشان منجر شود.

اولین و شاید بزرگترین تهدیدی که هم اکنون گوگل پلی و اپ استور را تهدید می‌کند، فراگیری سیاستی است که اپیک گیمز با فورتنایت پیش گرفت. برای هر بازی که در گوگل پلی و اپ استور منتشر می‌شود، هر دو فروشگاه ۳۰ درصد از درآمد را بر می‌دارند و اپیک گیمز هم برای افزایش درآمدش تصمیم گرفته تا نسخه اندروید عنوانش را در گوگل پلی منتشر نکند.

نکته اینجاست Market Watch گزارش داده که نت‌فلیکس نیز به زودی این سیاست را پیش می‌گیرد. این سرویس استریم ویدیو به تازگی آزمایشی به راه انداخته که در آن برای خریدهای درون برنامه باید ابتدا وارد سایت نت‌فلیکس شده و با حساب کاربری آن چیزهایی که می‌خواهید را بگیرید.

اینگونه اپل و گوگل درآمدهای خود از محصولات نت‌فلیکس را از دست می‌دهند، همانند کاری که اسپاتیفای انجام داده است. در گزارشی هم که GamesIndustry.biz منتشر کرده، به نظر می‌رسد فیسبوک نیز مخالفت خود با سیاست‌های گوگل و اپل را نشان داده و از این بعد این کمپانی تمام درآمد به دست آمده از بازی‌های منتشر شده در پلتفرم اندرویدش را به توسعه‌دهندگان اختصاص می‌دهد.

یعنی فیسبوک دیگر ۳۰ درصد از درآمد اپلیکیشن‌ها را بر نمی‌دارد. در هر حال حاضر تخمین‌ها نشان می‌دهند که گوگل پلی در سال ۲۰۲۰ درآمدش را به ۱۰ میلیارد دلار می‌رساند. حالا اگر فشارهای سازندگان بیشتر شوند و گوگل سهم خود برای فروش هر بازی یا اپلیکیشن را به ۱۵ یا ۵ درصد برساند، درآمد پلی استور به ترتیب به ۵.۴ و ۱.۹ میلیارد دلار می‌رسد. برای اپ استور نیز این وضعیت وجود دارد.

کاهش درآمد گوگل پلی

اگر آن‌ها سهم‌شان از اپلیکیشن‌ها را به ۵ تا ۱۵ درصد کاهش بدهند، درآمد این فروشگاه با افت ۲۱ درصدی مواجه می‌شود. البته گوگل با یک مشکل دیگر هم دست و پنجه نرم می‌کند. خیلی از اپ‌های گوگل به صورت پیش فرض روی گوشی‌های اندرویدی نصب هستند.

اتحادیه اروپا در حکمی به گوگل گوشزد کرده که به این سیاست در اروپا پایان بدهد. گوگل در تلاش است تا بتواند نظر آن‌ها را عوض کند و باید ببینیم در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد.

The post نتیجه پیوستن نتفلیکس به فورتنایت: گوگل پلی و اپ استور چند میلیارد دلار ضرر خواهند کرد appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط