پتنت‌های جدید خبر از بازگشت تلفن‌های تاشو می‌دهند

امتیاز دهید post

موتورولا در سال‌های گذشته دستخوش تغییرات بسیار زیادی شده. حتی مالکان این شرکت هم در سال‌های گذشته کم تغییر نکرده‌اند. اما در طول تاریخ این شرکت، تنها یک گوشی می‌تواند مثالی مناسب از دوران طلایی موتورولا باشد: RAZR. حتی موتورولا هم از این موضوع آگاه است تا جایی که چند بار تلاش کرده تاکردن تلفن‌های هوشمند را ایجاد کند و بتواند این نوستالژی را برای علاقمندان به ارمغان بیاورد. چیزی که مشخص است اینجاست که موتورولا هنوز امید به بازگرداندن این اتفاق را از دست نداده و حداقل با توجه به پتنت جدید ممکن است این اتفاق نزدیک باشد.

برخی از تولید کنندگان در تلاش هستند تا بتوانند اولین تلفن کاملا لمسی تاشو را ایجاد کنند

برخی از تولید کنندگان در تلاش هستند تا بتوانند اولین تلفن کاملا لمسی تاشو را ایجاد کنند. طبق گزارشات سامسونگ و هواوی شانه به شانه در این رقابت پیش می‌روند. این دو شرکت در حال جمع آوری پتنت‌های بسیار زیادی هستند تا بتوانند به طور قانونی صاحب اصلی این نوع گوشی‌ها لقب بگیرند. خوشبختانه این پتنت‌ها در معرض نظرات عموم مردم قرار می‌گیرد تا شرکت‌ها اطلاعاتی دقیق از این بازخورد‌ها دریافت کنند. موضوعی که باعث می‌شود متوجه شویم شرکت‌های بزرگ چه افکاری در سر می‌پرورانند.

البته احتمالا این نوع تلفن‌های همراه RAZR خوانده نشوند اما اگر موتورولا موفق شود این طراحی را پیاده‌سازی کند ممکن است نام تلفن هوشمند بعدی خود را RAZR 2.0 بگذارد (البته از نظر فنی باید ۳ یا ۴ باشد). پتنت‌های زیادی از تلفن‌های تاشو مشاهده شده اما پتنت جدید کمی عجیب به نظر می‌رسد. در این پتنت با تلفن همراهی رو به رو هستید که از وسط تا می‌شود. اما در این طراحی چیزی شبیه به لولای لپتاپ‌ها وجود دارد که امکان تا خوردن دو بخش این تلفن را میسر می‌کند.

استفاده از این لولا شاید بخشی از مشکلات مهندسی و طراحی را برای صفحه نمایش حل کند. صفحه نمایش نیاز به فضایی خالی دارد تا بتواند تا بخورد. اما در این پتنت که توسط Mobielkopen‌ ارائه شده فضایی خالی در یکی از بخش‌های تا خورده ایجاد می‌شود.

البته این‌ها صرفا پتنت هستند و کمتر پتنتی تبدیل به واقعیت شده. اما تنها شرکتی که توانسته در عمل تبلت تاشو تولید کند شرکت مادر موتورولا یعنی لنوو بوده. موضوعی که شاید به این معنی باشد موتورولا خیلی از رقبای خود مثل سامسونگ و هواوی عقب نیست و ممکن است یکی از شرکت‌هایی باشد که به این اتفاق جامه‌ی عمل بپوشاند.

The post پتنت‌های جدید خبر از بازگشت تلفن‌های تاشو می‌دهند appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط