چه زمانی سایت خود را با وردپرس طراحی کنیم؟ [رپورتاژ آگهی]

امتیاز دهید post

سیستم مدیریت محتوای وردپرس شاید قدیمی ترین CMS نباشد ولی به طور حتم محبوب ترین و پرمخاطب ترین ابزار برای طراحی سایت در دنیا محسوب میشود. این سیستم مدیریت محتوای متن باز در سال 2003 و به صورت متن باز و کاملا رایگان معرفی شد.

در طی این سالها همواره رقبایی مانند جوملا و دروپال شانه به شانه وردپرس در حال رشد و جذب موفقیت بودند ولی در 3 سال اخیر امکانات جدید و مخاطبین بسیار وردپرس موجب شده تا فاصله چشم گیری با رقبای خود ایجاد کند. به طوری که در حال حاضر نزدیک به 60 درصد سایت های اینترنتی در دنیا با وردپرس طراحی شده اند.

چرا وردپرس ابزار مناسبی برای طراحی سایت است؟

در نگاه اول پنل مدیریت کاملا استاندارد و تنوع قالب های آماده را میتوان مهمترین فاکتور برای انتخاب آن هنگام طراحی وب سایت دانست. ولی توانمندی های وردپرس به همین جا ختم نمیشود.

هسته قدرتمند و به روزرسانی مستمر وردپرس به شما اجازه میدهد همواره از سطح کیفی بالا در کدنویسی و امنیت مناسب برخوردار باشید. علاوه بر اینها وردپرس به شما اجازه میدهد قالب ها و افزونه های اختصاصی برای آن طراحی کنید که عملا موجب میشود هیچ محدودیتی در پیاده سازی امکانات مورد نظر شما از طریق وردپرس وجود نداشته باشد.

در اینکه وردپرس انتخاب جذابی برای طراحی سایت شماست شکی وجود ندارد ولی نمیتواند برای هر کسب و کاری بهترین انتخاب باشد. در این مقاله بررسی خواهیم کرد که چه زمانی انتخاب وردپرس برای طراحی سایت ما مناسب است.

به طور کلی سایت های اینترنتی را میتوان به چند دسته اصلی تقسیم کرد؛ سایت شرکتی، فروشگاه اینترنتی، سایت های خلاقانه یا استارتاپی. در ادامه هریک از این موارد را بررسی خواهیم کرد.

طراحی سایت شرکتی با وردپرس

برای طراحی سایت یک شرکت یا سازمان استانداردهای مشخصی تعریف شده است. به طور معمول شرکت ها نیازمند فضایی برای معرفی خدمات، محصولات، نمایندگی ها، اخبار و مقالات و اطلاعات تماس خود هستند.

پیاده سازی این امکانات در وردپرس کار دشواری نیست، حتی بسیاری از آنها به صورت پیش فرض در امکانات هسته اصلی وردپرس موجود هستند. برای راه اندازی سایت شرکت خود شما تنها نیازمند یک طراحی مناسب و پیاده سازی قالب اختصاصی متناسب با هویت برند و مجموعه خود هستید.

بسیاری از شرکت ها و سازمان های بزرگتر، تصور میکنند که طراحی سایت با وردپرس ممکن است تاثیر منفی بر شخصیت برند آنها داشته باشد و یا از نظر امنیتی مشکلاتی را برای آنها ایجاد کند. ولی جالب است بدانید که سایت رسمی شرکت مرسدس بنز نیز با وردپرس طراحی شده است. به طور کلی میتوان گفت برای طراحی سایت شرکتی، وردپرس بهترین گزینه است.طراحی وب سایت

طراحی فروشگاه اینترنتی با وردپرس

فروشگاه اینترنتی تفاوت هایی اساسی با یک سایت شرکتی دارد، به طور معمول یک فروشگاه اینترنتی به بخش هایی مانند حساب کاربری، مدیریت محصولات، سبد خرید، پرداخت آنلاین، ارسال پیامک، پیگیری سفارش و … دارد که پیاده سازی آنها در وردپرس به ظاهر دشوار است.

جالب است بدانید که با وجود رقبایی تخصصی مانند پرستاشاپ، اوپن کارت، مجنتو و … هنوز وردپرس محبوب ترین سیستم مدیریت فروشگاه در دنیا محسوب میشود که برخلاف رقبای خود کاملا رایگان عرضه شده است.

تا زمانیکه فروشگاه اینترنتی شما متناسب با ساختارهای استاندارد و رایج در وب باشد، وردپرس میتواند تمام نیازهای شما را پاسخگو باشد ولی اگر به قابلیت هایی پیچیده تر نیاز دارید یا قرار است یک فروشگاه اختصاصی و ویژه طراحی کنید شاید محدودیت هایی را برای شما ایجاد کند.

به عنوان مثال، اگر سیستم فروشگاهی شما باید مستقیما به سیستم انبار و حسابداری متصل باشد وردپرس محدودیت هایی را برای شما ایجاد خواهد کرد پیشنهاد میشود که به صورت اختصاصی کدنویسی سایت خود را انجام دهید.

در بسیاری موارد، کدنویسی اختصاصی برای طراحی فروشگاه اینترنتی زمان و هزینه بسیاری از شما صرف خواهد کرد. در این شرایط معمولا شرکت ها نسخه اولیه سایت خود را بر بستر وردپرس راه اندازی میکنند و در بازه زمانی 6 ماه تا یکسال اقبال مخاطبین و وضعیت بازار را بررسی میکنند.

همزمان با راه اندازی سایت وردپرسی، زیرساخت های لازم برای پیاده سازی یک فروشگاه اینترنتی اختصاصی متناسب با نیاز مجموعه نیز آغاز میشود تا در فرصتی مناسب جایگزین نسخه اولیه شود.

در مقابل تجارت های بسیاری هستند که به صورت شخصی راه اندازی شده و تنوع محصولات آنها زیاد نیست. همچنین برای سایت خود امکانات پیچیده ای خارج از ساختار فروشگاه ساز وردپرس نیاز ندارند. در این شرایط میتوان گفت انتخاب وردپرس برای راه اندازی کسب و کار شما بهترین گزینه خواهد بود.

اگر بخواهیم به یک جمع بندی کلی برسیم، میتوان گفت؛ طراحی فروشگاه اینترنتی با وردپرس میتواند نقطه شروع مناسبی برای هر کسب و کار اینترنتی باشد. در ادامه و همزمان با رشد کسب و کار خود میتوانید در مورد ارتقای سایت بر بستر وردپرس و یا راه اندازی یک سایت جدید با کدنویسی اختصاصی تصمیم گیری نمایید.

طراحی سایت های خلاقانه یا استارتاپی با وردپرس

با داغ شدن بازار اینترنتی در ایران، هر روز شاهد معرفی و رشد استارتاپ های جدیدی در حوزه های مختلف هستیم. بسیاری از این مجموعه ها با ایده هایی خلاقانه و خدماتی متفاوت پا به عرصه رقابت اینترنتی گذاشته و تلاش میکنند نیاز جدیدی را از کاربران برطرف کنند.

خدمات شرکت های استارتاپی بر دو بستر اصلی ارائه میشود. برخی از آنها با طراحی یک اپ موبایل در دسترس کاربران قرار میگیرند، برخی خدمات خود را بر بستر وب سایت ارائه میکنند و برخی دیگر از هردو فضا برای بازاریابی بهره میبرند.

در شرایطی که خدمت یا محصول یک استارتاپ دقیقا همان سایت یا اپ باشد استفاده از وردپرس انتخاب خوبی نیست. زیرا مزیت رقابتی آنها پیچیدگی امکانات و کدنویسی های موجود در برنامه و سایت است و اگر این قابلیت ها به راحتی بر بستر وردپرس قابل پیاده سازی هستند عملا مزیت رقابتی خود را از دست خواهند داد.

ولی در بسیاری موارد سایت یا اپ محصول اصلی استارتاپ نیست بلکه تنها ابزاری برای معرفی یا فروش محصولات و خدمات است. در این شرایط طراحی سایت شرکتی یا فروشگاهی با وردپرس انتخاب کاملا درستی به نظر میرسد.

به عنوان مثال اسنپ هرگز نمیتواند امکانات مورد نظر خود را بر بستر وردپرس به کاربران ارایه کند، حتی اگر شدنی باشد این حجم سرمایه گذاری بر روی یک سیستم مدیریت محتوای متن باز منطقی به نظر نمیرسد. ولی یک استارتاپ که در زمینه فروش نان، سفارش غذا، خدمات نظافت منزل یا مواردی از این دست فعالیت میکند میتواند به راحتی از امکانات وردپرس برای طراحی سایت خود بهره مند شود.

وردپرس؛ عصای دست همه

حتی اگر سایت یا پلتفرم مورد نظر شما به صورت اختصاصی کدنویسی شده باشد باز هم میتوانید از قابلیت های وردپرس برای رشد سریعتر تجارت خود استفاده کنید.

از همان روزهای آغاز فعالیت، وردپرس را به عنوان یک پلتفرم قدرتمند برای تولید و نشر محتوا شناخته اند. در نتیجه بسیاری از تجارت های اینترنتی در کنار سایت اصلی خود از امکانات وردپرس برای راه اندازی مجله اینترنتی یا بلاگ استفاده میکنند.

به عنوان مثال سایت اصلی دیجی کالا با کدنویسی اختصاصی و توسط یک تیم فنی توانمند در این شرکت نوشته شده. ولی مجله اینترنتی دیجی کالا، که اتفاقا قابلیت ها و امکانات بسیاری هم دارد بر بستر وردپرس راه اندازی شده است.

سخن پایانی

وردپرس یک ابزار است. هر ابزاری برای آنکه نهایت توانایی و ارزش خود را نشان دهد باید در دستان یک متخصص قرار داشته باشد. اگر بهترین وسایل آشپزی را در اختیار یک فرد ناوارد قرار دهید هرگز نمیتواند غذای خوش طعمی برای شما فراهم کند.

اتفاقا وردپرس ابزار بسیار توانمندی ست. زیرا کسانی که هیچ دانش و سابقه ای در کدنویسی ندارند میتوانند به راحتی سایت خود را راه اندازی و مدیریت کنند. همزمان متخصصین طراحی سایت با استفاده از امکانات آن سایت های جدید، کاربردی و خلاقانه طراحی میکنند. در نتیجه وردپرس ابزاری منعطف است که خود را با دانش و تخصص شما همگام می سازد.

بسیاری وردپرس را به سئو قدرتمندی که دارد میشناسند و معتقدند ساختار استاندارد آن موجب میشود شانس موفقیت شما در کسب جایگاه بهتر افزایش یابد.

بنظر شما استفاده از وردپرس در طراحی سایت کار درستی است؟

فکر میکنید از میان سایت های معتبر و پربازدید ایرانی کدام یک از وردپرس استفاده میکنند؟

اگر سایت های مشهوری میشناسید که با وردپرس طراحی شده اند لطفا در بخش نظرات همین صفحه معرفی کند.

The post چه زمانی سایت خود را با وردپرس طراحی کنیم؟ [رپورتاژ آگهی] appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط