لذت ناب رانندگی در هوای آزاد؛ نسل جدید رودستر ب ام و Z4 معرفی شد

امتیاز دهید post

سرانجام پس از مدت ها انتظار، بالاخره نسل ششم ب ام و Z4 دیروز طی مراسمی در پبل بیچ رونمایی شد. این رودستر جدید در واقع نسخه تولیدی کانسپت Z4 محسوب می شود، همان کانسپتی که درست یک سال پیش در همین گردهمایی توجه همگان را به خود جلب کرده بود.

از لحاظ ظاهری نسخه تولیدی Z4 تا حد زیادی به نسخه کانسپت وفادار مانده و خوشبختانه حسی بهتر از آنچه که پیشتر در تصاویر جاسوسی دیده بودیم، منتقل می کند. در نمای روبرو جلو پنجره دوقلوی کلیوی شکل از فواصل دور هم به بیننده خبر می دهند که در حال نظاره به محصولی از باواریا است.

2019-bmw-z4-roadster

در سال های اخیر عادت کرده بودیم که تولیدات ب ام و را با چراغ های اصلی افقی و لامپ های دوقلو ببینیم، اما این بار قضیه فرق کرده و طراحان ب ام و سنت شکنی کرده اند. برخلاف دیگر مدل های این کمپانی، نسل ششم Z4 از چراغ های اصلی نسبتا ایستاده با چینشی عمودی بهره می برد که ممکن است این سبک به مذاق برخی طرفداران متعصب چندان خوش نیاید.

bmw-z4-2019 (4)

ورودی های حجیم سپر و دو برجستگی دوقلو در دو طرف کاپوت از دیگر شاخصه های قابل ذکر ب ام و Z ششم در نمای تمام رخ هستند.

در نمای جانبی می توان به مواردی مثل طول زیاد کاپوت، شکاف عظیم گلگیر جلو، خطوط ممتد روی بدنه، رینگ های 19 اینچی 5 پره، دیسک های ترمز واقعا بزرگ، برجستگی موجود بر روی انتهای صندوق عقب و اگزوزهای بیرون زده اشاره کرد.

bmw-z4-2019 (6)

ظاهرا طراحان ب ام و بیشتر وقت خود را صرف طراحی قسمت عقب خودرو کرده اند، چرا که این بخش هیجان انگیزتر از نمای جلو از آب درآمده است. در این بخش مجموعه ای از خطوط صاف و منحنی دیده می شوند که به شکل هنرمندانه ای با هم ترکیب شده و نمایی جذاب پدید آورده اند. قوس زیبای در صندوق، چراغ های کشیده با گرافیک زیبا، سپر عضلانی و دو خروجی بزرگ اگزوز از شاخصه های Z4 در قسمت عقب به شمار می روند.

bmw-z4

در فضای داخلی این رودستر آلمانی سه صفحه دیجیتال دیده می شوند که عبارتند از نمایشگر عریض سیستم اینفوتینمنت، نمایشگر دیجیتال پشت فرمان و یک صفحه کوچک برای نمایش اطلاعات مربوط به سیستم تهویه مطبوع. در صورت نیاز راننده می تواند از طریق سیستم هداپ دیسپلی نیز اطلاعات مورد نیاز خود را بدون برداشتن چشم از مسیر مشاهده کند.

bmw-z4-2019 (13)

کنسول میانی میزبان دکمه هایی است که از طریق آنها می توان حالت های مختلف رانندگی را انتخاب کرد. دسته دنده و دکمه چرخان بزرگ کنترل کننده سیستم اینفوتینمنت نیز این دکمه ها را همراهی می کنند.

bmw-z4-2019 (16)

ب ام و نسل ششم Z4 را به سیستم صوتی هارمن کاردن مجهز کرده تا سرنشینان آن حین لذت بردن از هوای تازه، با گوش سپردن به موسیقی های مورد علاقه، از سفر خود دو چندان لذت ببرند.

bmw-z4-2019 (12)

مدلی که ب ام و برای رونمایی انتخاب کرده، به سری First Edition و تریم M40i تعلق دارد. باواریایی ها این سری را با کمک فنرهای تطبیق پذیر، ترمزهای M Sport و کنترلر الکترونیکی برای دیفرانسیل عقب عرضه خواهند کرد.

bmw-z4-2019 (7)

در زیر کاپوت کشیده Z4 M40i یک موتور 3 لیتری توربوشارژ خطی شش سیلندر قرار دارد که در مدل های اروپایی 335 اسب بخار قدرت تولید می کند. البته انتظار می رود مدل های مختص ایالات متحده با همین موتور قدرت بیشتری داشته باشند. به لطف این موتور توانمند، رودستر ژرمن ها در عرض 4.4 ثانیه به سرعت 60 مایل (معادل 96 کیلومتر) در ساعت دست می یابد.

bmw-z4-2019 (11)

بر اساس برنامه ریزی ژرمن ها، فروش نسل جدید رودستر ب ام و ابتدا با تریم Z4 30i از بهار 2019 آغاز می شود. تریم جذاب تر و سریع تر M40i نیز از نیمه دوم سال آتی راهی نمایندگی ها خواهد شد. هنوز درباره مشخصات فنی دیگر تریم ها و قیمت این خودرو حرفی به میان نیامده، آنطور که ب ام و اعلام کرده اطلاعاتی از این دست در 18 سپتامبر در اختیار رسانه ها قرار خواهد گرفت.

The post لذت ناب رانندگی در هوای آزاد؛ نسل جدید رودستر ب ام و Z4 معرفی شد appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط